Side 1 av 1

Saab OG900 Turbo

Lagt inn: 25 mai 2007, 00:33
av Bjørk N1057
Hei! Jeg, Bech og Johan N828 var og så på denne bilen idag:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=4&tot=12
Jeg lurer på om 19000 er litt stivt? Eier sa at bremsene er helrenovert i fjor, en reparasjon til 10 000. Den skal på EU-kontroll til høsten. Det var en del rust, men ikke noe som jeg tror er kritisk, litt i hjulbuer og i dørene, men det må man vel regne med. Også noe rust i bagasjerommet, hvor det også var fuktig. Rusten satt rundt ventilene der nede, men den var helt hard og skavet ikke av eller noe, så så ikke så farlig ut. Jeg brukte lista som er lagt ut på FAQ etter ting man skal se etter, men det meste så bra ut!

Skal også sies at alt det elektriske som speil og takluke + lydanlegg fungerte veldig bra!

Eneste er at jeg ikke merka noe turbo-rykk i bilen da jeg prøvekjørte den. Johan N828 prøvde også, og spratt panseret og fant ut at ledningen til magnetventilen var borte! Så bilen kjørte GLT hele tiden. Men burde ikke være vanskelig.. Ellers så alt bra ut. Men, den har jo rullet en del kilometer, og er gammel, så dere får si deres mening på prisen.

Mvh

Lagt inn: 25 mai 2007, 00:49
av Tor N12
Jeg synes den var i dyreste laget... for den prisen så burde det være mulig å finne en M88 eller nyere slik at du i allefall får de nye bremsene..
Men... godt vedlikehold har jo alt å si, kan jo være at den der er bedre en en som er nyere og som har gått kortere...

Hvis bilen er godt holdt så er kansje prisen grei men det er umulig å avgjøre med bare å se på en annonse...
På sikt så er det i allefall bedre å betale for en bil som er velholt enn å kjøpe en rimeligere som man må skru mye på.

Den 9k'en jeg bruker nå har gått 380000 men den føles mye bedre enn mange jeg har prøvd som har gått halve distansen.

Lagt inn: 25 mai 2007, 07:37
av Petter 900 T
Hvrfor har eieren fjernet ledningen til magnetventilen?

Petter

Lagt inn: 25 mai 2007, 09:20
av Johan N828
Har var ikke klar over at den manglet:P Han sa at den alltid har dratt med det trykket, noe han mente var et bra trykk:P
Så han ble overasket når jeg sa at den kom til og dra betydelig mer hvis den sitter i. Olja var helt svart. Trenger bytte der.
Jeg tok meg ikke tid til og grave nedi møkka for og se etter ledningen men den er nok der.

Ellers må det legges til at bilens motor var utrolig fin. Girkassa var like tight og fin som rumpa til Lena Alexandra ;P

Lagt inn: 25 mai 2007, 14:33
av HansWF N416
Regner med at dette er en 8 ventiler? Jeg ville satset på en 16V. Det er en mer "moderne" motor, og den går billigere.

Angående rust, så koster dette fort litt å fikse hvis man skal få det helt bra, og det er som regel alltid mer rust en da man ser.

Men forøvrig er det den fineste karosseriversjonen med fin farge.

Lagt inn: 25 mai 2007, 18:52
av KongerudN344
Jeg syntes faktisk ikke den prisen virker så veldig ille jeg... Litt prutningsmonn er det kanskje, men har da sett langt verre for og si det sånn... Bilen så jo fin ut :D

Lagt inn: 26 mai 2007, 01:27
av Eirik N396
Jeg er rimelig sikker på at denne bilen har vært diskutert på forumet tidligere iløpet av det siste året! Har ikke greid å finne den frem igjen, noen andre som husker tråden?

Lagt inn: 26 mai 2007, 01:58
av Johan N828
Den ligger under tips da:P

Lagt inn: 26 mai 2007, 22:54
av Bjørk N1057
Ja, jeg får prøve å prute litt, tror jeg går for denne om jeg kan skaffe nok penger ;)

Lagt inn: 27 mai 2007, 02:01
av Johan N828
Seff gjør du det:P Vi skal jo ha helt like bile til slutt :P

Lagt inn: 28 mai 2007, 04:42
av Bjørk N1057
Hehe ja håper det blir til det ;)

PS! Forrige post var fra en laptop, i en touran midt i Risør sentrum.. JA, jeg snyltet på biblioktekets åpne trådløse nettverk.. Måtte gjøres!

Lagt inn: 29 mai 2007, 13:02
av Johan N828
Bjørk skrev:PS! Forrige post var fra en laptop, i en touran midt i Risør sentrum.. JA, jeg snyltet på biblioktekets åpne trådløse nettverk.. Måtte gjøres!
Mye og skrive om.

Men det ser ikke ut til og bli denne bilen alikevell da. Bjørk kan jo utdype selv hvis han ønsker:P