Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
andredob
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 95
- Registrert: 21 feb 2010, 17:01
- Bil: SAAB 9-3 2.2 TiD SE, 2002
- Sted: Stavanger
Legg inn
av andredob » 11 mai 2010, 23:27
Hei,
Har nå begynt å lure om det er mulig å gjøre noe med den stygge tingen der:

Kan man enkelt kutte (sage av?) den og sette på et finere enderør?
Har målt diameteren på røret (ca 63 mm).
Har sett på
http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbeh ... rdid=79422 i Biltema. Den er veeldig tung, stor og klumpete (ser mye finere ut på bildet). Noen andre steder der jeg kan kjøpe enderør uten å bli blakk?
SAAB 9-3 2.2 TiD SE, 2002
-
icodden
- 0.7 bar

- Innlegg: 149
- Registrert: 04 okt 2007, 18:33
- Medlemsnummer: N1585
- Navn: Jon Arne Jonassen
- Bil: Saab 9-3 2002 SE 2.0T
- Sted: Sandnes
Legg inn
av icodden » 12 mai 2010, 14:04
-
Bergseten
- 0.7 bar

- Innlegg: 126
- Registrert: 04 aug 2009, 03:41
- Navn: Stian
- Bil: Saab 9-3 2.2 TiD 1999
- Sted: Askøy
Legg inn
av Bergseten » 19 mai 2010, 13:10
Henger meg på denne her. Er drit lei av den stygge slappe "tingen" som du kaller det

Saab 9-3 2.2 SE TiD 1999, Sølvgrå (Delebil, smelte skikkelig med den)
Saab 9-3 2.2 TiD 1999, Svart
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 19 mai 2010, 13:15
Jada det er bare å kappe av dieselbøyen, og sette på en annen enderør.
-
laesi N1097
- 1.2 bar

- Innlegg: 287
- Registrert: 30 jun 2007, 11:10
- Medlemsnummer: 1097
- Navn: Lars-Ove Eie
- Bil: 9-5 Vector 03-mod
- Sted: Fiskå
Legg inn
av laesi N1097 » 20 mai 2010, 16:29
Eirik N396 skrev:Jada det er bare å kappe av dieselbøyen, og sette på en annen enderør.
Ja den ser ikke så veldig "potent" ut!
Speedparts har en del fine, i tillegg har du jo Bilxtra i Stavanger/hillevåg, de selger Simons som også har en del enderør.
-
andredob
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 95
- Registrert: 21 feb 2010, 17:01
- Bil: SAAB 9-3 2.2 TiD SE, 2002
- Sted: Stavanger
Legg inn
av andredob » 20 mai 2010, 18:40
Takk for tipset ang Bilextra! Det var en god idé! Vil hest ikke bestille fra nettet da jeg ikke vet hva som passer best. Har også sendt e-post til speedpartsnorway. Håper de svarer...
SAAB 9-3 2.2 TiD SE, 2002
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 20 mai 2010, 20:53
andredob skrev:Takk for tipset ang Bilextra! Det var en god idé! Vil hest ikke bestille fra nettet da jeg ikke vet hva som passer best. Har også sendt e-post til speedpartsnorway. Håper de svarer...
De svarer som regel samme dag, eller neste virkedag.

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
andredob
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 95
- Registrert: 21 feb 2010, 17:01
- Bil: SAAB 9-3 2.2 TiD SE, 2002
- Sted: Stavanger
Legg inn
av andredob » 27 mai 2010, 15:34
Rare greier.... Har sendt e-poster både til info, bestilling og Bent. Ingen svar.....
SAAB 9-3 2.2 TiD SE, 2002
-
UstaBilstad N1616
- 0.7 bar

- Innlegg: 180
- Registrert: 09 apr 2009, 09:24
- Medlemsnummer: N1616
- Navn: Christian Bilstad
- Bil: 02 SAAB 9-3 2.0T
- Sted: Hamresanden, Kr. Sand
Legg inn
av UstaBilstad N1616 » 27 mai 2010, 22:41
sikkert bare en liten glipp

ringe?
M02 9-3 2.0T
M95 900S *solgt*
Er du i tvil, gi gass!:)
-
andredob
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 95
- Registrert: 21 feb 2010, 17:01
- Bil: SAAB 9-3 2.2 TiD SE, 2002
- Sted: Stavanger
Legg inn
av andredob » 29 mai 2010, 18:26
Var innom Bilxtra i går. Selgeren sa at hvis jeg kaprer av bøylen som peker ned blir bilen skikkelig skitten hele veien. Uansett hvor ofte man vasker den. Min bil er jo sølvfarget i tillegg. Det gjør ikke saken enklere... Any comments?
SAAB 9-3 2.2 TiD SE, 2002
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 29 mai 2010, 19:48
Er jo forsåvidt korrekt det, men det kommer jo an på hvor mye bilen soter. Har den partikkelfilter så er det ikke noe problem, men det tror jeg ikke 2,2-literen har.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
ikarlsen
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 47
- Registrert: 04 nov 2010, 23:46
- Bil: 9-3 ss 2005
- Sted: Drøbak
Legg inn
av ikarlsen » 31 jan 2011, 19:44
Bumper den her, noen som har gjort dette og kan dele erfaringer ?
9-3 ss 2005
Renault megane 1.6, 1996. Crash test dummy bil [Vraket]
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 31 jan 2011, 19:47
ikarlsen skrev:Bumper den her, noen som har gjort dette og kan dele erfaringer ?
Jeg fjerna den bakerste lyddempern og satte på 3'' rakrør rett ut. Var ikke plaget med sot eller lignende bak på bilen.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
ikarlsen
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 47
- Registrert: 04 nov 2010, 23:46
- Bil: 9-3 ss 2005
- Sted: Drøbak
Legg inn
av ikarlsen » 31 jan 2011, 19:55
Er det mulig å få tak i et "deksel" eller lignende for å skjule at man har klipt for å få plass til enderøret ?
Eller må man kjøpe ny bakfanger ?
9-3 ss 2005
Renault megane 1.6, 1996. Crash test dummy bil [Vraket]
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 31 jan 2011, 20:21
ikarlsen skrev:Er det mulig å få tak i et "deksel" eller lignende for å skjule at man har klipt for å få plass til enderøret ?
Eller må man kjøpe ny bakfanger ?
Tror Speedparts har noe slik..
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI