Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
-
Kontakt:
Legg inn
av jan magnus n634 » 04 mar 2007, 20:51
hvem skal jeg oppsøke for å få tak i papirer på en motorsom opprinelig kommer fra statene.. burde vel ikke være noe mere komplisert fordi den er fra statene enn at den er fra sverige eller norge? men hvem kan gi meg de papirene? motoren er selvfølgelig en saabmotor
koster disse papirene penger?
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 04 mar 2007, 21:29
Hvilke papirer? Mulig Per Falla på GM kan hjelpe. Mer service innstilt fyr i ettermarkedavdelingen skal du hvertfall lete lenge etter
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
-
Kontakt:
Legg inn
av jan magnus n634 » 04 mar 2007, 21:31
bare papirer på motor.. men har en som heter jan ettellerannet på gm jeg skal snakke med har jeg funnet ut nå..
-
tronds
- Innlegg: 14
- Registrert: 28 feb 2007, 14:21
Legg inn
av tronds » 06 mar 2007, 21:22
janod N634 skrev:hvem skal jeg oppsøke for å få tak i papirer på en motorsom opprinelig kommer fra statene.. burde vel ikke være noe mere komplisert fordi den er fra statene enn at den er fra sverige eller norge? men hvem kan gi meg de papirene? motoren er selvfølgelig en saabmotor
koster disse papirene penger?
Hvilken motor har du fra før, og hva har du fått tak i? Jeg er ikke sikker på om jeg ser problemet.
Trond
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
-
Kontakt:
Legg inn
av jan magnus n634 » 06 mar 2007, 21:28
har en 2.0 suger og skal sette i 2.0t og da skal biltilsynet ha motorpapirer på den jeg skal sette inn .. eller så får jeg ikke bil godkjent.. det var det de sa.. skal sende inn søknad og da må det litt papirer til
-
Spöket
- 0.7 bar

- Innlegg: 106
- Registrert: 23 mai 2006, 14:30
- Medlemsnummer: 1027
- Navn: René
- Bil: 9000,900,9-3ss
- Sted: Kongsberg
Legg inn
av Spöket » 11 apr 2007, 12:45
Janor: Hur gick det med detta?
Jag vill bygga om min 9000 2,0T till en 2,3T!
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
-
Kontakt:
Legg inn
av jan magnus n634 » 11 apr 2007, 15:32
det ble litt papirarbeid, så jeg bestemte meg for å kjøpe en bil med turbo istedet..
-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 11 apr 2007, 17:51
Spöket skrev:Janor: Hur gick det med detta?
Jag vill bygga om min 9000 2,0T till en 2,3T!
de bilene har identisk understell, så dette er ikke noe problem å få godkjent!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
Vegard
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 34
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Sted: Østre toten
Legg inn
av Vegard » 16 apr 2007, 22:47
Jeg har bygd om min NG900 95 mod fra 2.0 suger til 2.0T. Det er ikke så fryktelig mye papirarbeid. Biltilsynet krever tekniske papirer fra GM Norge om de tekniske spesifikasjonene som er forskjellig med og uten turbo. På min type er det bare krav til høyhastighets dekk som er forskjellen.(Høyere topphastighet.) Eller krever de papirer på hvor motoren kommer fra, evt delebilen motoren er tatt fra.. Jeg skal på godkjenning på onsdag=) Så ønsk meg lykke til.
Skal gå bra. Har levert alle papirene, og fått godkjennelse på søknaden.
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 16 apr 2007, 22:59
Lykke til

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Vegard
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 34
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Sted: Østre toten
Legg inn
av Vegard » 17 apr 2007, 16:07
tAKKER

-
be_foto N710
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 24 jun 2006, 18:05
- Medlemsnummer: N710
- Navn: Bjørn Erik
- Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
- Sted: Blystadlia
-
Kontakt:
Legg inn
av be_foto N710 » 17 apr 2007, 17:08
Lykke til, det hørtes jo veldig greit ut. Har planer om å gjøre det samme selv etter hvert. Og det du sier skremte meg i allefal ikke vek fra de planene

Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001
Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
-
Kontakt:
Legg inn
av jan magnus n634 » 18 apr 2007, 15:32
be_foto N710 skrev:Lykke til, det hørtes jo veldig greit ut. Har planer om å gjøre det samme selv etter hvert. Og det du sier skremte meg i allefal ikke vek fra de planene

bare jeg som ble så jævlig negaiv etter alt jeg måtte ordne av papirer.... hehe
-
Mats900R
- Overload!!!
- Innlegg: 1588
- Registrert: 04 des 2005, 17:17
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Legg inn
av Mats900R » 18 apr 2007, 18:59
be_foto N710 skrev:Lykke til, det hørtes jo veldig greit ut. Har planer om å gjøre det samme selv etter hvert. Og det du sier skremte meg i allefal ikke vek fra de planene

vurderer samme prosjektet på min bil jeg også..

Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
-
Spöket
- 0.7 bar

- Innlegg: 106
- Registrert: 23 mai 2006, 14:30
- Medlemsnummer: 1027
- Navn: René
- Bil: 9000,900,9-3ss
- Sted: Kongsberg
Legg inn
av Spöket » 23 apr 2007, 13:10
Vegard: Hur gick det? Jag antar det gick grejt! annnars skulle vi nog hørt ifrån dig...
-Finns det speciella formulær från GM som man kan bestælla?
-Vad heter det?
-Vilken kontaktperson hade du?