Trenger noen gode råd..

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
93turbohege
Sted: Svelvik

Trenger noen gode råd..

Legg inn av 93turbohege » 09 aug 2007, 11:41

For en mnd siden så skulle jeg skifte skiltplater på bilen min, og da viser det seg at de jeg har kjøpt bilen av har knekt den ene skruen som skal være i orginal hullene, og da hadde de ligsågodt skrudd 4 selvbårneskruer rett i karoseriet og ikke behandlet det. Vi ba dem om å fikse dette, at de skulle jengeopp de gammle hullene. Fikk bilen tilbake i går, og i dag skulle jeg igjen skifte skiltplate og oppdaget noe spennende... joda de har tettet de fire hullene og tektylbehandlet de, og de 2orginal hullene har de tettet med silikon og rett oppenfor så har de igjen skrudd inn 2 nye selvbårne skruer Så nå har jeg 8 hull i bagasjelokket på bilen.. LÆKKERT... :evil:
Kan jeg forlange at de bytter bakluke?? Eller fikser dette på en pen måte? pent vil det vel aldri bli, men... Det har ikke gått tre mnd enda siden jeg kjøpte bilen, så det er fortsatt de som står ansvarlig for dette.
Saab 9-3 Turbo

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 09 aug 2007, 12:05

Akk, amatører!
Skru ut alt av selvborrende, puss bort malingen rundt, tett med kjemisk metall, rustbeskytt hele området, og lakk over så godt du greier...
Helst få noen til å sveise det! (gjerne verkstedet!) Husk å smør/spray på godt med rustbeskytter fra innsiden og.

Bor ut de knekte skruene i orginalhullet, du trenger ikke gjenge de opp på nytt, men bruk en nylonplugg ment for betong/gips i riktig diameter.
Bare pass på å få tak i den type plugg som ekspanderer helt ute ved hullet.

Men å gjenge opp en sånt hull er ikke store kunsten da ;)
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

93turbohege
Sted: Svelvik

Legg inn av 93turbohege » 09 aug 2007, 12:20

Henrik N449 skrev:Akk, amatører!
Skru ut alt av selvborrende, puss bort malingen rundt, tett med kjemisk metall, rustbeskytt hele området, og lakk over så godt du greier...
Helst få noen til å sveise det! (gjerne verkstedet!) Husk å smør/spray på godt med rustbeskytter fra innsiden og.

Bor ut de knekte skruene i orginalhullet, du trenger ikke gjenge de opp på nytt, men bruk en nylonplugg ment for betong/gips i riktig diameter.
Bare pass på å få tak i den type plugg som ekspanderer helt ute ved hullet.

Men å gjenge opp en sånt hull er ikke store kunsten da ;)
Du som er fra Drammen kjenner sikkert til dette firmaet... de holder til midt i mellom sande og skoger. Refransh heter de.. Jeg mener at jeg ikke skal koste på dette noe i og med at det faktisk er dem som har gjort en feil her.
Og de er jo ikke interissert i å høre på hva vi sier.
Saab 9-3 Turbo

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 09 aug 2007, 13:23

Sånn skal det ikke gjøres nei...

Klag til forbrukerrådet. På deres sider finner du også mye lurt:
http://forbrukerportalen.no/klikkogklag
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!

Legg inn av Henrik N449 » 09 aug 2007, 13:42

93turbohege skrev: Du som er fra Drammen kjenner sikkert til dette firmaet... de holder til midt i mellom sande og skoger. Refransh heter de.. Jeg mener at jeg ikke skal koste på dette noe i og med at det faktisk er dem som har gjort en feil her.
Og de er jo ikke interissert i å høre på hva vi sier.
Har faktisk aldri hørt om dem, de gjør det sikkert ikke noe bra :shock:
Blir irritert når jeg hører hva dem har gjort.
Hva mener du med at dem ikke hører på deg? Sier dem ingenting for å forsvare seg?

Følg rådet til Ingvar du!
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

TurboLars N383
Overload!!!
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars

Legg inn av TurboLars N383 » 09 aug 2007, 22:10

Fjern de aktuelle skruene , slip med negerkuse , sveis igjen de hulla du ikke vil ha , grunning/rustkiller etc osv , og alt det andre vanlige forarbeidet før du lakkerer det som måtte passe og tectyler fra INNsiden . Dette hvis du gjør det selv .
Om du klarer å få dem til å gjøre det samme , eventuellt bytte luka så er vel det mere riktig , men kanskje ikke så lett .
Pent kan det bli , men det spørs om de får det pent utifra det du forteller om den Refrance? sjappa oppi her :wink:
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Svar