Side 1 av 1

"Vinterbil"

Lagt inn: 26 sep 2006, 15:46
av Henrik N380
Hvilken/hvordan vinterbil er best? Hvordan "trekk" burde man ha på en vinterbil?

Lagt inn: 26 sep 2006, 20:12
av Saab900STCR
4x4
Men man glömmer så lätt att det bromsar lika dåligt vilken typ av drivning man än har!

Mvh

Lagt inn: 26 sep 2006, 21:26
av colombo
Godt varmeapparat... :wink:

Lagt inn: 27 sep 2006, 09:39
av Gunnar N326
Billigere å kjøre av med trekk på bare to... lavere hastighet!
Dessuten: Hvaslags firehjulstrekk snakker vi om?? :?
Stoore forskjeller i egenskaper på såkalte "4x4"....

Lagt inn: 27 sep 2006, 19:45
av KongerudN344
Jeg er av dem oppfatningen at den dagen jeg ikke kommer meg fram med SAAB'en så blir jeg hjemme! Da har jeg ingenting på veien og gjøre.

Lagt inn: 27 sep 2006, 21:59
av Eirik N396
Jeg har fortsatt aldri opplevd å stå fast noe sted med Saaben. OGen min var en trofast traver, som alltid kom seg fram :D

Lagt inn: 28 sep 2006, 19:48
av Henrik N449
16hjulstrekk er vel å foretrekke om du vil ha grep!
jeg kjøpte bakhjulsdrift, for gøy:)

Lagt inn: 28 sep 2006, 20:39
av Surbotaab N369
Daniel N683 skrev:
Eirik N396 skrev:Jeg har fortsatt aldri opplevd å stå fast noe sted med Saaben. OGen min var en trofast traver, som alltid kom seg fram :D
Ja, kjenner til det der.

Kompisene mobbet meg for min første bil, en M81 åge... gubbebil, båt-frontrute, forhjulstrekk osv... men det ga seg fort etter at vinteren kom og jeg kjørte fra alle -samt fungerte som Vikings redningstjeneste når det ble litt snø å dem måtte trekkes løs. 8)
Kjenner du oxo til det derre med å måtte dra opp andre? Tror jeg dro opp 10-15stk på en vinter med ÅGE`n min...

Men ellers så er 4-hjulstrekk morsomst å leke med under rette forhold (og med nok motor) RWD morsomst å leke med sånn generelt når man ikke har nok motor og til sist så kommer FWD og venstre-bremsing...

Men jeg syntes ikke noe om å kjøre FWD med brekk forran.... Grunnen er at ved en uforutsett skrens så har man ikke noe å "ta" seg inn igjen med utenom gass-brems og venstrebremsing.... var ute for dette med den gode gamle ÅGE`n en gang og da skulle jeg ha gitt mye for brekk bak.... stoppa ca 10 cm fra kanten og redninga var å få bilen rundt for å så legge inn 3-gir å styre bilen baklengs fra ca 50kmt til stilleståendes.... (ikke min feil atte det gikk bra for å si det sånn....)