Tok ut oljetrykksenderen og oljetrykksbryteren fra blokka på 9-5`en, et H****** av trangskap baki der, brukte 4-timer bare på å få det ut igår
Med denne y-gren løsningen er det 5 muligheter for lekkasje, hadde brukt loctite på alle bortsett fra på èn, og den lakk selvfølgelig
I tillegg var denne bolten skrudd inn og kappet for å få plass. Ga da opp og satte oljetrykksbryteren på plass alene, nå er det iallfall tett, men har kun èn oljetrykksender igjen (ved filteret)
For øyeblikket: Bedre med tett motor enn to olje trykks metere i dashen

Den innerste var selvfølgelig lekk....
EDIT: Litt spesialverktøy må lages for å gjøre jobben lettere.

24 mm for original oljetrykksbryter
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.