Side 1 av 1
Gjenger. Fuelrail og900
Lagt inn: 26 feb 2007, 18:10
av Griffin N430
Noen som vet hva gjengedimensjonen i enden på fuelrailen på en og900 t16 er?
Mener jeg har sett det her før, men finner det ikke igjen!

Lagt inn: 26 feb 2007, 22:05
av Vorpenes N459
kan du ikkje prøve deg frem da? med skyvelære?
Lagt inn: 26 feb 2007, 23:31
av Eirik N396
Ganske sikker på at Eliah vet svaret (for vi gjenget opp en fuelrail

) Turbotaf vet det også mener jeg, for tror det var der vi fikk størrelsen fra!
Lagt inn: 27 feb 2007, 13:23
av Jon Magnus N251
M12x1,5

Lagt inn: 27 feb 2007, 15:03
av Macgeier
Ville det funke å koble en oljetrykksgiver i enden av fuelrailen, slik at man fikk se bensintrykket i dashbordet?
Eller kanskje ikke oljetrykksgivere er bygget for å tåle bensin?
Lagt inn: 27 feb 2007, 22:35
av alex_ander3@hotmail.com
Macgeier skrev:Ville det funke å koble en oljetrykksgiver i enden av fuelrailen, slik at man fikk se bensintrykket i dashbordet?
Eller kanskje ikke oljetrykksgivere er bygget for å tåle bensin?
Stikk til TESS, og kjøp deg en klokke. Den kan du koble på i enden av fuelrailen. Trenger da ikke bensintrykk inni kupe'n. Det sjekker du ikke ofte vel

Lagt inn: 28 feb 2007, 00:32
av Jens P. N024
Macgeier skrev:Ville det funke å koble en oljetrykksgiver i enden av fuelrailen, slik at man fikk se bensintrykket i dashbordet?
Eller kanskje ikke oljetrykksgivere er bygget for å tåle bensin?
Jeg gjorde dette,og giveren(vdo) takka for seg etter ca et år,så den var nok ikke glad i bensin....

Lagt inn: 28 feb 2007, 01:08
av Vangen N622
Vist en bensintrykkmåler funker slik at det går bensin gjennom selve måleren som f.eks en turbotrykksmåler som får luft, så ville jeg alldri hatt en slik i kupeen. Bare tenk på lekasje og slik. Nei gjør som alex sier å kjøp en som står i motor rommet.

Lagt inn: 28 feb 2007, 01:52
av Tor N12
Wiseunits hadde i allefall et adapter man kan sette i mellom fuelrailen og en standard trykkgiver fra VDO slik at man kan måle bensintrykket. Jeg finner den ikke på siden deres lenger men man kan jo sende dem en mail og spørre
http://www.wiseunits.com/cubecart/index.php
EDIT: Ser nå at de skriver
Rekommenderas för alla tryckmätningar (olja, luft, gas, vatten, bränsle).
på denne giveren:
http://www.wiseunits.com/cubecart/view_ ... 0029%20010
Kansje VDO har forandret giverne slik at de tåler bensin nå?
Får vel sende dem en mail og spørre, innstrumentene på den gule kan jo programeres til å bruke disse giverne

Lagt inn: 06 mai 2007, 22:06
av og900turbo
Jeg må også sjekke bensintrykket på bilen min etter en feilmelding i LH 2.4.2 på at motoren går for magert. Det er en av feilkildene på den koden. I tillegg gir Lambdasonden feil signalspenning i følge to andre feilkoder som er lagret i loggen. Jeg går ut fra at de lagres kronologisk slik at den sist utleste feilkoden er på den først registrerte feilen?
Hvordan går jeg fram for å få tak i en bensintrykkmåler som jeg kan koble på fuelrailen for å sjekke at bensinpumpe, regulator og ventilen på returen som holder på trykket i avkjølingsfasen er i orden. Er det noen som selger ferdige sett, eller må jeg lage en?
Er det lurt å kjøpe en billig lambdasonde eller holder en dyr mye lengre og har den bedre nøyaktighet?
Den observante leser vet allerede at det dreier seg om en 900 2,1i.....
Lagt inn: 06 mai 2007, 23:03
av Tor N12
Hvis du har feil på lambdaen så kan du fort få feilmelding på blandingen, begynn med å skift lambda du

Lagt inn: 06 mai 2007, 23:15
av Morti
Vangen N622 skrev:Vist en bensintrykkmåler funker slik at det går bensin gjennom selve måleren som f.eks en turbotrykksmåler som får luft, så ville jeg alldri hatt en slik i kupeen. Bare tenk på lekasje og slik. Nei gjør som alex sier å kjøp en som står i motor rommet.

Det greieste er å montere en giver i den ene enden av fuelrailen, men en ledning til måler i bilen. Fungerer på samme måte som med oljetrykk egentlig..
Lagt inn: 07 mai 2007, 10:14
av og900turbo
Tor N12 skrev:Hvis du har feil på lambdaen så kan du fort få feilmelding på blandingen, begynn med å skift lambda du

Joda, det skal jeg. Grunnen til interessen etter å måle bensintrykket er at det kommer så mye bråk fra bensintanken. Det kan være pumpa, men behøver ikke være det. Med bensintrykksmåling kan jeg få bedre oversikt over tilstanden til de forskjellige komponentene i bensinkretsen....