Prøvekjørt nye 9-5
Moderator: Moderatorer
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Legger forøvrig til denne artikkelen..
http://www.dagbladet.no/2010/12/20/tema ... /14789665/
//Johan
http://www.dagbladet.no/2010/12/20/tema ... /14789665/
//Johan
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Kan være, men så sliter 5-serien med bakovervendt barnestol. Det går greit i gamle 9-5'en.Johan N828 skrev:Legger forøvrig til denne artikkelen..
http://www.dagbladet.no/2010/12/20/tema ... /14789665/
//Johan
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Det er nå et problem jeg ikke har vært utfor , men det er så absolutt et argument. Men nå tenker jeg på nye 9-5, ikke gamle barnesetevennlige utgaven .Stalfa skrev:Kan være, men så sliter 5-serien med bakovervendt barnestol. Det går greit i gamle 9-5'en.Johan N828 skrev:Legger forøvrig til denne artikkelen..
http://www.dagbladet.no/2010/12/20/tema ... /14789665/
//Johan
//Johan
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Tenkte det var relevant siden det var familiebiler det var snakk om.Johan N828 skrev: Det er nå et problem jeg ikke har vært utfor , men det er så absolutt et argument. Men nå tenker jeg på nye 9-5, ikke gamle barnesetevennlige utgaven .
//Johan
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Prøvekjørt nye 9-5
Bakovervendt recaro er ikke gull i gamle 9-5 hverfall, veeeeldig trangt foran da....
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- Jørgen N1032
- 1,5 bar
- Innlegg: 464
- Registrert: 01 mai 2007, 13:03
- Medlemsnummer: N1032
- Navn: Jørgen Kvandal
- Bil: 9-5 2,0 t Estate
- Sted: Strømmen
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Neeeeeida, det er bare du som er for langKristian N70 skrev:Bakovervendt recaro er ikke gull i gamle 9-5 hverfall, veeeeldig trangt foran da....
Det er noen fordeler med å være "stutt i lortfallet"
-01 9-5 SE 2.0t Estate. Aut.
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
- zoomit
- 2.0 bar
- Innlegg: 575
- Registrert: 24 nov 2007, 20:21
- Medlemsnummer: N1542
- Navn: Zoomit
- Bil: Saab 9-3 2.0TSS
- Kontakt:
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Johan har vel et poeng der. Men mye spennende skjer i Saab og tenker vi må vekk fra GM modellene og over på 1-2 generasjoner Spyker/ saab for å få hevet hele porteføljen fom 2012-2014. Således er nye 9-5 et kvantesprang
Ikke lenge siden det var en fot i grava
Ikke lenge siden det var en fot i grava
N1542 -Saab 9-3 Vector SportSedan "Hirsch X" (2008)
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Det fungerer med HTS sine bakovervendte monster stoler for barn fra 9 til 18kg.Kristian N70 skrev:Bakovervendt recaro er ikke gull i gamle 9-5 hverfall, veeeeldig trangt foran da....
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- zoomit
- 2.0 bar
- Innlegg: 575
- Registrert: 24 nov 2007, 20:21
- Medlemsnummer: N1542
- Navn: Zoomit
- Bil: Saab 9-3 2.0TSS
- Kontakt:
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Les herSaab Magazine issue 2/2010 : http://newsroom.saab.com/ Saab har en god fremtid
N1542 -Saab 9-3 Vector SportSedan "Hirsch X" (2008)
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Helt sikkert, men jeg har et større enn det igjen, og da blir man sittende helt rett i ryggen og med knæra i dæsjen.Stalfa skrev:Det fungerer med HTS sine bakovervendte monster stoler for barn fra 9 til 18kg.Kristian N70 skrev:Bakovervendt recaro er ikke gull i gamle 9-5 hverfall, veeeeldig trangt foran da....
Heldigvis er det alltid jeg som kjører, og frua som må brette seg inn
Skal ikke spore av tråden mer nå...
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Pkt 1, har bakovervendt maxicosy bak meg i og 9-5, god plass..
