Side 1 av 3
Speedparts Norway
Lagt inn: 26 sep 2007, 21:43
av talladegaturbo
Jeg lurer litt på andre medlemmers erfaringer med Speedparts Norway. Firmaet har jo som jeg forstår stor kompetanse og mange både nyttige og spennende produkter til Saab entusiaster. Derfor er det synd at jeg ved flere anledninger har blitt skikkelig skuffet over måten det oppleves å være kunde hos dem. Jeg vet alt om hva masete kunder er, gjennom å selv å ha jobbet i servicebransjen å har derfor ventet i det lengste med å ringe for å etterlyse varer jeg har bestillt, men det finnes grenser, spesielt når man bestiller varer som går litt lenger enn det rent kosmetiske eller for underholdning, men varer man trenger for å få bilen kjørbar f.eks til ferien. Skjønner da at man kan si "hvis det haster bør man kjøpe av en lokal Saabforhandler", men da holder det for meg å få vite KORREKT estimert tid for levering fra Speedparts. Synes det er topp at det finnes ett slikt tilbud som det Speedparts kan gi, men jeg holder på å gi opp hele greia. Som Saab entusiast bør man vel støtte opp om ett firma som som tilbyr så mye bra kompetanse og varer som Speedparts tydeligvis har. Derfor lurer jeg på om det bare er jeg som har vært utrulig uheldig, eller om det bare er å ta bort nettsiden som "favoritter" på pcen? Andre erfaringer?

Lagt inn: 26 sep 2007, 22:04
av Cato N698
Jeg har kun gode erfaringer fra SP, kjempehyggelige folk som alltid har tatt meg på alvor og hjulpet meg overraskende kjapt. Jeg har fått alle deler jeg har bestilt til "riktig" tid.
Speedparts gjør en knallgod jobb fra mitt ståsted

Lagt inn: 26 sep 2007, 22:21
av Puff
Cato N698 skrev:Jeg har kun gode erfaringer fra SP, kjempehyggelige folk som alltid har tatt meg på alvor og hjulpet meg overraskende kjapt. Jeg har fått alle deler jeg har bestilt til "riktig" tid.
Speedparts gjør en knallgod jobb fra mitt ståsted

Helt enig!!! Har fått en utrolig service fra SP!! Liten leveringstid på det meste å om det skulle være noe leveringsproblemer får jeg beskjed om det.
Et kjempefirma jeg kommer til å benytte meg mye av i dem neste årene.
Lagt inn: 26 sep 2007, 23:04
av Aleks-ander_N948
Jeg og har fått en del feil ting og ventet lenge men dei ordner alltid opp til slutt

Lagt inn: 26 sep 2007, 23:15
av talladegaturbo
Håper egentlig på flest mulig svar i Speedparts favør, for Saab som bilmerke og meg som entusiast fortjener en seriøs leverandør av produkter og tjenester som leverer når dem sier. S.P har mange deler jeg kan dra nytte av, men sist gang jeg tok kontakt for å få veivakselgiver til min 98 900 turbo, kostet deres alternativ rundt tusenlappen mindre, men jeg valgte å heller la Auto-Nord i Tromsø levere dette pga at min erfaring med kundebehandler hos S.P virker både humørbetont og useriøst

Som BMW, Audi og Volvo entusiast er mulighete mange, men desverre er ikke dette tilfelle for Saab-venner. Dette er synd!
Lagt inn: 26 sep 2007, 23:25
av Johan N828
Hei. Dette er egentlig best og si ifra til SP om i stedet så de heller kan rette på feilen.
Selv har jeg kun gode erfaringer hos SP. Det er kun en gang de har hatt unorlam leveringstid til meg men det hadde sin forklaring.
I tillegg synes jeg de er proffe på sitt området og utfører oppgaven sin som leverandør til oss på en god måte. Det er alltid lett og få kontakt med dem og de svarer alltid på mail.
Thumbs upp for Speedparts
PS: Godt mulig at de er litt glade i røykepausene sine da:P
Lagt inn: 26 sep 2007, 23:32
av Edward N812
min erfaring er:
ikke send mail, ikke bestill på mail, og aldri bestill ting FØR du har fått dems ord på maksimum ventetid..
utenom det har jeg opplevd alt som har med speedparts å gjøre som fryd og gammen.
jeg hørte aldri på hva ventetida for bakre fjærbeinsstag til 9000'en min var før jeg bestilte. tror det har gått seks måneder nå og er sannsynligvis en glemt sak hos dem, hehe. Men jeg tar det ikke så tungt.
bare husk å MØT OPP når du har noe med dem å gjøre, det minste du kan gjøre er å ringe. har ikke lenger telling på hvor mange tusen jeg har handla for der, og blant alle delene jeg har kjøpt der, er det fjærbeinsstaget det eneste det har gått litt skeis med.
nå blir det litt mye snakk her, men vil nevne at vi må alle huske at speedparts leverer saab-deler til hele norge, mens saab-verkstedene og delelagrene kan konsentrere seg om lokalområder. utrolig godt jobba for en bedrift bestående av en mekaniker, ei dame (regnskapsfører?) og en daglig leder (som jeg vil tro Bent er)

