Saab 9-3 1998-2000 mod....
Lagt inn: 12 jan 2009, 16:07
Vurderer en slik som nr to bil, på grunn av at det er Saab og pga ok sikkerhetsnivå. Har hatt noen Saaber, men stort sett nyere biler. Er teknisk "analfabet". Vet at på en slik bil - som har noen år og kilometer på baken - bør en sjekke det meste. SID, bremser, rust, gearkasse (dvs om den gearer mykt, og er grei å få i revers)(?), evt oljelekkasjer, startkassett er kanskje det viktigste å sjekke?
Jeg er hovedsaklig på utkikk etter en bil som kan bringe meg 11 km tur/retur til jobb hver dag + litt småkjøring i tillegg. Trenger ikke turbo. Syns det kaan være like greit uten så slipper jeg den potensielle utgiftsbomben..
1. Er oilsludge et problem på 9-3 uten turbo også, eller er dette problemet forbeholdt turbobilene?
2. Må en opp på 1999 modell for å få sideairbagger?
3. Bør en være skeptisk til en bil med kjørelengde på + 200.000 km?
Mottar ellers gjerne tips om hva jeg må sjekke (og som jeg kan sjekke selv om jeg har lite peiling på teknikk og motor)
På forhånd takk
Jeg er hovedsaklig på utkikk etter en bil som kan bringe meg 11 km tur/retur til jobb hver dag + litt småkjøring i tillegg. Trenger ikke turbo. Syns det kaan være like greit uten så slipper jeg den potensielle utgiftsbomben..
1. Er oilsludge et problem på 9-3 uten turbo også, eller er dette problemet forbeholdt turbobilene?
2. Må en opp på 1999 modell for å få sideairbagger?
3. Bør en være skeptisk til en bil med kjørelengde på + 200.000 km?
Mottar ellers gjerne tips om hva jeg må sjekke (og som jeg kan sjekke selv om jeg har lite peiling på teknikk og motor)
På forhånd takk