Heisann,
Noen her på forumet som har importert Saab fra sverige?
Enten OG900, NG900 eller Og9-3, noen med erfaringer på dette feltet?
Tenker på avgifter, kostnader og slikt, Lønner det seg?
Mvh; Kristoffer
Import fra Sverige, noen spørsmål?
Moderator: Moderatorer
- enebakksaab
- 1,5 bar
- Sted: enebakk
Import fra Sverige, noen spørsmål?
2003 OG9-3 Med hjort under panseret
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Import fra Sverige, noen spørsmål?
Det kommer litt an på hva du skal med den importerte bilen. En tommelfingerregel er at om det er delebil, så momser du den inn i Norge, men har du tenkt på noe mer, så bør du sette deg godt inn i avgiftsjungelen før du går til det skrittet og få en gammel og900 på veien i Norge
Men skal du kjøpe ny/nybrukt bil, så tror jeg fortsatt det kan være noen kroner å spare på Sverigetur, selv om da særlig brukbilselgerne har gått ned endel på prisen pga at mange dro til land i europa og hentet bil selv.
Et søk på forumet her inne gir også endel svar på folk som har pratet om dette før og

Men skal du kjøpe ny/nybrukt bil, så tror jeg fortsatt det kan være noen kroner å spare på Sverigetur, selv om da særlig brukbilselgerne har gått ned endel på prisen pga at mange dro til land i europa og hentet bil selv.
Et søk på forumet her inne gir også endel svar på folk som har pratet om dette før og

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N210
- Navn: Knut
- Bil: Aero 900 88 mod
Re: Import fra Sverige, noen spørsmål?
Hei
Se innlegg tilbake til 19. juli. Jeg har satt meg sånn passelig inn i materien og listet opp noen punkter som leder deg litt på vei. Min konklusjon er inn til videre at det kan være lønnsomt å hente inn en bil fra Sverige på basis av ”Avgiftsfritak ved oppbygging av skadd motorvogn”. Du finner informasjon på Biltilsynets sider.
N210
Knut
Se innlegg tilbake til 19. juli. Jeg har satt meg sånn passelig inn i materien og listet opp noen punkter som leder deg litt på vei. Min konklusjon er inn til videre at det kan være lønnsomt å hente inn en bil fra Sverige på basis av ”Avgiftsfritak ved oppbygging av skadd motorvogn”. Du finner informasjon på Biltilsynets sider.
N210
Knut