Side 1 av 1
Pris på motor mm.
Lagt inn: 11 okt 2013, 14:24
av wanvik
En jeg kjenner har planer om å bygge et noe spesielt "leketøy", og har i den forbindelse vært inne på tanken om å bruke Saabmotor.
Hva må en regne med å gi for en bra 2.3-liter med alt som trengs for å få startet den?
Trenger selvfølgelig mer enn shortmotor, men 100% komplett trenger det vel heller ikke å være da det slettes ikke er noen Saab det skal ned i..
Skal selvfølgelig være en kurant motor

Re: Pris på motor mm.
Lagt inn: 11 okt 2013, 14:38
av EdHunter N815
Det spørs jo hvilken motor du tenker på, det finnes mange "2,3 litere". T5? T7? Med eller uten turbo? Det enkleste med slike prosjekter er nok å kjøpe en komplett delebil, på såpass moderne motorer trengs det mer enn bare strøm, bensin og luft for å få start.
Re: Pris på motor mm.
Lagt inn: 11 okt 2013, 18:03
av Pål N526
T7, da får du biopower8-)
Finn en delebil med ledningsnett.
Re: Pris på motor mm.
Lagt inn: 11 okt 2013, 22:43
av wanvik
Turbo er en selvfølge! (Alternativet ville vært en Bigblock V8, men det hadde blitt trangt...)
T7 er nok å foretrekke.
Delebil tror jeg utgår...
Re: Pris på motor mm.
Lagt inn: 12 okt 2013, 20:31
av Vegars
Hvilken bil skal denne nedi er det vi nå lurer på?

Re: Pris på motor mm.
Lagt inn: 12 okt 2013, 21:49
av Ingvar N629
Prisramme og effektmål?
Re: Pris på motor mm.
Lagt inn: 12 okt 2013, 23:06
av wanvik
Jeg vet faktisk ikke hverken hvor mye penger de tenker å legge i dette eller hvor mye effekt det er snakk om, men det er innenfor "folkelige nivåer."
Planen er såvidt jeg husker at dette skal i en Transit, av alle mulige ting :O
Kan nevne at det er snakk om MEGET habile mekanikere som gjør dette (har bygd x antall rallycrossbiler hvor flere kjører EM), og de går slettes ikke av veien for å bygge litt selv, men det grunnleggende må være med..
Husker i farten ikke hva som var planen med denne bilen, men skulle vel brukes for å "skremme" sponsorer og litt morro for teamet.
Re: Pris på motor mm.
Lagt inn: 13 okt 2013, 08:37
av Ingvar N629
Da må vel en B234 med T5 være tingen. Ikke det siste lille på kjørbarhet og enklere sikkerhetsnett enn T7, og ikke BioPower-funksjonalitet, men selve motoren tåler juling i bøtter og spann uten å åpnes, og man trenger ikke å være datatekniker for å kjøre systemet stand-alone. Å mappe T5 er også ganske enkelt om man er vant til andre system, mens T7 er mer eget og komplisert.
Re: Pris på motor mm.
Lagt inn: 13 okt 2013, 14:32
av Tor N12
B234 passer også rett på omega-kasse (v6-modellen om jeg husker rett)
