Eg har ikkje ledd so godt på lenge!!

Gleda meg til å følge med på james bond leitinga di etter narkovraka

Må legge til at å HERREGUD so gla eg e for at eg ikkje bur i by

Moderator: Moderatorer
Med mindre de kan bevise at det var uforsvalig kjøring etc. så skal du ikke få bot.Gandulf N1535 skrev:I dag har jeg vært i grøfta en tur![]()
Var ute å testa litt langs E6 etter omkobling av dump og vakumslanger; sørpeføre + pådrag i 4. giret for å sjekke turbotrykket sendte meg ut i sørpa, og dro rett frem i en slak høyresving. Var heldigvis brøyteskavler, så bilen var bare halvveis av veien med hjulene godt planta i snøen.
Liten skade på frontfanger nede v. side og litt bøyd innerskjerm/plastplate under. Hadde vel kanskje 60km/t så jeg var heldig![]()
På med nødblink, løpe bort til bonden 200m unna (skjedde i heimbygda så jeg kjenner han litt) og fikk han til å dra meg opp med traktorn. Mobilen lå hjemme så muttern kunne fortelle at politiet hadde ringt henne da de ikke fikk tak i meg. Måtte ringe de opp igjen og fortelle at det ikke var personskader osv. Måtte også love å ringe politiet neste gang () det skjer..
Så en ambulanse som tilfeldigvis passerte forbi da jeg var på vei til bonden, så det er sikkert de som har tatt reg.nr![]()
Faren min mente at jeg helt sikkert kommer til å få en bot i postenHva tror dere? De er jo så raske med å dele ut bøter for den minste ting, men politidama jeg snakket med sa ingenting om dette i tlf, og turte ikke å spørre heller i fall det kunne framprovosere et evt. forelegg
Er jo noe som heter at en skal avpasse farta etter forholdene, og klare å stoppe på den strekningen man har oversikt over. Men hvis jeg sier det var en rev jeg måtte bremse for, og så havnet jeg i sørpa som igjen gjorde at jeg kjørte i grøfta.. Virker uansett som at politiet bruker denne regelen hvis det ikke er noe annet de kan "ta deg på"Rambraut N1491 skrev:Med mindre de kan bevise at det var uforsvalig kjøring etc. så skal du ikke få bot.
men du må jo ikke glemme at du faktisk svingte ut i grøfta pga den svære dumme elgen som sto midt i veien da...Gandulf N1535 skrev:Er jo noe som heter at en skal avpasse farta etter forholdene, og klare å stoppe på den strekningen man har oversikt over. Men hvis jeg sier det var en rev jeg måtte bremse for, og så havnet jeg i sørpa som igjen gjorde at jeg kjørte i grøfta.. Virker uansett som at politiet bruker denne regelen hvis det ikke er noe annet de kan "ta deg på"Rambraut N1491 skrev:Med mindre de kan bevise at det var uforsvalig kjøring etc. så skal du ikke få bot.![]()
![]()
Står en del om dette her men ble ikke helt klok på hva konklusjonen ble
Eller reven, eller kattaEdward N812 skrev:men du må jo ikke glemme at du faktisk svingte ut i grøfta pga den svære dumme elgen som sto midt i veien da...
Har man kasko eller delkasko er det noe som heter glassforsikring..Eirik skrev:Hvorfor fikk du ny bakrute av forsikringa?