Går det ann å sette bilen på meg i vognkortet, og at han tar forsikringa på seg. Sånn at han får starta med og samle opp bonus i ung alder.
(Halvar, ringer deg en dag så vi får ordnet eierskifte

Moderator: Moderatorer
Paradigm N558 skrev:Ja, men da må du står som medeier.
Så enkelt er det
Det går også bra, jaalex_ander3@hotmail.com skrev:Paradigm N558 skrev:Ja, men da må du står som medeier.
Så enkelt er det
Saken er at jeg vil ikke at bilen skal stå på han siden det er min bil, men jeg vil at han skal cash'e ut for forsikringa, og ha forsikringa på seg.
Da må jeg registrere bilen på meg da, og HAN kan stå som medeier..?
Singsaker skrev:Samboere og ektefolk kan ha felles forsikring, ellers skal man ha egen forsikring.
Gratis omregistrering mellom samboere og ektefolk. Men det er ofte lurt å forsikre bil på foreldre til barna er 25 eller mer.alex_ander3@hotmail.com skrev:Singsaker skrev:Samboere og ektefolk kan ha felles forsikring, ellers skal man ha egen forsikring.
Tror trikset er å få pappa til å sette bilen på brodern. Også når jeg føler får å ha den tilbake så er det gratis å omregistrere innom familien visst
Lurt og lurt......... Jeg har nå fortsatt Gjensidige fordi de er billigst til å forsikre bilene og det andre,selv etter 10 år. (jada, har blitt oppringt av IF) Ungdomstilegget er da vel i utgangspunktet der fordi det er mer ulykker blandt ferske sjåfører. Når de har kjørt skadefritt i risikoperioden synes jeg nå det er på sin plass å betale det tilbake hvis man unngår ulykker og dermed ikke utgjorde noen større risiko for selskapet.Singsaker skrev: Ikke bli lurt av tilbakebetaling av ungdomstilegget, da må du være 5år låst i samme selskap, og du får kun tilbakebetalt etter 5år skadefri kjøring 2 år etter at du har holdt dine forpliktelser.
Det er ikke i henhold til tegnings-reglene.KongerudN344 skrev:Opelen jeg hadde i fjor stod registerert på pappa, men var ikke noe problem for meg å få forsikringa på meg. En telefon til Gjensidige så var det i orden...
selvfølgelig, jeg anbefaler minimum delkasko, da veihjelp og glasskade er kun med egenandel, og ikke minst tyveri.alex_ander3@hotmail.com skrev:Tydligvis har jeg plukka opp mye feil informasjon rundt omkring.. Hva anbefaler du å gjøre da?
-Bygger du ikke bonus når du kun har ansvar?
Mange som er billige, har man bil med delkasko og ansvar skal man stort sett velge billigst.Morten N88 skrev:Lurt og lurt......... Jeg har nå fortsatt Gjensidige fordi de er billigst til å forsikre bilene og det andre,selv etter 10 år. (jada, har blitt oppringt av IF) Ungdomstilegget er da vel i utgangspunktet der fordi det er mer ulykker blandt ferske sjåfører. Når de har kjørt skadefritt i risikoperioden synes jeg nå det er på sin plass å betale det tilbake hvis man unngår ulykker og dermed ikke utgjorde noen større risiko for selskapet.Singsaker skrev: Ikke bli lurt av tilbakebetaling av ungdomstilegget, da må du være 5år låst i samme selskap, og du får kun tilbakebetalt etter 5år skadefri kjøring 2 år etter at du har holdt dine forpliktelser.
Men nå ville det jo være svært merkelig om en forsikringsagent hadde noe positivt å si om et konkurerende selskap også da..