Side 1 av 1

kult prosjekt. superseven med saab motor

Lagt inn: 25 jan 2008, 00:09
av Frode N073
tippe denne komme te å flytta litt på seg :twisted:

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=3&t=24782

Lagt inn: 25 jan 2008, 00:18
av Eirik
Kan bli spennende dette. Men den må jo bli ganske mye tyngre med den 2.0 motoren kontra 750ccm suzuki-motoren, med de ulemper det fører med seg.

Lagt inn: 25 jan 2008, 00:30
av Frode N073
Eirik skrev:Kan bli spennende dette. Men den må jo bli ganske mye tyngre med den 2.0 motoren kontra 750ccm suzuki-motoren, med de ulemper det fører med seg.
blir sikkert tyngre. men får jo ein del mer effekt og då. skikkelig effekt :wink:

Lagt inn: 25 jan 2008, 00:32
av Peter
Åssen har han kommet seg inn i hue mitt å stjålet et av mine framtidige prosjekter :shock:

Lagt inn: 25 jan 2008, 00:46
av Kristian N70
Er vel en i Sverige som har laget noe liknende?

Mener å ha lest noe om en slik en i Bilsport for en god stund tilbake.

Lagt inn: 25 jan 2008, 00:51
av Frode N073
Kristian N70 skrev:Er vel en i Sverige som har laget noe liknende?

Mener å ha lest noe om en slik en i Bilsport for en god stund tilbake.
det kan stemma det. syns eg kan erindra det sama

Lagt inn: 25 jan 2008, 00:55
av Tor N12
Kristian N70 skrev:Er vel en i Sverige som har laget noe liknende?

Mener å ha lest noe om en slik en i Bilsport for en god stund tilbake.
Tommy var med på den 8)

Bilde

Bilde

Bilde

Lagt inn: 25 jan 2008, 01:02
av Liebak
er flere av dem i sverige.. kan lese om dem på rejsa.nu

Lagt inn: 25 jan 2008, 01:18
av Saab900STCR
Vad är då anledningen till att dom väljer 2,0L ltt från Og9-3?
Jo, enligt svenska besiktningsregler så får ett amatörbyggt fordon inte ha mer än en viss mängd effekt per kilo.
En seven med 150hk motor går då rätt igenom.
Fördelen?
Det är en turbomotor jue!
Lätt att trimma senare = efter godkänning.
Dessutom passar Opels R28(6 trinn) girkasse rätt på motorn.

Mvh

Lagt inn: 25 jan 2008, 01:32
av utengen
Hehe

Ja artig bil det der :lol: :lol: , ja det er enklere i Sverige, der har de noe som heter SFRO, og amatør bygd fordon, så disse bilene kan bygges helt fra scratch, bare det er en fra SFRO som ser og kontrollerer byggingen under tiden, det er egentlig maks 100hk, og så spiller selvsagt vekten inn på antall HK, men hjalp han som bygde denne bilen i Sverige med og få i en Saab motor og trimme den ned til 100hk, gikk fint gjennom og så trimmet vi den en del opp igjen. :evil: :evil:
2,0t 16v trionic5, Opel Omega kasse (passer nesten bolt on), Volvo bakaksel med sperre, vekt ca 580kg om jeg husker rett, og vi målte den til 0-100km/h på ca 4sek med 2 pers i bilen og masse drivstoff.
Hadde alle deler til en slik selv, ramme motor kasse, med mer, men orket ikke og gjennomføre det før jeg flyttet tilbake til Norge, spurte om hvordan det var og ev regge en slik i Norge, men det ble avgifter som en nybil, vekt og effekt, med mer, :evil: :evil: hadde jeg gjort den ferdig i Sverige og tatt den med som flyttegods hadde det ikke kostet mye, og den hadde blitt godkjent uten problem, om det satt Svenske skilter på den.
En annen kamerat som bygde en slik med Ford motor og tok med seg den til Norge som flyttegods, og den går på vestlandet et sted, gul var den da i alle fall.

Den blå kommer det ny motor i til sommeren, om alt blir klart, da kommer det til og flytte på seg, kan jeg garantere.
Veldig mye moro for lite penger, om man bor i Sverige eller andre land som ikke straffe skatter slike kjøretøy som dette potit landet gjør :evil: :evil:

En annen ting jeg har tenkt på er og kjøpe en OPEL speedster, ribbe den for Opel deler, og turbo mate en slik, da kjøper man den som har sugemotor utgaven av motoren som sitter i 93ss 4syl bensin, dytter i en F40 kasse, og trimmer litt.
De er ikke så dyre i Tyskland, og det er jo en Lotus Elise med Opel emblem, og masse kjøre glede.
Og litt mindre jobb, en og bygge en S7 fra begynnelsen.
Finnes jo en i Sverige som har gjort en slik som rører på seg, søk på Badster.


Mvh

Tommy Utengen

Lagt inn: 25 jan 2008, 10:37
av Børre N17