Pkt 2, for første gang prøvd og studert ng 9-5 i dag.. Og konklusjonen er; Lav takhøyde i baksetet, "feil" følelse i førersete, automaten henger (likte ikke giringen), ekstrem dieselstøy og dårlige seter.. Jeg hadde ikke vurdert denne bilen engang, dessverre..
Pkt 2, for første gang prøvd og studert ng 9-5 i dag.. Og konklusjonen er; Lav takhøyde i baksetet, "feil" følelse i førersete, automaten henger (likte ikke giringen), ekstrem dieselstøy og dårlige seter.. Jeg hadde ikke vurdert denne bilen engang, dessverre..
Styrer med DAB og AUX
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 399
- Registrert: 09 jan 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N263
- Navn: Truls Bredo Johansen
- Bil: 900 turbo16v
- Sted: Bergen
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Automaten er litt seig når den er kald, ellers bra.Jørgen N237 skrev:Pkt 1, har bakovervendt maxicosy bak meg i og 9-5, god plass..
Pkt 2, for første gang prøvd og studert ng 9-5 i dag.. Og konklusjonen er; Lav takhøyde i baksetet, "feil" følelse i førersete, automaten henger (likte ikke giringen), ekstrem dieselstøy og dårlige seter.. Jeg hadde ikke vurdert denne bilen engang, dessverre..
Dieselmotoren synes jeg er stillegående kontra de to forgående dieselmotorene. Diesel er uansett aldrig en vinner når det kommer til støy og karakter.
Setene tar lang tid og bli fortrolig med, også synsvinklene. etter litt justering og tilvenning blir disse bedre enn Og 9-5 vector seter. Det som skinner igjennom er at den minner meg om å kjøre og900. Bøye seg fram for å se trafikklys osv, pga langt overheng på taket
Vi har kjørt 15.000km med drosjen nå og alle er fornøyd.
-85 900 Gruppe A t16
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Da antar jeg at du har investert i litt på kostete seter og ikke har de som er helt standard?turboTruls N263 skrev: etter litt justering og tilvenning blir disse bedre enn Og 9-5 vector seter.
Ellers har jeg problemer med å skjønne hvordan du kan justere dem fastere og til bedre passform enn de i den 9-5'en jeg prøvekjørte.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 399
- Registrert: 09 jan 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N263
- Navn: Truls Bredo Johansen
- Bil: 900 turbo16v
- Sted: Bergen
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Det er ikke de hissigste med utrekk under knærne men skinn vector stoler.
Størtse forskjellen ligger i at man ikke må ut av bilen og snurre minihjulet for korsryggstøtte 16 omdr. i hver retning for for å justere litt .Nye 9-5 har elektrisk justering av korsrygg og luftpute i ryggen, noe som gir annledning for flittig justering.
Nå kjører jeg sammenhengende 7-9 timer uten at jeg kjenner behov for å strekke på meg.
De er for all del gode de gamle og mer skålformet etc, føler meg bare mer uthvilt i de nye setene.
Var av samme oppfatning som flere andre etter 15min prøvekjøring, men er mange inntrykk som endrer seg når man kjører en liten tur på 40mil.
Størtse forskjellen ligger i at man ikke må ut av bilen og snurre minihjulet for korsryggstøtte 16 omdr. i hver retning for for å justere litt .Nye 9-5 har elektrisk justering av korsrygg og luftpute i ryggen, noe som gir annledning for flittig justering.
Nå kjører jeg sammenhengende 7-9 timer uten at jeg kjenner behov for å strekke på meg.
De er for all del gode de gamle og mer skålformet etc, føler meg bare mer uthvilt i de nye setene.
Var av samme oppfatning som flere andre etter 15min prøvekjøring, men er mange inntrykk som endrer seg når man kjører en liten tur på 40mil.
-85 900 Gruppe A t16
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Re: Prøvekjørt nye 9-5
Det var ikke Vector seter på den bilen jeg kjørte, i følge selgeren. Og de var bedre enn OG sine vanlige, så da tror jeg nok at de nye Vector setene er hakket baserte enn mine gamle Vector seter.
De må prøves.
De må prøves.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector