Eu-kontroll

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Kjell N1179
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 472
Registrert: 08 okt 2007, 21:35
Medlemsnummer: N1179
Navn: Kjell Gullerud
Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
Sted: Sande

Eu-kontroll

Legg inn av Kjell N1179 » 22 apr 2009, 15:09

Hei. Lurer på om det er noen som kjenner noe til bilverkstedet Ødegarden auto?
http://www.odegarden-auto.no/page/11222/

Tenkte jeg skulle ha bilen på EU-kontroll der.
Har en små trimma Ng900, derfor jeg lurer på hvordan det er å ha den der? Om dem henger seg opp i småting eller ikke?

Mvh
Kjell
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS

Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X

Brukeravatar
Timon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 646
Registrert: 20 des 2007, 16:59
Medlemsnummer: N1234
Navn: Kristian Selås
Bil: M95 9000 CS 2,3t
Sted: Vestfossen
Kontakt:

Re: Eu-kontroll

Legg inn av Timon » 26 apr 2009, 01:32

Ta ut APC-sikringa og lever den til kontroll.

(Kjenner ikke til verkstedet)
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"

1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!
Innlegg: 1679
Registrert: 02 mar 2007, 18:45
Medlemsnummer: N1025
Navn: Aleksander
Bil: MY01 9-5 2,3t
Sted: Stange v/ Hamar og Bodø

Re: Eu-kontroll

Legg inn av Aleks_ » 26 apr 2009, 01:41

Timon skrev:Ta ut APC-sikringa og lever den til kontroll.

(Kjenner ikke til verkstedet)
Hva gjør det med bil/motorstyringa? :oops:
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: Eu-kontroll

Legg inn av Eirik » 26 apr 2009, 06:58

Bilen kjører vel bare på grunnladetrykk da.
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!
Innlegg: 1679
Registrert: 02 mar 2007, 18:45
Medlemsnummer: N1025
Navn: Aleksander
Bil: MY01 9-5 2,3t
Sted: Stange v/ Hamar og Bodø

Re: Eu-kontroll

Legg inn av Aleks_ » 26 apr 2009, 16:54

Aha, skjønner :)
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

heinrich
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 31 aug 2006, 21:01
Medlemsnummer: N734
Sted: Horten

Re: Eu-kontroll

Legg inn av heinrich » 28 apr 2009, 10:23

NG900 har vel ikke APC?
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero

Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Re: Eu-kontroll

Legg inn av Rambraut N1491 » 28 apr 2009, 12:57

Jo, de har det. Står i allefall Turbo/APC under nåla på instrumentpanelet! :D
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!
Innlegg: 1679
Registrert: 02 mar 2007, 18:45
Medlemsnummer: N1025
Navn: Aleksander
Bil: MY01 9-5 2,3t
Sted: Stange v/ Hamar og Bodø

Re: Eu-kontroll

Legg inn av Aleks_ » 28 apr 2009, 13:00

heinrich skrev:NG900 har vel ikke APC?
Ihvertfall ikke vi som kjører NG900 uten turbo #-o
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

heinrich
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 31 aug 2006, 21:01
Medlemsnummer: N734
Sted: Horten

Re: Eu-kontroll

Legg inn av heinrich » 28 apr 2009, 13:14

Rambraut N1491 skrev:Jo, de har det. Står i allefall Turbo/APC under nåla på instrumentpanelet! :D
Men ikke i samme forstand som OG900 og 9000 som har egne bokser som tar seg av turbotrykk? Det er vel innbakt sammen med vanlig motorstyring?
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Eu-kontroll

Legg inn av Edward N812 » 28 apr 2009, 22:36

heinrich skrev:
Rambraut N1491 skrev:Jo, de har det. Står i allefall Turbo/APC under nåla på instrumentpanelet! :D
Men ikke i samme forstand som OG900 og 9000 som har egne bokser som tar seg av turbotrykk? Det er vel innbakt sammen med vanlig motorstyring?
stemmer det. 9000 fra 1993 og opp, samt 900 fra 1994 og opp har "APC" som en del av trionic. med andre ord, de har trionic.

men for å kvitte oss med litt forvirrelse! : du kan fortsatt dra ut en sikring som heter APC på 9000'er med trionic. da vil bilen gå på glt. denne sikringa finnes ikke på ng900 av en eller annen grunn. men det er fortsatt mange måter å gjøre så bilen går på glt..

og til slutt, hvorfor i alle dager gjøre så bilen går på glt når den skal på eu-kontroll? det er ingen punkter som går på om en bil er trimmet eller ikke.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Kjell N1179
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 472
Registrert: 08 okt 2007, 21:35
Medlemsnummer: N1179
Navn: Kjell Gullerud
Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
Sted: Sande

Re: Eu-kontroll

Legg inn av Kjell N1179 » 29 apr 2009, 14:45

Synes denne tråden dro litt ut..... Jeg var egentlig bare ute etter om noen kjente det verkstedet som jeg nevnte! Men ting er i orden, vet det jeg trenger å vite.
Tenkte egentlig ikke så mye på motor effekt..... Bare på, litt større hjul, turbo, ic, åpen avlastningsventil++++
Men ting er greit!
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS

Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!
Innlegg: 1679
Registrert: 02 mar 2007, 18:45
Medlemsnummer: N1025
Navn: Aleksander
Bil: MY01 9-5 2,3t
Sted: Stange v/ Hamar og Bodø

Re: Eu-kontroll

Legg inn av Aleks_ » 29 apr 2009, 19:04

kjallemann N1179 skrev:Bare på, litt større hjul, turbo, ic, åpen avlastningsventil++++
Sa de noe på dette? De sa ingenting på eksosanlegget mitt ihvertfall, målte standstøyen også, og sa ingenting på det.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

Svar