Hirsch sportsunderstell for 9-5

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Hirsch sportsunderstell for 9-5

Legg inn av Stalfa » 03 jan 2007, 07:51

Hvordan er dette sammenliknet med for eksempel kombinasjonen Eibach + Koni?
Jeg ser at det senker "bare" 15mm mot Eibach sine 30mm. Det betyr ikke noe for meg.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 03 jan 2007, 08:42

Hirch er jo uansett å anbefale mtp. på kvalitet og garanti..
Er jo en grunn til at Saab har godkjent delene deres ;)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 03 jan 2007, 08:58

ParADigM N558 skrev:Hirch er jo uansett å anbefale mtp. på kvalitet og garanti..
Er jo en grunn til at Saab har godkjent delene deres ;)
Det kan du si.
Men det er og en grunn til at Eibach og Koni er mest brukt. :)
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 03 jan 2007, 09:40

Stalfa skrev:
ParADigM N558 skrev:Hirch er jo uansett å anbefale mtp. på kvalitet og garanti..
Er jo en grunn til at Saab har godkjent delene deres ;)
Det kan du si.
Men det er og en grunn til at Eibach og Koni er mest brukt. :)
Tør tippe på prisen ;)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 03 jan 2007, 14:55

Skulle gjerne sett en (uavhengig) test på at de dyreste demperene som er nevnt over her er bedre enn de andre! (uavhengig her betyr at det ikke nytter å komme med f.eks en test utført for Koni, som konkluderer med at den er best!)
Alt som er dyrt er ikke nødvendigvis det beste!!

Men igjen, som det er med andre ting, definer ditt behov (ikke naboens), og kjøp det du da mener best dekker ditt spesifikke behov.
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 03 jan 2007, 15:19

Jeg vet at kombinasjonen Koni + Eibach er godt nok for meg. Jeg kjørte med det i 3 år på den forrige bilen, og har ingenting å utsette på det. Det er derfor jeg vil vite hvordan Hirsch sitt oppsett er i forhold.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 03 jan 2007, 19:12

Prisen på dette er også noe som kan være interessant.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 03 jan 2007, 20:42

Men er det nokon som har prøvd dette Hirschsettet?
Hadde vore artig å høyrt erfaringar, som Stafla sikkert er ute etter.

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 03 jan 2007, 20:51

Jeg fant jo prisen på herligheten da, 13 460 kroner, omregnet fra euro.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
TurboRoger_N486
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 192
Registrert: 30 jul 2005, 01:00
Sted: Hamar

Legg inn av TurboRoger_N486 » 05 jan 2007, 16:38

Det virker som de fleste er noenlunde fornøyd med koni/eibach. Hirsch er nok bra... Men ser ikke for meg at de skal være verdt pengene. Hadde de kostet like mye hadde jeg vel valgt hirsch.
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 08 jan 2007, 09:20

TurboRoger_N486 skrev:Det virker som de fleste er noenlunde fornøyd med koni/eibach. Hirsch er nok bra... Men ser ikke for meg at de skal være verdt pengene. Hadde de kostet like mye hadde jeg vel valgt hirsch.
Hvorfor hadde du valgt Hirsch?
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 08 jan 2007, 21:25

Stalfa skrev: Hvorfor hadde du valgt Hirsch?
Jeg kan fortelle hvorfor jeg ville velge hirsch om det hadde hatt en normal pris.

Det senker 15 mm mot 30 med koni/eibach, og har antagelig visse kvaliteter fremfor sachs sitt senkesett. Noe jeg ikke har erfaring med, men lest en del om.

I tillegg kjører jeg veldig mye på variert vei, og jeg ser meg ikke tjent med at bilen skal være 30mm senket når jeg skal kjøre på humpete vei med masse fartsdumper. Det blir for mye senking, rett og slett.
Og sachs sitt har jeg lest mye om, folk er rett og slett ikke fornøyde, har jeg inntrykk av.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
TurboRoger_N486
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 192
Registrert: 30 jul 2005, 01:00
Sted: Hamar

Legg inn av TurboRoger_N486 » 10 jan 2007, 19:34

Enig med ottorasmussen... I tillegg lider jeg litt av hjelle-syndromet; Mest mulig originalt er å foretrekke :)
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 06 feb 2007, 07:24

TurboRoger_N486 skrev:Enig med ottorasmussen... I tillegg lider jeg litt av hjelle-syndromet; Mest mulig originalt er å foretrekke :)
Originalt og originalt. Jeg tviler på at Hirsch har en egen fabrikk som produserer fjærer og dempere. Kan godt være eibach/H&R/Bilstein for alt jeg vet.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

bello
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 30
Registrert: 22 jan 2007, 23:08

Legg inn av bello » 06 feb 2007, 17:43

Jeg har Hirsch på bilen min å det er meget behagelig å kjøre med,
bor på vestlande å kjører ca 30-40 000 km pr år, ikke noe problem på veien vi har her.

Svar