Side 1 av 2

Oppgradere Saab 9000 CSE 97- 2.0t

Lagt inn: 19 mar 2007, 20:13
av Isdahl N1069
Hei!

Hva kan jeg kjøpe av stash/styling til "min" Saab 9000 CSE? Speedparts har noe, men har ennå ikke funnet ett sted der de har bodykits og den typen styling? Noen som har noen linker til sider der man kan skaffe slikt, evt om det er noen som vet om steder der det er billig?
Helst send meg PM hvis dere har noen svar...

Mvh: Isdahl

Lagt inn: 19 mar 2007, 20:29
av Isdahl N1069
Men hva annet enn skjørt kan du anbefale for å "piffe" opp utseende litt på bilen? Gjerne annet eksteriør oxo...

Lagt inn: 19 mar 2007, 20:36
av Isdahl N1069
Har jeg Aero styling? :? Rart, for på bilder på nett når jeg søker på 9000 Aero, så er det helt andre typer skjørt enn det jeg har på min... Har hatt i tankene på å kjøpe nye bremseskiver og kalippere fra Speedparts, sote rutene, 17" felger, sports luftfilter og effektanlegg. Den har gått såpass langt så trur ikke trimming er no godt for den lenger... :P

Lagt inn: 19 mar 2007, 20:42
av Isdahl N1069
Men hva ligger forskjellen på da? Tross siden det er en saab som heter 9000 Aero og en som heter 9000 Jubileum? Den som har Aero styling har oxo Aero logo'en foran i grillen har den ikke? Det har ikke min...

Lagt inn: 19 mar 2007, 20:52
av Isdahl N1069
Hvordan er 2.3 -literen, med tanke på aks og lyd? Noen forskjell der? Tror, hvis jeg ikke husker feil da jeg tok tiden på mobilen, så klarte Saab'en 0-100 på røfflig 10 sek.... Og der sitter det kun en 2.0 ltt 150 hk. En annen ting oxo, det sitter en Garret T25 turbo i den, i denne casen har jeg en lavtrukksturbo. Er det fordi den sperret til å kjøres på lavt trykk og kan settes opp trykket på eller er dette en type lavtrykks turbo? Hvis jeg skulle gjort no med turbo'en ved å få mere drag, må jeg bytte ut turbo i en annen eller kan denne fint brukes og er god for 1,2 bar elns?

Lagt inn: 19 mar 2007, 21:03
av Isdahl N1069
Men nå har den gått gode 250000 km da :P Er vel ikke bra med no 100 hk mer... Hvordan bare få satt opp ladetrykket mer, eller er ikke dette mulig på den turbo'en jeg har? Skulle gjerne hatt en kombinasjon av gromlyd (effektanlegg) og tydligere turbo lyd (høyere ladertrykk).

Lagt inn: 19 mar 2007, 21:08
av Isdahl N1069
Er det "bare" å få en fag-kar til å skru på turbo'en litt og så får man høyere trykk eller må jeg kjøpe inn extra stash? Men hvis den får høyere trykk så vil den jo oxo få mer power ikke sant? Har hørt noen sier at hvis man setter på power filter så får man oxo litt "grommere" lyd, stemmer det? Prøvde da jeg var hjemme nå til helga og ta ut filteret, men ble ikke på langt nær no annerledes lyd. Derimot GW'en som jeg har her oppe, vel og merke er det diesel motor, får mye grommere lyd hvis jeg fjerner luftfilteret... Er derfor jeg prøvde på det samme hjemme, men ikke til noen stor overraskelse :?

Lagt inn: 19 mar 2007, 21:11
av Isdahl N1069
Pakkepris på dette ligger sånn ca på?

Lagt inn: 19 mar 2007, 21:16
av Isdahl N1069
Tusen takk for all veiledning, nå har jeg ihvertfall litt flere tanker om hva jeg skal bruke dimmepenga til :D

Lagt inn: 19 mar 2007, 21:17
av Isdahl N1069
Men er det sånn du har fiksa selv, eller er det real handy-work med i prisen???

Lagt inn: 19 mar 2007, 21:19
av KongerudN344
Kan jeg bare få komme med et lite tips?

MSN?
IRC?

Kan varmt anbefale begge deler :wink:

Lagt inn: 19 mar 2007, 21:19
av Isdahl N1069
Har msn adresse: mpdeedee@hotmail.com

Lagt inn: 20 mar 2007, 18:33
av LOH171
Hvis du får mye dimmepenger kan du jo alltids: ;)


Nordic Concept 400 - 400hk 450Nm
* Mjukvara

* 2.5" Sportavgassystem med ett ovalt 4" slutrör

* 3" Metallisk racekatalysator

* KN sportluftfilter (insats)

* Turbo Garret GT30R

* Bränslespridare 630cc

* Bränslepump

* HKS Avlastningsventil

* Intercooler av aluminium

* Viggenkoppling

* Pris: 76 710:- sek

Lagt inn: 20 mar 2007, 18:37
av Isdahl N1069
Hehe, som norsk soldat i RNoAF får jeg nok ikke no mer enn 25 høvdinger nei :P

Lagt inn: 20 mar 2007, 22:15
av lie_N509
Du er soldat i hvafornoe?