Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 07 jun 2011, 21:48
SKal sette inn håndbrekk og vaiere fra en 93 mod og900 i min 87 mod aero, og lurer på om dette må godkjennest på noen måte ? eller trenger man ikke få det i vognkortet ?
Takker for svar

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 08 jun 2011, 15:03
Tror ikke det skal være nødvendig og godkjenne det, vil tro det skal gå greit i en eventuel teknisk kontroll og PKK. Bytter du hele understellet til 87-> så kan du sikkert få det skrevet inn i vognkortet. Men da må jo alt godkjennes til et godkjent SAAB verksted først, og så hos BT.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
SiriKokkersvold
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 84
- Registrert: 09 jan 2009, 16:07
- Medlemsnummer: N1625
- Bil: 9-3 SE 02 mod, 900 cab
- Sted: Porsgrunn
Legg inn
av SiriKokkersvold » 09 jun 2011, 10:59
Det er vel ingen som merker det tror jeg ?! I teknisk kontroll ser de vel bare at det virker og at ikke "vandringen/klikka" er for stor/mange.

-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 09 jun 2011, 15:12
SiriKokkersvold skrev:Det er vel ingen som merker det tror jeg ?! I teknisk kontroll ser de vel bare at det virker og at ikke "vandringen/klikka" er for stor/mange.

Møter man feil person så kan det bli en merknad, men det er under tvil.

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 09 jun 2011, 16:33
Spørs om de som tar EU-kontrollen vet opp/ned på standard håndbrekk på en Saab 900 da

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 09 jun 2011, 20:31
Paradigm N558 skrev:Spørs om de som tar EU-kontrollen vet opp/ned på standard håndbrekk på en Saab 900 da

De fleste jeg kjenner her i trøndelag tror alle Saab frem til nå har brekket foran, men håper virkelig at de på verkstedene rundt om kring har litt mer peiling

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 10 jun 2011, 13:25
Takker for svar

Får bare prøve å euodkjenne den og håpe på det beste

Men står det noen plass att den har brekket forran ? ellers så kan jeg jo si til verksted mannen at disse modellene hadde brekket bak

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 10 jun 2011, 16:05
saab-900-turbo skrev:Takker for svar

Får bare prøve å euodkjenne den og håpe på det beste

Men står det noen plass att den har brekket forran ? ellers så kan jeg jo si til verksted mannen at disse modellene hadde brekket bak

Kan ikke huske at det sto noe i vognkortet til min gamle OG900.

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI