Hva anbefaler dere ved behandling av skinnseter?
Jeg har ett sett hjemme som brukes på skinnsofaer. Men den gjør ikke underverker.
Lurer også på om det finnes noe som jeg kan behandle skinnet der hvor det begynner å bli veldig slitt, så skinnet får igjen fargen sin, eller noe som kan dekke over slitasjeflekken med pent resultat?
Forslag?
Mvh
Eskil
Hva anbefales ved behandling av skinnseter?
Moderator: Moderatorer
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Hva anbefales ved behandling av skinnseter?
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
Eskil || N522
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Re: Hva anbefales ved behandling av skinnseter?
Jeg bruker det samme som til sofaen hjemme, syns det funker bra, gir skinnet god fuktighet værtfall..
Husker ikke navnet på produktet...
Husker ikke navnet på produktet...
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Edward hadde vel fått tak i noen fantastiske greier for ca et år siden om jeg husker rett? 
EDIT: Der var den gitt
viewtopic.php?f=16&t=14121" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: Der var den gitt

viewtopic.php?f=16&t=14121" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Eg har brukt både SAAB si skinnpleie, og AutoGlym si.
SAAB si var heilt OK, enkel å bruke og greit resultat. Rens og olje i ett.
AutoGlym si gav best resultat. Om skinnet er skite bruka eg Leather Cleaner for å rense/vaske skinnet, deretter brukar eg Leather Care Cream for å olje inn seta. Om dei er skikkilig tørre brukar eg å la oljen virke lengre på seta slik at den får tid til å trekke inn. Gjentek også behandlinga eit par dagar etterpå. Ellers er det å behandle ofte som er oppskrifta på eit mjukt skinn. Om en behandlar ofte slepp en også å bruke rensen, sidan oljen/kremen har ei viss rensande effekt. Brukar ein mjuk/tett svamp (sokalla interiørsvamp) for påføroing av kremen, tørkar av med ein bomullklut.
AutoGlym si gav best resultat. Om skinnet er skite bruka eg Leather Cleaner for å rense/vaske skinnet, deretter brukar eg Leather Care Cream for å olje inn seta. Om dei er skikkilig tørre brukar eg å la oljen virke lengre på seta slik at den får tid til å trekke inn. Gjentek også behandlinga eit par dagar etterpå. Ellers er det å behandle ofte som er oppskrifta på eit mjukt skinn. Om en behandlar ofte slepp en også å bruke rensen, sidan oljen/kremen har ei viss rensande effekt. Brukar ein mjuk/tett svamp (sokalla interiørsvamp) for påføroing av kremen, tørkar av med ein bomullklut.
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Kanskje jeg skal prøve den vidunderkuren til Edward. Så kan jeg bruke Hjelle metoden på setene bak 

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
Eskil || N522
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Jeg brukte Autoglym nå, og dette er konge.. Lot det virke en stund, før jeg dro av med bomullsklut.Hjelle, N6 skrev:Eg har brukt både SAAB si skinnpleie, og AutoGlym si.
Styrer med DAB og AUX
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
må si jeg sverger til den colour lock leather fresh'en ja. husk at dette er IKKE noe du behandler setene med jevnlig 
har bestilt til det nye interiøret mitt også nå.. legger selvsagt ut bilder i prosjekttråden

har bestilt til det nye interiøret mitt også nå.. legger selvsagt ut bilder i prosjekttråden

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s