Side 1 av 1

leverandører av deler til saab

Lagt inn: 24 feb 2010, 22:46
av Toremann
Som topic beskriver ønsker jeg en oversikt over div leverandører av slitedeler til saab, både innlands og utlands. Må skifte litt på min så skal gjøre et forsøk på å redusere totalkostnadene.

Re: leverandører av deler til saab

Lagt inn: 24 feb 2010, 22:50
av doo-kie
sjekk våre sponsorer på høyresiden, disse har man medlemsrabatt hos.
Ellers er det saabforhandlere.
Elkparts.com
partsforsaab.com

Re: leverandører av deler til saab

Lagt inn: 24 feb 2010, 23:29
av Eirik N396
http://www.sasab.com/
http://www.thesaabsite.com/

Ellers har en jo selvsagt også steder som Meca, Mekonomen o.l. Men det er nok de to dookie nevner som er mest brukt, i tillegg til klubbens sponsorer. Om du sjekker litt blant disse burde det være mulig å få greie priser på det meste :)

Re: leverandører av deler til saab

Lagt inn: 25 feb 2010, 22:31
av Toremann
Eirik N396 skrev:http://www.sasab.com/
http://www.thesaabsite.com/

Ellers har en jo selvsagt også steder som Meca, Mekonomen o.l. Men det er nok de to dookie nevner som er mest brukt, i tillegg til klubbens sponsorer. Om du sjekker litt blant disse burde det være mulig å få greie priser på det meste :)
har du noe erfaring med thesaabsite? ser at de selger overhalte deler. trenger en caliper høyre foran, og slik jeg leser siden deres får jeg pant hvis jeg leverer den gamle til dem. men regnestykke er jo mystisk. caliper koster 63,36 dollar, mens panten er på 78,75 dollar. da tjener jo jeg på d. what????

Re: leverandører av deler til saab

Lagt inn: 26 feb 2010, 08:23
av Eirik N396
Toremann skrev:
har du noe erfaring med thesaabsite? ser at de selger overhalte deler. trenger en caliper høyre foran, og slik jeg leser siden deres får jeg pant hvis jeg leverer den gamle til dem. men regnestykke er jo mystisk. caliper koster 63,36 dollar, mens panten er på 78,75 dollar. da tjener jo jeg på d. what????
Jeg har ikke erfaring men har inntrykk av at de er en del brukt av saabentuasiaster i andre land, og jeg synes å huske jeg noterte meg adressen fordi de hadde deler en ikke får overalt :)

Du har nok regnet regnestykket feil ang calipper ;) Om du leser det som står der:
What is this? Rebuilt parts have a "Core" charge. This is usually because a part is no longer being manufactured.
Core Charges are in addition to the cost of the part. When the old part is returned, it is rebuilt for sale to a new customer.
The core charge will be refunded as soon as we receive the old part ("Core"). Keep in mind that No refund will be issued unless the following conditions are met:
Cores must be returned using the box the rebuilt part came in.
Cores must not be disassembled. You cannot take it apart and send it to us in pieces.
Cores must be rebuildable and there cannot be any missing parts and any fluids must be drained.
All core items must be returned within 45 days of receiving the replacement part in order to receive a refund of the core charge.
Call us for the Return Address for Cores.
The cores work like this. Lets use a transmission for example: The cost of this example is 1000.00 (for ease of calculations) so that means that your cost for the transmission is 1000.00 plug the core is 500.00 which = 1500.00 for the transmission and the core. Once you get the rebuilt product you send back your old transmission to us for a refund of 500.00 making the overall cost 1000.00 (this does not take into account shipping cost)

Kort oppsummert forstår jeg det slik at du må betale begge beløpene, og du får refundert "panten" når du sender inn din gamle calipper.