Side 1 av 3
0-100
Lagt inn: 02 jan 2007, 03:44
av Paradigm N558
heisann, var ute å kjørte i 100-sona mi, og da tenkte jeg liksågodt kunne filme min bil fra 0-100 atm.
Skulle kanskje ventet med å fylle tanken til ETTER jeg gjorde det, menmen^^
http://www.engan.info/Stasj/MOV00007.avi Uten TCS
http://www.engan.info/Stasj/MOV00009.avi Med TCS.
Helt klart best uten ^^
Lagt inn: 02 jan 2007, 19:25
av lie_N509
Jeg støtter paradigm. Saab sine kasser er ikke lagd for å gire fortere. Og han beholder den vel noen måneder lenger ved å gire på den måneden, gjetter jeg på.
Lagt inn: 02 jan 2007, 20:03
av Skyler
Daniel N683 skrev:du girer som ei kjærring...

Hvordan girer du da?
Var han for treg mente du?
Lagt inn: 02 jan 2007, 21:11
av Stalfa
Daniel N683 skrev:Skyler skrev:Daniel N683 skrev:du girer som ei kjærring...

Hvordan girer du da?
Var han for treg mente du?
jeg girer ikke jeg.. har automat.. står i sig.

Snakk om å starte steinras i glasshus.
Lagt inn: 03 jan 2007, 01:58
av ottorasmussen N242
lie_N509 skrev:Jeg støtter paradigm. Saab sine kasser er ikke lagd for å gire fortere. Og han beholder den vel noen måneder lenger ved å gire på den måneden, gjetter jeg på.
Jeg er av den oppfatning at det burde være mulig å gire fortere,
uten at jeg skal kritisere noen, eller krangle med noen.
Og du, Lie, er som vanlig ute på villspor.
"Ikke lagd for å gire fortere".
Det der får du utdype.
Server oss gjerne litt tekniske detaljer om hvorfor girkassen ikke kan gire fortere, og hvordan mekanikken bygget opp siden den ikke kan gire fortere. Legg gjerne ved illustrasjoner.
Kort sagt, dokumenter hvorfor den ikke kan og hvordan den ikke kan.
Om så ikke skjer, får vi tolke ditt utsagn, "Saab sine kasser er ikke lagd for å gire fortere", som et rent postulat.
Jeg likte forøvrig videoen uten tcs, 0- "litt over" 100

Lagt inn: 03 jan 2007, 02:05
av Paradigm N558
hehe, mye artigere innspill her.
Jo, jeg kan gire fortere, mye fortere, MEN jeg er glad i kassa mi.
Vet at et svakt punkt kan være giroverføringen. De vibrasjonsavlastningsleddene kan ryke.. det vil jeg ikke.
Synkroniseringsringene kan ta kvelden i kassa, og siden kassa mi er ny, dvs. 1 år gammel, vil jeg ha den så lenge som mulig
Kan få noen ANDRE til å filme en gang, også kan jeg gire fortere, så skal vi ikke se om vi får ned tiden litt

Lagt inn: 03 jan 2007, 02:22
av colombo
Jeg synes det gikk greit unna, selv med konservative girskift...
Lagt inn: 03 jan 2007, 02:45
av Johan N828
Har ikke video av det men med min OG900 8v Tok jeg 0-100 på 9 sec blank. Ikke dårlig for orginal motor. Gleder meg til og se hva jeg klarer med den nye og med litt småtrim

Lagt inn: 03 jan 2007, 07:37
av Stalfa
0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.
Foretrekker rullende start på slike øvelser da slipper man å få sove dårlig om natten fordi go'bilen står i garasjen med avrevet gearkasse og drivverk.
Er dette 2.3 literen til 9000? Reagerte på rød streken, 5500 er jo nesten nede i dieselland. Og jeg som synes det var kjedelig med min bil at rød streken var på 6000 når jeg fikk den.

Lagt inn: 03 jan 2007, 08:07
av Paradigm N558
Hehe, på 5500 starter rødstreken ja, og på 6000 girer man.. om man kjører (u)ufornuftig da (definisjonsspørsmål

)
MEN.. det er vel for å bevare motoren.. Vet at noen chipper så gjør den det slik at man ikke girer før 7500 om jeg husker rett, her kommer sikkert Tor og Anders til å kritisere meg, kjenner jeg megselv rett
Er vel urimelig kjent at 9000-motoren tåler mer enn Saab lar den gjør, men then again, liker driftsikre biler

Lagt inn: 03 jan 2007, 08:30
av Morti
Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.
0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet

Lagt inn: 03 jan 2007, 08:39
av Paradigm N558
Morti skrev:Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.
0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet

Så sant som det er sagt... uten unntak

Altså om det er en annen bil der som i det hele tatt tenker tanken

Lagt inn: 03 jan 2007, 12:32
av Mats900R
Morti skrev:Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.
0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet

spesielt vis det er en bwm i andre feltet

Lagt inn: 03 jan 2007, 12:40
av Stalfa
Morti skrev:Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.
0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet

Nå er ikke jeg slik. Kanskje spesielt siden jeg har en familie-tralle.
Lagt inn: 03 jan 2007, 13:45
av alex_ander3@hotmail.com
Saabene våre, er ihvertfall ikke optimale fra stillestående og oppover, grunnet FWD..
Blir lett frakjørt av en gammel Sierra der Morty
Edit:
Giring. Tror noen skulle vært med i gamledager når Geir var ute å kjørte jeg. Giring uten å trykke inn clutchpedalen
