Innkjøp av deler

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
goddis
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 157
Registrert: 02 mai 2010, 19:09

Innkjøp av deler

Legg inn av goddis » 26 mar 2016, 14:11

Ser at jeg snart må bytte klosser og skiver på bilen min snart, og må derfor benytte å gjøre innkjøp av deler.
Tenkte i samme runden å kjøpe motorolje og diverse filtre også.

Har sett på forskjellige innlegg her inne, samt sett en del på forskjellige nettbutikker.

Spørsmålet blir som følger:

Bør en kjøpe inn de forskjellige tingene fra en og samme butikk, eller skal en hente litt forskjellig?
billigbilpleie.no har billig olje ser jeg, men har ingen erfaring med deler fra en slik leverandør.

Har ellers vært inne på mekonomen, bilxtra, speedparts, partsforsaab, skruvat etc...
Er vanskelig å velge "riktig" butikk og deler på nett skjønner jeg.

Bilen er en Saab 9-5 2006 modell 1,9TID som nå er gått 107 000 km.

Delene jeg ser etter er:

* Bremseklosser foran
* Bremseskiver foran
* Motorolje
* Oljefiler
* Kupefilter
* Luftfilter

Tips / kommentarer mottas med takk! :)
Saab 9-5 2006 mod 1,9 TDI

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Innkjøp av deler

Legg inn av Hjelle, N6 » 26 mar 2016, 14:43

Om du vil handle alt på ein plass eller ei påvirkar jo prisen, so at en butikk kan vere nokre kroner billigare på noko enn den andre, men ikkje har alt du skal ha gjer jo berre at det vert meir frakt om du ikkje handlar lokalt.
Maptun har jo en servicepakke med det du listar opp, https://www.maptunparts.no/serviceprodu ... 06-10.html, bremsedeler har dei også ein heilt OK pris på, rundt 1250 kroner for originalskiver og klossar.
Er du STCN-medlem er det også litt rabatt å få hjå Maptun.

Edit: På Maptun sine prisar må du betale 25% moms og gebyr for momsing på 120kr. Fordelen er at en får handle delane i Sverige utan moms, men en må naturligvis tenke på dette når en samanlignar prisar. Men dette er jo likt for dei lfeste utenlandske butikkane.

goddis
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 157
Registrert: 02 mai 2010, 19:09

Re: Innkjøp av deler

Legg inn av goddis » 26 mar 2016, 16:28

Takker for tipset :)
Saab 9-5 2006 mod 1,9 TDI

Svar