Side 1 av 1

Talentløse "bilverksted"

Lagt inn: 17 aug 2006, 15:35
av ut218
Noen som vet om skikkelig uproffe verksteder. Verksteder der bilen er halvt reparert og halvt ødelagt når den kommer tilbake.

Kjenner faktisk til ett på østlandet. Ingen av de som skrur og trimmer bilene der vet hva de gjør. Du kan levere inn bilen for ombygging og styling og oppleve at den nye støtfangeren ikke er festet skikkelig, mangler skruer. Det nye eksosanlegget de har solgt deg henger skjevt og feil og må demonteres og remonteres. Orden og ære i jobben finnes ikke.
De kan finne på å klippe kabler av, fordi de ikke skjønner bæret av elektronikken, og velger å gjøre ting mekanisk og jukse det til, selv om det faktisk er ulovlig.
Kan du leve med feilene de har laget går det greit. Må du få andre til å rette opp jobben taper du stort.
Jeg vil anbefale alle som skal ha utført jobb, å kun bruke godkjente verksteder, med fagutdannet personell.
Ikke la ivrige, men talentløse hjemmemekkere få ødelegge på din bil. Det kan bli dyrt..

Hva er det verste folk her på forumet har opplevd?

Lagt inn: 17 aug 2006, 15:43
av TurboLars N383
Hahaha ! Seriøst ?
Denne tråden kan bli underholdende å lese tror jeg :lol:

Lagt inn: 17 aug 2006, 21:16
av ut218
Javisst. Har forresten også hørt fra andre at bilen deres ble forsinket på verkstedet, mens de angivelig ventet på deler. Da hadde bilen visstnok falt ned fra løftebukken, og de forsøkte å fikse den..og de trengte laaang tid.

Re: Talentløse "bilverksted"

Lagt inn: 17 aug 2006, 21:24
av Rune N35
ut218 skrev:Kjenner faktisk til ett på østlandet. Ingen av de som skrur og trimmer bilene der vet hva de gjør.
På østlandet eller verkstedet? :P :P

Lagt inn: 18 aug 2006, 11:58
av Ingvar N629
Har to eksempler fra Saab-verksteder:

Det ene er her i byen, jeg spurte teknisk sjef på verkstedet om tildragningsmomentet på eksosmanifoilen på motoren min.
-Hvilken motor?
-T16.
-Det har ikke vi.
-Jo, B202 turbo.
-B202? Volvo-motor??

Den andre er fra Saab-verkstedet på Hønefoss, der bilen min havna etter et ganske brutalt innbrudd, der tyvene hadde ødelagt halve interiøret i et forsøk på å finne tennings- og girlåsen og starte bilen.
Da jeg fikk den igjen var den lei å gire, og det skrangla fælt i dashen. Grunnen var at den delen som girstanga og tenningslåsen sitter i bare hang i en skrue. Etterhvert som den muttera skrudde seg ut igjen ble giringa "litt" upresis. (det skal være tre eller fire skruer, men det var nok litt trangt, så de ga F)
Skranglinga i dashen kom av at to av de fire skruene som holder instrumentpanelet hadde de vridd tvers av, og bare latt de henge løst.
Lærlinger på gang????

Lagt inn: 18 aug 2006, 12:18
av Eirik N396
Ingvar N629 skrev:-Hvilken motor?
-T16.
-Det har ikke vi.
-Jo, B202 turbo.
-B202? Volvo-motor??
Hehehe :lol: makan til dumskalle :roll:

Lagt inn: 18 aug 2006, 20:34
av Saab900STCR
Han är ju "sjef" så det är väl inte så konstigt att han inte kan nått....

Mvh

Lagt inn: 18 aug 2006, 22:53
av Rune N35
Har desverre vært borti flere som har dratt til hjulmuttere med muttertrekker og nok ikke har skjønt at det går an å stoppe muttertrekkern. Det virker som det er om å gjøre å få dratt konen lengst mulig inn i aluminiumen.

Lagt inn: 18 aug 2006, 23:30
av Gunnar N326
Hadde en gammel Ni**an Bluebird( ikke le :oops: ), den var inne for toppakning, og ventiltettinger i samme slengen, og begynte etterpå å bruke olje... :roll: Jordingskabelen til motor var ikke festet, fant jeg ut etterpå...
Solgte saken en stund senere og kjøpte vår første 9000, en 2.0T `90, burgunder farge, fin bil.. 8)