Hirsch sportsunderstell for 9-5
Moderator: Moderatorer
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Hirsch sportsunderstell for 9-5
Hvordan er dette sammenliknet med for eksempel kombinasjonen Eibach + Koni?
Jeg ser at det senker "bare" 15mm mot Eibach sine 30mm. Det betyr ikke noe for meg.
Jeg ser at det senker "bare" 15mm mot Eibach sine 30mm. Det betyr ikke noe for meg.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Det kan du si.ParADigM N558 skrev:Hirch er jo uansett å anbefale mtp. på kvalitet og garanti..
Er jo en grunn til at Saab har godkjent delene deres
Men det er og en grunn til at Eibach og Koni er mest brukt.

Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Tør tippe på prisenStalfa skrev:Det kan du si.ParADigM N558 skrev:Hirch er jo uansett å anbefale mtp. på kvalitet og garanti..
Er jo en grunn til at Saab har godkjent delene deres
Men det er og en grunn til at Eibach og Koni er mest brukt.

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
Skulle gjerne sett en (uavhengig) test på at de dyreste demperene som er nevnt over her er bedre enn de andre! (uavhengig her betyr at det ikke nytter å komme med f.eks en test utført for Koni, som konkluderer med at den er best!)
Alt som er dyrt er ikke nødvendigvis det beste!!
Men igjen, som det er med andre ting, definer ditt behov (ikke naboens), og kjøp det du da mener best dekker ditt spesifikke behov.
Alt som er dyrt er ikke nødvendigvis det beste!!
Men igjen, som det er med andre ting, definer ditt behov (ikke naboens), og kjøp det du da mener best dekker ditt spesifikke behov.
Hilsen Ole-P. N-154
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Jeg vet at kombinasjonen Koni + Eibach er godt nok for meg. Jeg kjørte med det i 3 år på den forrige bilen, og har ingenting å utsette på det. Det er derfor jeg vil vite hvordan Hirsch sitt oppsett er i forhold.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Hvorfor hadde du valgt Hirsch?TurboRoger_N486 skrev:Det virker som de fleste er noenlunde fornøyd med koni/eibach. Hirsch er nok bra... Men ser ikke for meg at de skal være verdt pengene. Hadde de kostet like mye hadde jeg vel valgt hirsch.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Jeg kan fortelle hvorfor jeg ville velge hirsch om det hadde hatt en normal pris.Stalfa skrev: Hvorfor hadde du valgt Hirsch?
Det senker 15 mm mot 30 med koni/eibach, og har antagelig visse kvaliteter fremfor sachs sitt senkesett. Noe jeg ikke har erfaring med, men lest en del om.
I tillegg kjører jeg veldig mye på variert vei, og jeg ser meg ikke tjent med at bilen skal være 30mm senket når jeg skal kjøre på humpete vei med masse fartsdumper. Det blir for mye senking, rett og slett.
Og sachs sitt har jeg lest mye om, folk er rett og slett ikke fornøyde, har jeg inntrykk av.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Originalt og originalt. Jeg tviler på at Hirsch har en egen fabrikk som produserer fjærer og dempere. Kan godt være eibach/H&R/Bilstein for alt jeg vet.TurboRoger_N486 skrev:Enig med ottorasmussen... I tillegg lider jeg litt av hjelle-syndromet; Mest mulig originalt er å foretrekke
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector