Side 1 av 1

skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Lagt inn: 03 mai 2009, 07:46
av Morten S.
Har avertert deler flere ganger her og andre steder. Har solgt kupeviftemotoren og luftmengdemåleren.
Forøvrig ingen interesse. (Eller er kvaliteten på disse så gode at deler sjeldent trengs :P ?)

Evt. hva er greit å ta av før høggern får den? Har så mye deler til andre Saaber at jeg ønsker ikke å ta av mer enn det som kan være greit for andre å få tak i senere. Blir det 9000 på meg igjen blir det nok en nyere.

Jeg skal ta ut bensinpumpen, bakre potte (fra 9000 turbo. gått noen måneder) og tenker å skru av forskjermene. (De ser rustfrie ut). Det er fremdeles en nøkkel til alle låser, så låssylindre er vel greit å ta ut. (Hvordan får man ut tenningslåsen?) Motor til soltaket, er det noe som pleier å ryke? Sensorer/motorer til sentrallås?
Alle sidelister med blankelister ser pene ut.

Girkassen er lytefri, men den orker ikke jeg å plukke ut. (Standard 2.0l motor. Km 330.000)
Pent og helt rødt velourinteriør.

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Lagt inn: 03 mai 2009, 15:56
av Eirik
Du har PM. For jeg har mye småtjafs jeg har bruk for!

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Lagt inn: 03 mai 2009, 18:05
av Pasient N657
Hvilken farge er det på bilen?

Om det er Blå (Ambassade blå, lakk-kode 198), så er jeg veldig interessert i bakdør, bakluke og panser.

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Lagt inn: 03 mai 2009, 19:46
av Morten S.
bilen er sort. Panseret er ser meget fint ut. Dørene er ikke noe å ta vare på. Bakluken husker jeg ikke.

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Lagt inn: 03 mai 2009, 23:27
av Tor N12
Panser og bakluke fra CC passer da ikke CS, dørene passer, men det vil jo være dumt.. for det første så har cc-dørene en annen plassering på hullene til listverket og for det andre så er de ikke galvanisert.

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Lagt inn: 04 mai 2009, 20:11
av Pasient N657
Jeg så ikke at det sto CC.... :P

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Lagt inn: 04 mai 2009, 23:51
av Tor N12
Tenningslåsen får du ut med å vri tenningen til "tenning på" så ser du på undersiden av sylinderen, der er det et lite hull.. stikk inn et lite skrujern/syl eller.l og press inn da skal du kunne få sylinderen rett ut. Noen ganger så må man rikle litt på nøkkelen.
Ellers kan du jo i allefall ta vare på sendtrallåsmotorer samt vindusheismotorer, styreboksen til sentrallåsen, rustfrie karroserideler, brytere og el.epeil