Hei!
Ikke vanskelig å tro denne oversikten.. SID ryker jo på annenhver bil, og da er man jo nesten oppe i 50% feilprosent! I tillegg har man veivhusventilasjon som må byttes på noen biler, knepping i rattstamme, gulvmatte på mange biler som må byttes fordi de tar innpå rattstammen og lager litt lyd osv osv. Vært mye småting med bilen min også, og er ikke i tvil om at japanske biler er MYE bedre på unødvendige tullefeil enn Saab!
Blir uansett litt tullete en sånn oversikt da alle "fornuftige" som ikke har peiling på bil og ikke gidder å sjekke ut, tenker "OI, da kjøper jeg japansk fordi det stopper aldri, for det er DETTE denne oversikten viser, at ALLE andre vil ha STORE problemer og klippekort hos NAF!"
Ikke sikkert en Saab (eller andre) vil stoppe heller, sannsynligvis bare en SID-feil f.eks., men den havner allikevel i kategorien "bil jeg ikke kan kjøpe for den er så dårlig"! Altså tulleoversikt som ikke sier "noe" egentlig!! Hva ligger bak? Hva er feil? Hva ryker? Om 2% av alle Mazda stopper er jo det en dårligere bil i mine øyne enn om 50% Saab må bytte SID! Men, de vet vel ikke bedre i utgangspunktet..
Kjører noe Toyota Avensis på jobb, SKREKK OG GRU!! Kjørefølelse som ei låvedør!! OG plastikk-fantastic!! Ikke rart ikke noe ryker, utprøvd teknologi fra 80-tallet i displayene bl.a., med stygge lys, "billige" knapper og elendige seter!
NEI, bil er mer enn å sitte på en planke-stol og se på elendige instrumenter og ikke vite om man kjører eller sitter på med en motor som bråker som F*** når man gir på men, som ikke flytter bilen mer enn om mormor puffer bak .. og hun er 92 år!!
Mvh
Magnus
2003 Saab 9-5 2.0t automat st.v.