Pappa sin 9000 CSE

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Pappa sin 9000 CSE

Legg inn av Paradigm N558 » 07 jun 2010, 20:37

Blir ikke noe prosjekttråd på denne bilen, så jeg kan heller legge ut info hva jeg og K_Duck har gjort i helgen.

Lørdags formidag hentet vi en 97-mod 9000 CSE i Larvik, den er meget godt bevart, og fungerer tilsynelatende veldig bra, med unntak av at den mangler noe så essensielt som Turbo og skinnseter...

Men likefullt, turen nordover gikk smertefritt, snitta ei hastighet på 84 km/t, og et forbruk på 0.81 l/mil.

Gamlingen blir å bruke bilen et par månder i året, så denne "unike" kilometerstanden blir nok vel bevart ettersom årene går :)

Litt småfiks er det alltid, bla.a. er det utført en meget tvilsom lakkeringsjobb på begge skjermene, el-antennen bråker og står i, og motoren ble aldri noe varm, noe som selvfølgelig trekker fantasien min til å tro at termostaten er ødelagt.

Også har pyntelisten på fangeren framme en uvane å snike seg opp og over fangeren når man kjører fortere enn 60-70 km/t, så litt lim burde holde i lange baner der.

Men nok skitsnakk, her er bilder :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Interiøret
Bilde
Bilde
Bilde

Gode dekk
Bilde
Bilde

Så der har dere det! En orginal 9000 CSE i all sin prakt :)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Pappa sin 9000 CSE

Legg inn av Ingvar N629 » 07 jun 2010, 21:29

Det var nå et bedre valg enn den og9-3'n han ville ha. =D>
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Pappa sin 9000 CSE

Legg inn av Paradigm N558 » 07 jun 2010, 22:01

Ingvar N629 skrev:Det var nå et bedre valg enn den og9-3'n han ville ha. =D>
Enig ^^
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Pappa sin 9000 CSE

Legg inn av Tor N12 » 07 jun 2010, 22:41

Var der varme i varmeapparatet da?

Ikke uvanlig at selve tempgiveren er dårlig, det samme kan skje med selve instrumentet. Skader selvfølgelig ikke å bytte termostaten uansett da.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Pappa sin 9000 CSE

Legg inn av Paradigm N558 » 07 jun 2010, 22:43

Er greit med varme i klimaanlegget ja, men har ikke testa det på høye temperaturere ennå... :)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Danielm
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 724
Registrert: 08 aug 2009, 00:37
Navn: Daniel
Bil: 9000 CS 92 B202I
Sted: Bodø

Re: Pappa sin 9000 CSE

Legg inn av Danielm » 08 jun 2010, 18:48

jaa se der ja :D

men den lakkeringa ja den så noe tvilsom ut ja.

kan jo være bare ledningen som har hoppet av og ikke tempgivern som er gåen.
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker

Svar