Side 1 av 3

1.8 = 2.0 ?

Lagt inn: 18 sep 2006, 14:04
av Eirik N396
Jeg har notert meg at det sies 1.8-motoren (på 9-3?) egentlig er en 2.0. Kan noen utdype dette? :)

Lagt inn: 18 sep 2006, 14:05
av Cato N698
Det stemmer :)
Hvorfor vet jeg ikke, er vel for å ha et billigere motoralternativ

Lagt inn: 18 sep 2006, 14:08
av Eirik N396
Jeg lurte på om det kanskje er et spørsmål om avgifter. Altså at det er billigere å registrere en 1.8, om den offisielt heter det. Kanskje jeg har misforstått?

Hva er egentlig motorvolumet på denne "1.8" ? (på og900 er vel 2.0 = 1985 cm3)

Lagt inn: 18 sep 2006, 14:10
av Cato N698
ja, det blir jo en billigere bil hvis man velger den utgaven ( 1,8 ) med mindre HK.

Men det er en toliter som kalles 1,8

Lagt inn: 18 sep 2006, 14:15
av Liik
det var jo genialt :D

Lagt inn: 18 sep 2006, 14:51
av lie_N509
Det må sies at 1.8i er 1.8 liter og 1.8t er 2.0. Hvorfor de valgte å kalle den 1.8t aner jeg ikke, jeg synes de kunne kalt dem 2.0t og 2.0T. 1.8t er jo direkte misvisende

Lagt inn: 18 sep 2006, 14:54
av Eirik N396
lie_N509 skrev:Hvorfor de valgte å kalle den 1.8t aner jeg ikke, jeg synes de kunne kalt dem 2.0t og 2.0T. 1.8t er jo direkte misvisende
Jeg må si meg enig meg enig i det.

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:17
av Ingvar N629
1,8t ser billigere ut, dvs nok en grunn til å kjøpe 2,0t. I utgangspunktet er det jo samme motor.

Har ingenting med avgifter å gjøre uansett hva den heter, er jo motorvolumet i vognkortet som teller, og der er det ingen forskjell mellom 1,8t og 2,0t.

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:25
av Eirik N396
Hvilke motoralternativer fins på ng9-3 egentlig? Fins noe som heter 2.0t ? Og hva er volum på denne isåfall?

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:33
av lie_N509
1.8i 122 hk
1.8t 150hk
2.0t 175 hk
2.0T 210 hk (tidligere aero)
2.8 V6 250 hk (aero)

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:34
av Ingvar N629
Alt unntatt 1,8i og V6 er 2 liter.l

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:42
av TurboLars N383
Men jeg skjønner ikke greia med å selge en 2 liter som en 1,8liter ? Det må vel kalles juks ?

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:55
av Hjelle, N6
TurboLars N383 skrev:Men jeg skjønner ikke greia med å selge en 2 liter som en 1,8liter ? Det må vel kalles juks ?
Eg tippar det er for å symbolisere at det er billigaste turbomotoren.
Bilane vert registert inn som eit 2-liter, so det einaste jukset er at kundane vert positivt overraska over meir slagvolum, for den har som sagt den same boringa som storebrødrene 2.0t og 2.0T. ;)

Lagt inn: 18 sep 2006, 15:58
av TurboLars N383
Men er den billigere med tanke på avgifter å sånn ?

Lagt inn: 18 sep 2006, 16:00
av Hjelle, N6
TurboLars N383 skrev:Men er den billigere med tanke på avgifter å sånn ?
Ja.
Sidan bilen har 150hk i 1.8t-en (2.0) kontra 175hk i 2.0t sparer en nokre kroner i hk-avgift.