Har dukka opp et lite problem ifm. kjøp av campingvogn. Totalvekta på bil og henger blir 20kg mer enn jeg har lov å kjøre.
I den forbindelse vurderer jeg seriøst og få satt ned tillatt totalvekt på bilen eller vogna.
Er det noen som veit om det eksisterer mer enn en typegodkjenning til min 03mod 9-5 Vector Estate med 150 hk og automat?
Trenger altså papirer på at bilens totalvekt lovlig kan ha 20kg eller mer mindre enn dagen tillatte totalvekt på 2170kg. Noen med lik bil som kan ta en titt i vognkortet sitt eventuelt?
Har tatt kontakt med Importøren, men ikke fått svar fra dem enda.
Alternativt vil jeg gjerne høre fra dere dersom dere har greid å få nedskrivd vekta på henger, vogn eller bil på en eller annen måte.
All hjelp og forslag mottas med takk.
Nedskrivning av tillat totalvekt.
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Navn: Kim
- Bil: 9-5 Vector Estate
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Nedskrivning av tillat totalvekt.
Brom, Brom, Broooooooooooooooooooooooooooooooooooom.
Re: Nedskrivning av tillat totalvekt.
Fikk du ikke svar på LR-forumet?
Flott bil forresten.

Flott bil forresten.

06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
-
- Grunnladetrykk
- Kontakt:
Joda gode svar der, men nå jakter jeg på vektene på SAABen, må jo ha alternativer:)
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Hvorfor ikke bare ta BE, så har du det til seinere også? Bilen er vel helhetsgodkjent med de tallene fra fabrikk, så det er vel ikke rett fram å skrive det ned? Eller har du prata med SVV?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
- Grunnladetrykk
- Kontakt:
Joda BE er ikke noe problem, men vi er flere i slekta som gjerne skulel dratt vogna og da blir det fort dyrt med flere lapper.
I følge veivesenet er det strengt tatt ikke noe problem å sette ned vektene dersom det finnes typegodkjenning eller annen dokumentasjon på at bilen "tåler" det.
I følge veivesenet er det strengt tatt ikke noe problem å sette ned vektene dersom det finnes typegodkjenning eller annen dokumentasjon på at bilen "tåler" det.