Lagt inn: 26 sep 2007, 23:50
av talladegaturbo
Skjønte egentlig at det var som å banne i Saab-land dette, men det er bra S.P klarer å gjøre andre entusiaster fornøyd. Får bestille mine deler fra Tromsø jeg, å kan heller betale noen tusenlapper eksra for god og riktig service.
Lagt inn: 27 sep 2007, 00:45
av Paradigm N558
Jeg hadde en lengre samtale med både Ole og Bent på SP, og etter å blitt litt mere "venner" og jeg til slutt kunne ringe og si: "Hei det er Robert" så har jeg i allfall fått særdeles god service.
Gode priser og god kommunikasjon.
De fleste tingene jeg skulle ha har jeg ringt inn da..

Lagt inn: 27 sep 2007, 00:48
av KongerudN344
Syntes det er bra at du tar opp saken jeg, selv om jeg kanskje begynner å bli en anelse lei "din erfaring med SP" - tråder nå....
Min erfaring er stort sett bare positive. Gikk litt skeis med noen foringer en gang, men ellers har jeg mistet tellinga på hvor mange ganger de har hjulpet meg

Kjapt og billig

Er enig i at nok dagsformen kan ha litt å si, men sånn er det da for oss alle? Ingen har optimale dager alle dager.
En annen ting er at et firma som kun har fornøyde kunder trolig går meget dårlig. Det er dessverre ikke mulig å gjøre alle kundene sine 100 % fornøyde.
Og for speedparts sin del så ser det ikke ut som at denne tråden er veldig skadelig da de aller fleste har positive erfaringer
Heia Speedparts! Norge trenger dere!
Lagt inn: 27 sep 2007, 08:43
av Edward N812
talladegaturbo skrev:Skjønte egentlig at det var som å banne i Saab-land dette, men det er bra S.P klarer å gjøre andre entusiaster fornøyd. Får bestille mine deler fra Tromsø jeg, å kan heller betale noen tusenlapper eksra for god og riktig service.
synes da ikke det. jeg ville gitt det et forsøk eller to til.
Lagt inn: 27 sep 2007, 11:07
av Tor 2.2TiD
Ikke bestill pr mail hvis noe haster.. ring heller..
Roter tydeligvis med bestillinger.
God service ellers
Lagt inn: 27 sep 2007, 13:31
av Turbo Kenneth n387
Heisann,jeg har ikke bestilt deler hos sp selv,men en kompis av meg har bestilt en god del deler til meg gjennom sp.
Disse delene har enten aldri kommet eller kommet alt for sendt.Å dette har vært etter gjentatte telefoner.
Så for min del har jeg mistet trua på sp,jeg handler mine deler hos saab.
Lagt inn: 27 sep 2007, 17:42
av Puff
Jeg handler det jeg kan hos SP,dem har vertfall god greie på hva dem driver med,det kan jeg faktisk ikke si om den lokale saab forhandleren.
Får aldri noe vettug svar med dem.....
Lagt inn: 27 sep 2007, 18:18
av Ola Pituetten N703

Jeg har jobbet i service yrke i 7 år med kunde behandling både over disk og på tlf. De problem som oppstår hos SP kan ha følgene årsak: disse kara har mye å gjøre(da er det lett å glemme ordrer/bestillinger)forslag til løsning: da må de skaffe seg RUTINER!!!! som gjør at de fanger opp alt de glemmer.Det er en kjennsgjerning at SP ønsker at vi som kunder forteller dem hvor skoen trykker .Det kunne vi ha gjort, men statistisk så slarver 80-85 % på bygda/nabolaget/forumet. Bare 15-20% sier i fra til Bent og SP. Så grunnen til at det inneimellom kommer slike klagetråder er at FOLK ikke er fornøyd med servicen på SP.Jeg regner med at Bent leser ting her på forumet og da burde han ta det som det er:
Jeg har også opplevd ting hos SP som jeg ikke har vært fornøyd med,da har jeg prøvd å være tålmodig,jeg har vært med å klaget her på forumet.Men det er SP som lager ris til egen bak hvis de ikke tar seg selv i nakken å gjør noe med problemene sine.For de som ikke er fornøyd de går alltid til konkurrenten,selv om det blir dyrere.Men jeg er sympatisk med dere andre her som ønsker en butikk som SP.For de leverer billige kvaliets varer til VÅRE KJÆRE SAABER.
