takk for alle tips og triks

Moderator: Moderatorer
Hmm, tror jeg skal høre med SP om jeg kan få pris på det og registerkjede.Eirik N396 skrev:Du kjøper enten en lampe til dette formål av en bilrekvisitaforhandler(billig og greit), eller får et verksted til å ta jobben
Lampen kobles innpå batteriet, og rundt en av tennkablene(for induksjon antar jeg). Med lampen skal du lyse nedi en luke i dekselet over svinghjulet. Da skal det være mulig å tyde et tall. Det er fortenningen. (Noen må sitte inni bilen samtidig, og holde motoren på oppgitt turtall). Om dette tallet ikke stemmer, må du vri litt på fordeleren. (Det er ihvertfall måten på 900. Vet ikke hvordan det er med DI, dersom du Kevin har det..?) Det var kortversjonen
Bare for å presisere: Har en EZK-tenning med bankesensor skal og kan denne ikke justeres. Dette gjelder OG900 16i fra 1986-1994.kevin86 skrev:Hvordan får man gjort det?knut skrev:Sjekke tenning
Sist jeg sjekket de/byttet plugger hvar de gamle hvit og det virket som at de hadde litt mager blanding, tenkte det var i tråd med økning av turbotrykk. Men k-jetten kan være helt idiot for alt jeg vet, stoler ikke på denPetter 900 T skrev:På k-jet kan det være mye feil...
Kaldstartventil, eller start-dyse, eller dysene.
Er pluggene "våte" eller sorte?
Petter