t8 og 16v..
Lagt inn: 14 sep 2006, 11:59
hva er forskjellen mellom en t8 og en 16v motor? 

8 ventiler og 25-30hk...Liik skrev:hva er forskjellen mellom en t8 og en 16v motor?
16 håpløse hydrauliske ventiltrykkere, og høyere oljeforbruk.Liik skrev:hva er forskjellen mellom en t8 og en 16v motor?
Feil: K-jetronic er bestut218 skrev:16 håpløse hydrauliske ventiltrykkere, og høyere oljeforbruk.Liik skrev:hva er forskjellen mellom en t8 og en 16v motor?![]()
T8 er best
En t8 er mekanisk enklere. Og du klarer å trimme den til girkassa ryker der også. Vil påstå at en t8 gir mindre trøbbel enn en t16, blant annet fordi t16 slites fortere i toppen. Forbruket er av drivstoff er identisk på begge bilene. Men det er som sagt individuelle meninger, og andre mener sikkert stikk motsatt.Liik skrev:lurte egentlig på hva som er fordelene til en t8 motor i forhold til en 16v motor.. hvilke en som er bedre..bare nygjerrig...
Ehh?? jaha? Forklaring ønskes....ut218 skrev:Vil påstå at en t8 gir mindre trøbbel enn en t16, blant annet fordi t16 slites fortere i toppen.
Ja jeg mener nok det stikk motsatte her, bortsett fra det med girkassaut218 skrev:En t8 er mekanisk enklere. Og du klarer å trimme den til girkassa ryker der også. Vil påstå at en t8 gir mindre trøbbel enn en t16, blant annet fordi t16 slites fortere i toppen. Forbruket er av drivstoff er identisk på begge bilene. Men det er som sagt individuelle meninger, og andre mener sikkert stikk motsatt.Liik skrev:lurte egentlig på hva som er fordelene til en t8 motor i forhold til en 16v motor.. hvilke en som er bedre..bare nygjerrig...
Enig, i tilegg er det då "standardproblem" at manifolden også får sprekker på 8v. Er ihvertfall skummelt monge bilar som har sprekk i eksosmanifolden synes eg.Tor N12 skrev:Ehh?? jaha? Forklaring ønskes....ut218 skrev:Vil påstå at en t8 gir mindre trøbbel enn en t16, blant annet fordi t16 slites fortere i toppen.
Så vidt jeg vet så har det vært endel historier med sprekk i toppen på 8v-motorene og at dette ikke var uvanlig fram til den motoren fikk forsterket topp i 88. 16v-toppene har det jo vært utrolig lite trøbbel med, kan heller ikke skjønne at den slites fortere
Defekte ventiltrykkere er vel ganske vanlig, pluss slitte ventilføringer.Tor N12 skrev:Ehh?? jaha? Forklaring ønskes....ut218 skrev:Vil påstå at en t8 gir mindre trøbbel enn en t16, blant annet fordi t16 slites fortere i toppen.
Så vidt jeg vet så har det vært endel historier med sprekk i toppen på 8v-motorene og at dette ikke var uvanlig fram til den motoren fikk forsterket topp i 88. 16v-toppene har det jo vært utrolig lite trøbbel med, kan heller ikke skjønne at den slites fortere