Saab Biopower motorer.

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 609
Registrert: 12 okt 2006, 21:08
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

Saab Biopower motorer.

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 06 okt 2014, 19:43

Hallo og takk for sist på Landstreff , er det noen som kan fortelle meg om når (årstall) 9-5 fikk sin Biopowermotorer ,det samme med Ng 9-3 event tolke Chassienr som sikker kan tolkes på tall/bokstav kode for dette. Jeg leiter etter en flott modell av både Sedan 9-5 eller Sedan 9-3 med riktig utsyr og farger(sølv-grå (flere nyanser)- lys-blå! Er for tiden lite Saab er som ligger for salg,har skummet weben og selvsagt vært uheldig for man må være rask i avtrekkern her :lol: :wierdface: Send meg gjerne tips på o-kynel@online.no hvis noen kjenner til eller skal selge :woot:
Mvh Ove
SAAB ER BEST

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Saab Biopower motorer.

Legg inn av Hjelle, N6 » 06 okt 2014, 21:00

Takk for sist Ove,
BioPower kom på slutten av M05 både på 9-3 og 9-5, men er ikkje so veldig monge av dei. Men frå M06 kom BioPower for fullt. Med det eg sit på av opplysningar vart ikkje BioPower merka med egne motorkoder i chassisnummer før M11 for 9-3. Gamle 9-5 fikk aldri denne egne BP-motorkoder i chassisnummer. En kan sjølvsagt kunne utav det via serienummert via SAAB, men det er jo litt tungvindt. Det enklaste er vel å sjekke via regnr på Mekonomen osv, kjem vel ofte opp at det er en BP i oversikta der?

Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 609
Registrert: 12 okt 2006, 21:08
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

Re: Saab Biopower motorer.

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 06 okt 2014, 22:49

Hjelle, N6 skrev:Takk for sist Ove,
BioPower kom på slutten av M05 både på 9-3 og 9-5, men er ikkje so veldig monge av dei. Men frå M06 kom BioPower for fullt. Med det eg sit på av opplysningar vart ikkje BioPower merka med egne motorkoder i chassisnummer før M11 for 9-3. Gamle 9-5 fikk aldri denne egne BP-motorkoder i chassisnummer. En kan sjølvsagt kunne utav det via serienummert via SAAB, men det er jo litt tungvindt. Det enklaste er vel å sjekke via regnr på Mekonomen osv, kjem vel ofte opp at det er en BP i oversikta der?
Takk for sist og for god opplysning vedr. spørsmål. Jeg fant litt ut selv på wikipedia ,men sikkert mange som sitter på gode opplysninger man kan ta med seg ved bilkjøp :wink:
SAAB ER BEST

Svar