Hva kan man få for en gammel SAAB 900 Aero?
Lagt inn: 07 feb 2011, 21:27
Vurdrer å selge min gamle gode SAAB pgs har bestilt en ny bil, men vet ikke om det er verdt å gjøre det.
Bilen er en original SAAB 900 Aero T16 1991 modell. Den er meget bra holdt, er nylig EU-godkjent, har aldri vært noe som helst å anmerke på denne bilen på samtlige EU-kontroller på SAAB-merkeverksted til nå.
Bilen er helt uten rustskader pgs meget omfattende understellsbehandling, dessuten er bilen kjørt sine ti første år i Italia før den ble importert til Norge, og er dermed mindre rustutsatt. Ingen synlige rustskader på karrosserie heller.
Det er forholdsvis nye originalt SAAB sportsfjærer og dempere, original AERO/sportschassi, ikke senkegreier fra ukjent merke.
Har skiftet mye slitedeler på bilen, og det er ikke noe som er dårlig såvidt jeg vet.
Girkassen er byttet for 5 år siden og er av den forsterkede type som kom på siste årsmodellene for OG900. Turbo byttet til ny original for 5 år siden.
Nesten nytt effektanlegg med 3`` downpipe (batteribøy, bateriet flyttet bak) og 2,5`` simonsanlegg videre bak, Gir akkurat så mye bråk som man kan finne seg i, synes jeg, hadde 3`` hele veien før, men det bråkte for mye også med to dempere.
Bilen er chiptrimmet og APC modifisert, så det er bra med effekt på bilen, men den har vært kjørt svært rolig og forsiktig .
Har ikke lyst å kvitte meg med bilen, men har kanskje ikke noe egnet plass å ha bilen når jeg får den nye.
ALTSÅ:
Hva kan man regne med å få for en slik gammel SAAB-perle?
Bilen er en original SAAB 900 Aero T16 1991 modell. Den er meget bra holdt, er nylig EU-godkjent, har aldri vært noe som helst å anmerke på denne bilen på samtlige EU-kontroller på SAAB-merkeverksted til nå.
Bilen er helt uten rustskader pgs meget omfattende understellsbehandling, dessuten er bilen kjørt sine ti første år i Italia før den ble importert til Norge, og er dermed mindre rustutsatt. Ingen synlige rustskader på karrosserie heller.
Det er forholdsvis nye originalt SAAB sportsfjærer og dempere, original AERO/sportschassi, ikke senkegreier fra ukjent merke.
Har skiftet mye slitedeler på bilen, og det er ikke noe som er dårlig såvidt jeg vet.
Girkassen er byttet for 5 år siden og er av den forsterkede type som kom på siste årsmodellene for OG900. Turbo byttet til ny original for 5 år siden.
Nesten nytt effektanlegg med 3`` downpipe (batteribøy, bateriet flyttet bak) og 2,5`` simonsanlegg videre bak, Gir akkurat så mye bråk som man kan finne seg i, synes jeg, hadde 3`` hele veien før, men det bråkte for mye også med to dempere.
Bilen er chiptrimmet og APC modifisert, så det er bra med effekt på bilen, men den har vært kjørt svært rolig og forsiktig .
Har ikke lyst å kvitte meg med bilen, men har kanskje ikke noe egnet plass å ha bilen når jeg får den nye.
ALTSÅ:
Hva kan man regne med å få for en slik gammel SAAB-perle?