Er det vits og selge bilen min?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Er det vits og selge bilen min?

Legg inn av Pasient N657 » 16 apr 2009, 22:24

Okei, jeg sitter å leker med tanken på ny bil, men da må jeg få solgt den gamle. Problemet er at det er et par skavanker som jeg tror trekker ned prisen veldig. Jeg gav 50 000,- for bilen for nesten 3 år siden. Info følger:

M96 9000 (Ambassade blå) 2.0T (150 hk LTT)

Km stand: 198 000

Utstyr: Elvindu, el-speil, abs, airbag, alarm, fjernstryrt sentrallås og servo.

Skavanker: Bulket bakdør, litt rust i nedkant av begge dører, liten del av list på framdør mangler, litt skeiv bakluke, mye steinprang på panser, også er bilen generelt sliten i lakken. Er også litt rust nede med støtfanger bak. Langlysene vil ikke slå seg på noen ganger (lysrele?). Spredere funker delvis (Kontaktfeil en plass).

Modifikasjoner: Bilstein sport dempere og H&R 40/40 senkesett, godkjent i vognkort. Speedparts steg 1 chip (225 hk), Speedparts dumpventil, 215/35/18 Zito Spyder på Toyo Proxes T1-R dekk, JR innsatsfilter (JR open air kit følger med).

Diverse: Oljetrykk, oljetemp og turbotrykksmåler i dashbord (pga latskap er kun turbotrykksmåleren operativ), Pioneer P88-RS headunit, Focal Polyglass 4" frontsett, MDS 10" sub, 2 stk forsterkere (En til frontsett, og en til sub). Speedparts dørmatter, ettermontert armlene fra SP.

Bilen er ellers ok og kjøre, det er ingen ulyder. Girkassen virker litt slapp, men det er jeg blitt fortalt er motor/girkasse fester. Den går ganske godt, og er i motsettning til orginal 9000 ganske stiv. Den er faktisk i noen tilfeller direkte ubehagelig med sommerfelgene på :P

Uansett. Hva ville dere gitt for bilen? Nå har jeg dessverre ikke bilder, men det kan jeg skaffe i morgen om det skulle være nødvendig. Jeg har 38 000 igjen på lånet (Lån hos mor, militærtjeneste og lite med arbeid fram til nå).

Så, kom med "bud" :)

Takker.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Er det vits og selge bilen min?

Legg inn av Tor N12 » 17 apr 2009, 00:50

Vanskelig å si noe bare ut fra tekst, men slik markedet er nå så ville jeg ikke gitt noe over 30k, om du på toppen av dette også har frontruterammerust (som ikke er usansynlig i og med at du har rust på bilen) så ville jeg ikke ha strekt meg over 10-15k. Av alt utstyret du har så er det jo nesten ikke noe som faktisk forbedrer verdien på bilen mye men det kan jo være utslagsgivende for at noen velger din bil fremfor en annen. Jeg hadde nok heller plukket av det meste og solgt det løst.

Men når det er sagt, det gjelder jo å finne den personen som har lyst på din bil så eneste måten å få et godt svar er jo med å prøve å annonsere den ;)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Re: Er det vits og selge bilen min?

Legg inn av Pasient N657 » 17 apr 2009, 22:53

Vel da så. Fuck it, da bruker jeg heller penger på bilen, istedet for og kjøpe ny. (Hørte jeg noen si aero-interiør og styling? :P)

Takk for svar :)
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Svar