Fen! Fotballsparker sparket ballen på bilen min=bulk

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Fen! Fotballsparker sparket ballen på bilen min=bulk

Legg inn av EdHunter N815 » 17 feb 2014, 09:26

Gutten er i utgangspunktet selv strafferettslig ansvarlig når han er over lavalderen på 15 år. Han er jo til og med myndig, så her er det overhodet ingen tvil.
Klubben har dermed ingen formelle ansvar, men det kan jo være de er grei og ordner opp for det. Det er i det minste verdt et forsøk, de kan gjerne også fungere som en meglende part her.

Dersom han var under 15 er det foreldrene som er ansvarlig, med mindre noen andre kan sies å ha formelt overtatt ansvaret midlertidig. Hvorvidt klubben her hadde hatt ansvaret er litt i gråsonen, men jeg vil tro det er tilfelle hvis dette skjedde under en offisiell aktivitet der trenere o.l. var til stede.

Jeg var uheldig på ungdomsskolen og sparket en fotball i retning parkeringsplassen (fra fotballbanen). Så klart landet ballen elegant midt på panseret på bilen til rektor... :P
Selv om jeg var på skolen og til og med på et område som var tiltenkt fotball, og dette var i skoletiden, så måtte jeg selv dekke egenandelen på forsikringen.
Dette sjekket vi med advokat, og jeg tviler på at det har endret seg i ettertid. Grunnen var så enkel som at dette skjedde i et friminutt der skolen ikke "arrangerte" aktiviteten. Hadde det for eksempel skjedd i en gymtime så hadde skolen vært ansvarlig.

Mitt råd er å snakke med forsikringsselskapet, de har god kontroll på hva som er vanlig praksis. Har du vitner til hendelsen? Det kan bli avgjørende i tilfelle saken blir tatt videre. Prøv eventuelt å finne tak i noen nøytrale vitner som så hva som skjedde. Det er definitivt grunn til å anmelde forholdet når han forsøker å fraskrive seg ansvaret. Dette kommer nok også forsikringsselskapet til å kreve som det blir sagt tidligere her.
Sist redigert av EdHunter N815 den 17 feb 2014, 09:34, redigert 1 gang totalt.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Re: Fen! Fotballsparker sparket ballen på bilen min=bulk

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 17 feb 2014, 09:31

Takker for alle innspill;)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar