Min oppfatning/erfaring med SAAB..

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
cmx2k
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 67
Registrert: 02 apr 2013, 11:07

Min oppfatning/erfaring med SAAB..

Legg inn av cmx2k » 15 jul 2015, 13:41

Tenkte bare og skrive kort om min erfaring/oppfatning av SAAB, da jeg har eid masse tyske premiumbiler, typ Audi S4, S8 (har den enda) BMW M5 E60 osv.

Har nå 2stk 9-5, en Aero (med knust girkasse atm) og en (sur) 2.2 TiD, og må si at jeg er overrasket over hvor gode disse bilene er og kjøre! Det skal nevnes at det er ikke HELT på høyde med BMW 5 serie (påkostet utgave), Audi S eller RS serie, men ikke veldig langt unna.
Setene i Aeroen og 2.2Tid'n (vector) er faktisk bedre enn både BMW M og Audi S, uten tvil, kjøremessig henger de nok ikke helt med, men det er også en prisforskjell så kan forstå det.

Opplever SAABen som særegen, noe helt eget ingen andre turte og prøve på, eller ville, nøkkelen i midtkonsollen, må sette i reversj før jeg får nøkkelen ut, frøkna mi irriterer seg over dette, men jeg har ingen problemer med dette, er jo sikkerhetstiltak i og for seg.

Motor og drivmessig opplever jeg SAABen med gode følelser, T7 motoren er etter min erfaring en (møkka) motor, misforstå meg rett, er vel ikke selve motoren som er dårlig, men lange service intervall osv, SAAB hadde vel ikke ressuser i sin tid til og rette på dette oilsludge problemet. Men uansett, mellomregisteret på 2.3T'n er jo bare helt rått, er faktisk kjappere på forbikjøringer med Aeroen enn S8'n, og den har jo faktisk 10stk sylindere og 5.2 liter slagvolum..

Opplever SAAB som et misforstått merke, mange kompiser spørr 'hvorfor gidder du og kjøpe disse bila når du kan og har råd til Audi og BMW?'
Svarer fordi jeg liker og være litt anneledes også.. :)

Sikkert unødig post men ville bare få det skrevet ned :)

Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2023
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

Re: Min oppfatning/erfaring med SAAB..

Legg inn av Morten S. » 16 jul 2015, 06:46

Nå har ikke jeg hatt mange nyere, om noen, Premium biler. Men maaange har jeg hatt.
Har vært innom diverse bilmerker men havner alltid tilbake på Saab.
Det er noe særeget med kjøreopplevelse og sittekomfort.
Langt fra feilfrie, men alt det andre med bilen oppveier dette.
"Alt" fra totakt til turbo

Brukeravatar
kanonjon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 727
Registrert: 31 mai 2012, 01:26
Medlemsnummer: N2452
Navn: Jon
Sted: Arendal

Re: Min oppfatning/erfaring med SAAB..

Legg inn av kanonjon » 16 jul 2015, 15:13

Tingen med Saab er at det er et intressant bilvalg, og det er det ikke med BMW og Audi...
Saab er livet!

Svar