Eu-kontroll
Moderator: Moderatorer
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Eu-kontroll
Hei. Lurer på om det er noen som kjenner noe til bilverkstedet Ødegarden auto?
http://www.odegarden-auto.no/page/11222/
Tenkte jeg skulle ha bilen på EU-kontroll der.
Har en små trimma Ng900, derfor jeg lurer på hvordan det er å ha den der? Om dem henger seg opp i småting eller ikke?
Mvh
Kjell
http://www.odegarden-auto.no/page/11222/
Tenkte jeg skulle ha bilen på EU-kontroll der.
Har en små trimma Ng900, derfor jeg lurer på hvordan det er å ha den der? Om dem henger seg opp i småting eller ikke?
Mvh
Kjell
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
- Timon
- 2.0 bar
- Innlegg: 646
- Registrert: 20 des 2007, 16:59
- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
- Kontakt:
Re: Eu-kontroll
Ta ut APC-sikringa og lever den til kontroll.
(Kjenner ikke til verkstedet)
(Kjenner ikke til verkstedet)
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: Eu-kontroll
Hva gjør det med bil/motorstyringa?Timon skrev:Ta ut APC-sikringa og lever den til kontroll.
(Kjenner ikke til verkstedet)

N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: Eu-kontroll
Aha, skjønner 

N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Eu-kontroll
Jo, de har det. Står i allefall Turbo/APC under nåla på instrumentpanelet! 

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: Eu-kontroll
Ihvertfall ikke vi som kjører NG900 uten turboheinrich skrev:NG900 har vel ikke APC?

N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
Re: Eu-kontroll
Men ikke i samme forstand som OG900 og 9000 som har egne bokser som tar seg av turbotrykk? Det er vel innbakt sammen med vanlig motorstyring?Rambraut N1491 skrev:Jo, de har det. Står i allefall Turbo/APC under nåla på instrumentpanelet!
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
M88 SAAB 900 T16 Aero
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: Eu-kontroll
stemmer det. 9000 fra 1993 og opp, samt 900 fra 1994 og opp har "APC" som en del av trionic. med andre ord, de har trionic.heinrich skrev:Men ikke i samme forstand som OG900 og 9000 som har egne bokser som tar seg av turbotrykk? Det er vel innbakt sammen med vanlig motorstyring?Rambraut N1491 skrev:Jo, de har det. Står i allefall Turbo/APC under nåla på instrumentpanelet!
men for å kvitte oss med litt forvirrelse! : du kan fortsatt dra ut en sikring som heter APC på 9000'er med trionic. da vil bilen gå på glt. denne sikringa finnes ikke på ng900 av en eller annen grunn. men det er fortsatt mange måter å gjøre så bilen går på glt..
og til slutt, hvorfor i alle dager gjøre så bilen går på glt når den skal på eu-kontroll? det er ingen punkter som går på om en bil er trimmet eller ikke.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Re: Eu-kontroll
Synes denne tråden dro litt ut..... Jeg var egentlig bare ute etter om noen kjente det verkstedet som jeg nevnte! Men ting er i orden, vet det jeg trenger å vite.
Tenkte egentlig ikke så mye på motor effekt..... Bare på, litt større hjul, turbo, ic, åpen avlastningsventil++++
Men ting er greit!
Tenkte egentlig ikke så mye på motor effekt..... Bare på, litt større hjul, turbo, ic, åpen avlastningsventil++++
Men ting er greit!
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: Eu-kontroll
Sa de noe på dette? De sa ingenting på eksosanlegget mitt ihvertfall, målte standstøyen også, og sa ingenting på det.kjallemann N1179 skrev:Bare på, litt større hjul, turbo, ic, åpen avlastningsventil++++
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby