Verdi på 900 t16?
Moderator: Moderatorer
Verdi på 900 t16?
Fikk en 900 16v Turbo av en gammel dame som ville kvitte seg med bilen.
Etter 8 år i carport gikk den rett igjennom Eu kontrollen
Er gått ca 280 000km men bærer ingen preg av dette.
Litt overflate rust på små sår i lakk. Er tectylert fra dag 1 så har ikke funnet rust under.
Eneste som er galt med den er at varmekoblingen under dashen lekker litt kjølevann, taktrekket henger bak.
Ifølge MECA er det en 2.0i-16V Turbo Aero Combi-coupé.
Blir veteran i september neste år. Er 1985 mod men registert i slutten av 1984
Bilen har det meste av utstyr som eletriske vinduer foran og bak, Auto varmeseter, eletriske speil, takluke
Vet noen hva prisene man kan få for dette er?
Etter 8 år i carport gikk den rett igjennom Eu kontrollen
Er gått ca 280 000km men bærer ingen preg av dette.
Litt overflate rust på små sår i lakk. Er tectylert fra dag 1 så har ikke funnet rust under.
Eneste som er galt med den er at varmekoblingen under dashen lekker litt kjølevann, taktrekket henger bak.
Ifølge MECA er det en 2.0i-16V Turbo Aero Combi-coupé.
Blir veteran i september neste år. Er 1985 mod men registert i slutten av 1984
Bilen har det meste av utstyr som eletriske vinduer foran og bak, Auto varmeseter, eletriske speil, takluke
Vet noen hva prisene man kan få for dette er?
85 - 900 T16
03 - 9-5 2.0 T
91 - Lotus Omega 3.6
03 - 9-5 2.0 T
91 - Lotus Omega 3.6
- kanonjon
- 2.0 bar
- Innlegg: 727
- Registrert: 31 mai 2012, 01:26
- Medlemsnummer: N2452
- Navn: Jon
- Sted: Arendal
Re: Verdi på 900 t16?
Utifra folk som har solgt disse på finn, så går de for 40-60000kr og noen ganger mer, alt kommer ann på stand. Men nå har dette vært modeller etter 1987 som jeg har sett på. Aner ikke hvordan det er med modeller før 1987, men dette er definitivt en sjelden klasikker!
Men har du tenkt å selge denne bilen? Selg den iallefall til en entusiast som vil ivareta denne bilen
Men har du tenkt å selge denne bilen? Selg den iallefall til en entusiast som vil ivareta denne bilen
Saab er livet!
Re: Verdi på 900 t16?
kanonjon skrev:Utifra folk som har solgt disse på finn, så går de for 40-60000kr og noen ganger mer, alt kommer ann på stand. Men nå har dette vært modeller etter 1987 som jeg har sett på. Aner ikke hvordan det er med modeller før 1987, men dette er definitivt en sjelden klasikker!
Men har du tenkt å selge denne bilen? Selg den iallefall til en entusiast som vil ivareta denne bilen
Flottings , takker
Har tenkt å selge den ja, men når er jeg usikker. Blir verdt mer da den blir veteran tenker jeg, samt er utrolig gøy å kjøre den. Men kjøper jeg meg et nytt prosjekt så tviler jeg på det blir nokk plass til den.
85 - 900 T16
03 - 9-5 2.0 T
91 - Lotus Omega 3.6
03 - 9-5 2.0 T
91 - Lotus Omega 3.6
- kanonjon
- 2.0 bar
- Innlegg: 727
- Registrert: 31 mai 2012, 01:26
- Medlemsnummer: N2452
- Navn: Jon
- Sted: Arendal
Re: Verdi på 900 t16?
OG900 Turbo er noe av det beste Saab har lagd. Konstant kjøreglede og hver kjøretur er en begivenhet. Den bilen har en x-factor, det lille ekstra og den magien som gjør en god bil til en fantastisk bil
Saab er livet!
Re: Verdi på 900 t16?
Hadde den faktisk på langtur fra Stavanger - Oslo- Gøteborg - Malmø - Køben - Hamburg og tilbake fra Hirtshals. Utroli kjøreglede og fikk en god del blikk fra nyere Audier og Bmwer da de fikk en 900 bak seg som blinka på Autobahnen Gikk smertefritt alle 4000kmkanonjon skrev:OG900 Turbo er noe av det beste Saab har lagd. Konstant kjøreglede og hver kjøretur er en begivenhet. Den bilen har en x-factor, det lille ekstra og den magien som gjør en god bil til en fantastisk bil
85 - 900 T16
03 - 9-5 2.0 T
91 - Lotus Omega 3.6
03 - 9-5 2.0 T
91 - Lotus Omega 3.6
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Verdi på 900 t16?
40-60000 er nok å ta i.. Til det tror jeg både at den har gått for langt samt at den har for mange dører Skal du få den prisen så må den i allefall være bra strøken. Jeg tipper rundt 15 en plass men finner du rett kjøper så kan den kansje være verd noe mer..
Ps, det er ingen Aero
Ps, det er ingen Aero
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Verdi på 900 t16?
Jeg tipper også rundt 15, kanskje opp mot 20 eller 25 om den er veldig pen. Sjelden å finne rustfrie slike nå, men det er ingen spesiell bil på annen måte enn at den er i god stand.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- kanonjon
- 2.0 bar
- Innlegg: 727
- Registrert: 31 mai 2012, 01:26
- Medlemsnummer: N2452
- Navn: Jon
- Sted: Arendal
Re: Verdi på 900 t16?
40-60k er jo en del, men det er det jeg har sett Aero'er i god tilstand gå for. Men når det gjelder denne bilen, så er jeg litt usikker, men "vanlige" turbo 900'er går jo alt fra 5000kr-15000kr. Jeg stusset litt selv på betegnelsen på denne bilen, mtp ingen Aero-skjørt og i 4-dørs utgave.
Uansett, hel og pen bil! Spiller egentlig ikke noe stor rolle om det er Aero eller ikke
Uansett, hel og pen bil! Spiller egentlig ikke noe stor rolle om det er Aero eller ikke
Saab er livet!
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 476
- Registrert: 05 nov 2006, 19:53
- Medlemsnummer: N1159
- Navn: Bjørnar Bakke
- Sted: Gjøvik
Re: Verdi på 900 t16?
Aero kom i 85, men de var 3 dører og hadde jo karosseripynten +++ 15-25 er realistisk og endten selges den veldig fort, ellers blir den stående en god stund. Dette er en bil som ikke hvermannsen er ute etter. Hvor står bilen i landet?
Re: Verdi på 900 t16?
Bilen står i Stavanger godt planta i skrulokalet Men er det Aero motor? Står den skal yte 175 HK. Reg nummer RF4121899Turbo skrev:Aero kom i 85, men de var 3 dører og hadde jo karosseripynten +++ 15-25 er realistisk og endten selges den veldig fort, ellers blir den stående en god stund. Dette er en bil som ikke hvermannsen er ute etter. Hvor står bilen i landet?
Samt har også vært med i Film inspilling av filmen "Kompani Orheim" her i Stavanger. Hele 8 scener der bilen vises godt
85 - 900 T16
03 - 9-5 2.0 T
91 - Lotus Omega 3.6
03 - 9-5 2.0 T
91 - Lotus Omega 3.6
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Verdi på 900 t16?
Det er ingen forskjell på motor på vanlig 16v turbo vs. Aero, ergo er det ikke noe som heter "Aero-motor" i den forstand.belui skrev:Bilen står i Stavanger godt planta i skrulokalet Men er det Aero motor? Står den skal yte 175 HK. Reg nummer RF41218
Samt har også vært med i Film inspilling av filmen "Kompani Orheim" her i Stavanger. Hele 8 scener der bilen vises godt
Dette er uten noen tvil en standard 16v turbo, Aero kom ikke som 5-dørs.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1