Side 1 av 2
Info om NG900
Lagt inn: 20 jan 2007, 20:48
av oddi N108
Hei
HAr funnet en bil jeg har litt lyst på, dette er en ng900 turbo, nesten alt utstyr som f.eks. klima, skinn, kjørecomputer, 18" felger (litt drøyt?), 3 dører, sort.. 96-modell, og har gått 164 000 km. Før jeg evt. ringer på denne... hva bør man se opp for? hva lønner det seg å spørre om? Den står i Gausdal, så jeg gidder ikke dra dit, få en haug overraskelser og så ta toget hjem igjen..:S Noen feller man kan gå i? Jeg har rustallergi... har hørt at denne bilen skal ligge som en silikonpupp på veien, men det så ut som den allerede er senket, og planer for foringer og slikt er allerede lagt, slik at den skal følge godt med i svingene..
mv oddi
Lagt inn: 20 jan 2007, 21:22
av KongerudN344
viewtopic.php?t=12378 mye av det samme som diskutert her i alle fall...
Lagt inn: 21 jan 2007, 20:46
av oddi N108
Har lest litt om ng900 nå, både her og der, samt hatt en hyggelig telefonsamtale med "svensken"

... Har nå funnet ut at bilen "min" er førstegangsregistrert 26. april 1996, betyr dette at den har wire-clutch eller at den har fått ny hydraulisk? omtrent når begynte de å lage bilen med hydraulisk clutch? Noen som kan si noe om dette? Andre ting jeg bør vite om ng900 er jeg også veldig takknemlig for å få vite:) Motoren er forøvrig en B204L, og chassinret er YS3DF35N2T2033668. Mye artig man kan få vite bare ved å surfe på internett:)
mvh oddi
Lagt inn: 21 jan 2007, 21:14
av KongerudN344
Den bilen har ikke wireklutsj. Kom først som 1998 modell, altså produsert høsten 1997.... Jeg er ikke veldig fornøyd med klutsjen min, går greit sånn og kjøre med, men blir man stående i en kø så merker man det fort i beinet at man blir sliten...
Ellers har jeg kun gode erfaringer med NG900

Elsker min i alle fall

Lagt inn: 21 jan 2007, 21:15
av Pancho N497
er wireclutch på 96 mod. hydraulisk kom ikke før 97 eller på siste modellen i 98..
Lagt inn: 21 jan 2007, 21:21
av oddi N108
Jaja, jeg er tross alt vant til og900, så det blir vel neppe noe stort problem for meg:)
mvh oddi
Lagt inn: 21 jan 2007, 21:22
av KongerudN344
Klutsjen på OG900 er lettere enn på Ng, jeg merka overgangen drastisk i alle fall... Men kommer selvfølgelig ann på hvor slitt klutsjen er osv da...
Noen fordeler og ulemper er det med alt

Lagt inn: 22 jan 2007, 17:18
av Magnus N608
Faren min har en Ng900, det er en 95 mod, og jeg er veldig sikker på at det er wireclutch på den

Mulig jeg roter litt men
Ikke veldig god iallefall

Lagt inn: 22 jan 2007, 17:44
av matrox N522
Med ny klutsj og vire så blir det som en drøm
Kan bli dyrt i lengden om man skal skifte hele tiden men...

Lagt inn: 22 jan 2007, 18:44
av KongerudN344
matrox skrev:Med ny klutsj og vire så blir det som en drøm
Kan bli dyrt i lengden om man skal skifte hele tiden men...

Det var vel en overdrivelse, men bedre blir det...
Lagt inn: 22 jan 2007, 18:50
av Morten-N146
Tror jeg vet hvilken bil det er snakk om og jeg tror ikke det skal være noe tull med den uten at jeg har tatt den i nærmere øyesyn. Kunne sikkert ha vært behjelpelig med å få sett på den hvis ønskelig....
Lagt inn: 22 jan 2007, 19:10
av oddi N108
White-N146 skrev:Tror jeg vet hvilken bil det er snakk om og jeg tror ikke det skal være noe tull med den uten at jeg har tatt den i nærmere øyesyn. Kunne sikkert ha vært behjelpelig med å få sett på den hvis ønskelig....
Jo takk, det ville igrunn vært kjempefint, også skal jeg lure en eller annen bergenser til å titte på en annen ng900..
mvh oddi
Re: Info om NG900
Lagt inn: 22 jan 2007, 19:11
av Griffin N430
oddiN108 skrev:Hei
HAr funnet en bil jeg har litt lyst på, dette er en ng900 turbo, nesten alt utstyr som f.eks. klima, skinn, kjørecomputer, 18" felger (litt drøyt?), 3 dører, sort.. 96-modell, og har gått 164 000 km. Før jeg evt. ringer på denne... hva bør man se opp for? hva lønner det seg å spørre om? Den står i Gausdal, så jeg gidder ikke dra dit, få en haug overraskelser og så ta toget hjem igjen..:S Noen feller man kan gå i? Jeg har rustallergi... har hørt at denne bilen skal ligge som en silikonpupp på veien, men det så ut som den allerede er senket, og planer for foringer og slikt er allerede lagt, slik at den skal følge godt med i svingene..
mv oddi
Den går i bygda mi ja, og sist jeg så den var den veldig strøken og blank i lakken! Tror den er godt vedlikeholdt...!
Den lå forresten ute på autodb for ei tid tilbake for litt over 100 lapper...!
Lagt inn: 22 jan 2007, 20:26
av oddi N108
Jaja, da nærmer det seg tiden for første telefon til en (snart) forhenværende ng900-eier.. har bare noen spørsmål til nå:) Hvordan er EGENTLIG kjøreegenskapene til gm900? og hvor mye bedre blir de med riktig senk, og hvor mye hjelper poly...hvafaendetheter-foringer?
mvh oddi
Lagt inn: 22 jan 2007, 20:57
av Pancho N497
oddiN108 skrev:Jaja, da nærmer det seg tiden for første telefon til en (snart) forhenværende ng900-eier.. har bare noen spørsmål til nå:) Hvordan er EGENTLIG kjøreegenskapene til gm900? og hvor mye bedre blir de med riktig senk, og hvor mye hjelper poly...hvafaendetheter-foringer?
mvh oddi
jeg er storfornøyd med kjøre egenskapene og min er helt originalt understell på, men så har jeg kjørt en 84 mod og900 i 2 år da så e nok en stor forskjell der.

tror den sitter bra med senkefjøre og nye foringer i forstillinga.