Side 1 av 1

Closed

Lagt inn: 15 sep 2007, 15:05
av Pål N526
Velger og slette innlegget da jeg heller snakker direkte med SP istedenfor og henge de ut her :roll: Fikk litt dårlig samvittighet 8)
Men det er forsatt irriterende :lol:

Lagt inn: 15 sep 2007, 16:05
av Eirik N396
(Flytter denne til Saab Annet, da jeg ikke ser at selve diskusjonen blir særlig "Saab teknisk" :))

Jeg trodde det var ganske vanlig at SP ikke sender alt samlet alltid. Grunnen er vel mest sannsynlig at de ikke har fått lagrene enda, men ihvertfall sender det de har. Jeg synes bestillingen din er tydelig nok, men om du måtte ha alt samlet burde du kanskje spesifisert det?

Det er min mening ihvertfall :)

Lagt inn: 15 sep 2007, 16:42
av Pål N526
Japp.. høres bra ut, måtte bare få ut litt fustrasjon som sagt og høre andres mening.. 8)

Er bare at ting som er planlagt går i grus.. må låne bil under overhaling og bytte av lager osv osv.. er veldig stressa for tiden pga leilighetsoppussing og ny jobb..

Vi får se hva som hender, skal ta kontakt med SP på mandag og høre hvor problemet ligger.. :wink:

Mvh .Pål

Lagt inn: 15 sep 2007, 17:47
av Cato N698
Send heller en klagemail til SP, trenger ikke å legge det ut på forumet, mennesker gjør feil :wink:

Lagt inn: 15 sep 2007, 19:49
av matrox N522
Jeg bestilte også hjullager fra SP, og det tok litt lenger tid enn beregnet, da leverandøren dems var flaskehalsen.

Lagt inn: 15 sep 2007, 20:27
av Saab90
For å svare til overskriften på tråden din så er dette veldig mulig siden SP ikke har mye på lager. Siden det er en liten bedrift så kan de ikke det. Synd egentlig. For tiden så er de bare et fordyrende mellomledd. De har sine leveradører som leverer i tide og utide. Det er i hvert fall det vi har blitt fortalt. Varene taes inn etter hvert som bestillinger til SP kommer inn. I tillegg til at leverandørene er trege så hjelper det ikke at SP skal motta varen, og deretter sende den til deg. Som sagt er dette på grunn av at SP ikke har ting på lager.

Skal deler ta unormalt langt tid å få inn på lager så bør dette opplyses i svaret på bestillingen. Her ba du om opplysning, men fikk ikke det. Dette er helt mangel på kundesørvis. Det virker som at SP ikke har kontroll over sin egen bedrift. Skal de ha en webshop så må de kunne behandle de kundene som bestiller over nettet, samt de kundene som kommer til butikken! Det er virkelig på tide at dette ordnes! Alle kan ikke være fornøyde med Speedparts, men klage på at ting tar mer tid enn konkurrentene er noe de bør ta alvorlig. Skal man ha deler til bilen sin så vil man jo gjerne at man får de tidligst mulig!

Lagt inn: 15 sep 2007, 23:01
av Kåre N900
Eirik N396 skrev: Jeg trodde det var ganske vanlig at SP ikke sender alt samlet alltid. Grunnen er vel mest sannsynlig at de ikke har fått lagrene enda, men ihvertfall sender det de har. Jeg synes bestillingen din er tydelig nok, men om du måtte ha alt samlet burde du kanskje spesifisert det?
Enig med Eirik, dersom man ikke spesifiserer at man ønsker å motta alt samlet, er det naturlig å anta at man ønsker brorparten av delene så raskt som mulig. Spesielt i dette tilfellet hvor delene ikke naturlig hører sammen, i motsetning til f.eks. dempere, fjærer og fjærbein.

Når man i tillegg snakker om deler til en 20 år gammel bil så kan man etter min mening ikke forvente at dette er hyllevare, verken hos saabs eget forhandlerapparat eller hos tuningleverandører. Burde man ikke heller være glad for at det fremdeles er noen som tar seg bryet med å levere deler til disse bilene?

Lagt inn: 15 sep 2007, 23:44
av Tor 2.2TiD
Min erfaring med SP:
Bestilte via skjemaet som ligger på siden deres.
Fikk ingen bekreftelse på bestilling... ingen ting kom i posten.

Sendte en mail for å sjekke opp bestillingen.
-De hadde ikke fått noen bestilling...
Fikk beskjed om å sende en mail med bestillingen.

Sendte en mail med bestilling.
Fikk ingen bekreftelse... ingen ting kom i posten.

Sendte ny mail for å sjekke opp bestillingen.
-De hadde ikke fått noe mail med bestilling ble det sagt.
Fikk beskjed om å sende ny mail med bestillingen.

Sendte ny mail med enda en bestilling!!!
...og JIPPI... bekreftelse og greier..

Leveringen gikk helt greit når de først fikk med seg bestillingen.

Bestilte noe fra ElkParts i England nettopp.
Gikk som smurt! :wink:

EDIT: Brukte explorer når jeg sendte skjema.
Rot med bestillinger og mailer høres mer rett ut ja...

MÅ bare si noe positivt om SP og da..
Servicen til SP er det IKKE noe å si på.

Lagt inn: 16 sep 2007, 01:40
av EdHunter N815
logitor skrev:Min erfaring med SP:
Bestilte via skjemaet som ligger på siden deres.
Fikk ingen bekreftelse på bestilling... ingen ting kom i posten.
Akkurat dette tror jeg har en enkel forklaring. La meg tippe at du brukte en annen browser enn internet explorer (netscape, firefox, opera, etc.)? I så fall la meg sitere bestillingssiden til SP;
"NB: Dette skjemaet er beregnet for Internet Explorer. Bruker du Netscape, Opera eller annen nettleser anbefaler vi at du heller sender bestillingen pr e-post eller ringer oss.".

Dette kan jeg bekrefte at stemmer, for jeg gjorde akkurat samme feil selv. :oops:

Når det er sagt venter jeg i spenning på at webshopen til SP skal bli klar til bruk da, så tror jeg alt rotet med bestillinger som ikke kommer frem enten ene eller andre veien blir stort sett eliminert.

Lagt inn: 17 sep 2007, 22:01
av Pasient N657
Må da være veldig vanskelig og ta alle bestillinger over mail! Stakkars Bent og resten av folka, lurer på hvor mye tid de bruker på og svare på mail hver dag :P

Lagt inn: 18 sep 2007, 00:57
av Johan N828
Jeg har ALDRI hatt noen problemer med Speedparts.
Vaneligvis ringer jeg dem og spør etter varen. Da får jeg svar med en gang om den er inne. Tid på bestilling osv.

Lagt inn: 18 sep 2007, 10:09
av Pål N526
Det gjorde jeg også, men da fikk jeg beskjed om at de IKKE tar bestillinger per tlf, og jeg måtte sendfe en mail heller 8)
Ja ja.. lagerane skulle komme til SP i dag morrest(ringte i går morrest), så de har nok glemt de av, eller så var det bare en VELDIG bra tima forsinkelse i forhold til telefonen jeg tok.. :roll: