9-3 sportsedan

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Gjest

Legg inn av Gjest » 21 jul 2003, 20:11

Har sett bilde av den nye 9-2en,hvis det er slik den blir til slutt trenger det ikke være så galt!
Det var vel gjerne en boxermotor og subaru firhjulstrekk.
Subaru har vel aldri vært plaget med dårlig kvalitet,på hverken motorer eller drivverk?
Går utifra at dere leser saabworld.
i nr 12003 er det en meget bra artikkel om SS aero.
Siterer litt av den:
Er du en pasjonert bilfører,bør du ubetinget prøve den helt nye Saab 9-3 Sport sedan.
Motoren-den heter 2.0T-har prestasjoner som kan ta pusten fra deg.
Akselerasjonen mellom 90 og 120km (forbikjøringsfart på veier ute i europa) er kjappere enn Ferrari Testarossa,og med eksemplarisk aerodynamikk,bremser og stabilitetssystem gir den føreren en kontroll somstår i stil med prestasjonene.
Syntes det var litt gøy å lese dette!
Glenn N101

Brukeravatar
Glenn N101
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 391
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Narvik

Legg inn av Glenn N101 » 21 jul 2003, 20:14

Glemmer til stadig å logge meg inn!!!!! :roll:

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

93 SS

Legg inn av Bent N208 » 22 jul 2003, 08:49

Ja jeg har også sett bildene av en prototype 92 ifra Saab - Subaru. 8)

Men det var vel ikke den som var temaet, men nye 93 SS. :lol:

Har forøvrig prøvekjørt den med 2.0 t 175 hk med automat og alt av utstyr.( Bilen virket veldig bra den, men Ferrari farta du beskriver var ikke akurat til stede syntes jeg da )

Mener ikke å si at bilen er dårlig , men Opel motorer som 2.2 TID er ikke akurat noe å skryte av. :?

Ellers får du ha lykke til med din nye Saab 93 :lol:
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
Glenn N101
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 391
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Narvik

Legg inn av Glenn N101 » 22 jul 2003, 14:50

Dette som jeg skrev,var tatt rett ut ifra Saabworld og det er Saab selv som har skrevet det,og om det er fakta eller ikke?Vet ikke jeg!
Det var forøvrig 210Hk Aero som var nevnt i denne artikkelen.

Gjest

Legg inn av Gjest » 22 jul 2003, 16:32

9-3 Turbo skrev:Dette som jeg skrev,var tatt rett ut ifra Saabworld og det er Saab selv som har skrevet det,og om det er fakta eller ikke?Vet ikke jeg!
Det var forøvrig 210Hk Aero som var nevnt i denne artikkelen.
er det ikke 250 Hk i 9-3 SS?? eller er det den gamle det er snakk om? Trur det er 205 i den.. Flisespikkeri men.. 8)

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 22 jul 2003, 16:46

210hk i 93 SS Aero...
95 Aero fom -02 har 250hk..
:)
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Kenneth Nilsen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 56
Registrert: 18 jul 2003, 01:00
Sted: Stavanger/Oslo

Legg inn av Kenneth Nilsen » 24 jul 2003, 19:26

9-3 Turbo skrev:Det med at den eldre9-3en(sport edition) 150hk2.0t er kjappere enn sportsedan 150hk er nok korrekt.
Jeg mener å ha lest av 0-100 på sport edition er 8.5 sek og toppfart 215 og dette tilsvarer tidene på 175hk sportsedan eller????? og at 150hk sportsedan 0-100 på 9.5sek.
Dere får arrestere meg hvis jeg tar feil.
2.2TID motoren trenger man egentlig ikke å gå mere inn på, har også prøvd en sånn,da jeg vurderte en slik,men ble fort vaksinert,det jeg reagerte mest på var at den bråkte mye.Er ikke det egentlig en opelmotor?
Er det noen av dere som har prøvd 3.0TID i 9-5 da? da må det vel begynne å hjelpe på?
Men har nok ikke hatt noe imot å eid en sportsedan.
Likte den jeg!!!!
Har kun prøvd 9-3SS aero og det var en stor skuffelse. Rett etter på prøvde eg en 9-5 aero og da ble eg redd! Ikke for meg selv, men for sertifikatet mitt!! Eg kan anbefale på det sterkeste å prøve en 3.0TiD!! Putt kassen i 3 gir og du kan kjøre fra Stavanger til Oslo uten å gire! Det er vel det nermeste du kommer automatgir i 3.0TiD før de får laget en automatkasse som er liten nok til 3literen.. Det er en fornøyelse å merke hvordan den motoren jobber fra omtrendt 0 rpm og helt til turtallssperra slår inn.. Hører det var en som sa at det var bedre kjøreegenskaper i 9-3SS en i 9-5, TULL!!! Prøv en 9-5 aero og du vil merke at den ligger mye bedre på veien enn en 9-3..
ps. Husk og ha 38 pund i dekka først. Saab annbefaler 34 pund, men da ville eg ikke prøvd å bevege meg over 90 km/t verken med 9-3 eller 9-5.
En annen ting eg ikke likte med 9-3 er interiøret. Det virket veldig plastikk-aktigt og merket en lett iriterende knirkelyd allerede etter 500 kjørte km.. gidder ikke ha en bil hvor det stikker en masse pappirlapper ut av dasjhbordet pga. knirking!! For ikke å snakke om den eriterende plingelyden når det er en som ikke bruker belte.... Det blir litt vel mye volvo for meg. Dat er det bedre med det deskret lyset som du ikke legger merke til i 9-5.

krasimir
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 132
Registrert: 24 apr 2003, 01:00

9-3 SS

Legg inn av krasimir » 25 jul 2003, 12:57

Helt enig med Kenneth Nilsen om den nye 9-3 SS. Har prøvd alle typer og var ikke så imponert. Aeroen gikk ikke som det skulle med 210 hk og 300 Nm. Gikk over til en 9-5 aero estate + automat og må si at bilen ginn mye bedre og var mer stabilt på veien. Den veien ca 200 kg mer.
Jeg synes at SAAB har laget alt for forsiktig design av 9-3 og har mistet noe av typisk SAAB samtidig. Bilen har blitt mye ''Opelerisert '' etter min smak. Dashbordden har mistet noe av solide følelser SAAB hadde og preges av mye plast. Alt for mange knaper. Synes at GM velger dårlig strategi med å presse SAAB å bruke mer og mer deler fra Opel. Ford har vært flinkere og har gitt lov for Volvo å beholde identiteten sin.
Motoren er det største skuffelse. Man kan ikke kalle bilen sport sedan og sikte på BMW, Audi kunder når bilen har en slik motor. Konkurentene har mange motor alternativer .Hadde en kompis av meg som har BMW 330 å prøve bilen og han sier at det er langt til at han kommer til å kjøpe denne bilen. Hvis kundene skal har en produkt som markedføres som sportlig da kreves mye av design, kjøre egenskaper til og med motorlyd. SS kommer ikke i mål.
Motoren gå ikke an å trimme mer enn 200-205 hk for vannlige og kanskje 225-230 på aeroen. Har snakket med Hirch , abbot og alle svenske firmaer.
Jeg kjører SAAB siden 1996 og har min Nr.7 i rekken. Den 9-3 sport edition jeg har som er trimmet til trinn 2 og bilen har Elbach har jeg prøvd mot 2 9-3 SS Aero og til og med på svingene hadde ikke de noen sjanse.
Sol

Svar