Side 1 av 1

Pappa sin 9000 CSE

Lagt inn: 07 jun 2010, 20:37
av Paradigm N558
Blir ikke noe prosjekttråd på denne bilen, så jeg kan heller legge ut info hva jeg og K_Duck har gjort i helgen.

Lørdags formidag hentet vi en 97-mod 9000 CSE i Larvik, den er meget godt bevart, og fungerer tilsynelatende veldig bra, med unntak av at den mangler noe så essensielt som Turbo og skinnseter...

Men likefullt, turen nordover gikk smertefritt, snitta ei hastighet på 84 km/t, og et forbruk på 0.81 l/mil.

Gamlingen blir å bruke bilen et par månder i året, så denne "unike" kilometerstanden blir nok vel bevart ettersom årene går :)

Litt småfiks er det alltid, bla.a. er det utført en meget tvilsom lakkeringsjobb på begge skjermene, el-antennen bråker og står i, og motoren ble aldri noe varm, noe som selvfølgelig trekker fantasien min til å tro at termostaten er ødelagt.

Også har pyntelisten på fangeren framme en uvane å snike seg opp og over fangeren når man kjører fortere enn 60-70 km/t, så litt lim burde holde i lange baner der.

Men nok skitsnakk, her er bilder :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Interiøret
Bilde
Bilde
Bilde

Gode dekk
Bilde
Bilde

Så der har dere det! En orginal 9000 CSE i all sin prakt :)

Re: Pappa sin 9000 CSE

Lagt inn: 07 jun 2010, 21:29
av Ingvar N629
Det var nå et bedre valg enn den og9-3'n han ville ha. =D>

Re: Pappa sin 9000 CSE

Lagt inn: 07 jun 2010, 22:01
av Paradigm N558
Ingvar N629 skrev:Det var nå et bedre valg enn den og9-3'n han ville ha. =D>
Enig ^^

Re: Pappa sin 9000 CSE

Lagt inn: 07 jun 2010, 22:41
av Tor N12
Var der varme i varmeapparatet da?

Ikke uvanlig at selve tempgiveren er dårlig, det samme kan skje med selve instrumentet. Skader selvfølgelig ikke å bytte termostaten uansett da.

Re: Pappa sin 9000 CSE

Lagt inn: 07 jun 2010, 22:43
av Paradigm N558
Er greit med varme i klimaanlegget ja, men har ikke testa det på høye temperaturere ennå... :)

Re: Pappa sin 9000 CSE

Lagt inn: 08 jun 2010, 18:48
av Danielm
jaa se der ja :D

men den lakkeringa ja den så noe tvilsom ut ja.

kan jo være bare ledningen som har hoppet av og ikke tempgivern som er gåen.