Saab 9-5 2.0T 230HK - Hva tenke på før kjøp?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Marcus M.
Innlegg: 2
Registrert: 27 apr 2016, 18:02
Navn: Marcus

Saab 9-5 2.0T 230HK - Hva tenke på før kjøp?

Legg inn av Marcus M. » 02 aug 2016, 14:46

Heisann Saab Menn!

Jeg håper jeg fant riktig forum og poste dette i. Hvis ikke si ifra :)

Jeg vurderer og kjøpe min aller første saab. Etter dårlig erfaringer med Peugeot, Audi og Mercedes siste året (Eldre biler vell å merke) Så er jeg igjen utgikk etter ny bil. Og funnet ut at jeg vil over til bil fra broderlandet. Enten Saab eller Volvo. Heller selvfølgelig lengst mot Saab pga billigere priser, og noe bedre motorer (Virker det som). Men jeg har rett og slett veldig lite peiling på bil.

Men jeg har funnet en bil på finn, altså en 9-5 2.0 Turbo fra 2003 (Annonsen: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79005417).
Så lurer egentlig generelt sett på, vil det være feil på en bil i den prisklassen lignende den over? Eller er dem generelt bare "billige" pga Konkursen osv ?

Og av andre ting, hva burde man se etter på disse bilene som den linket over før kjøp. Er det noen kjente feil, eller ting som kan fort bli veldig dyrt på disse? Og siste spørsmål er hvor "bra" er det for mottoren at den er Chippa til 230hk ?


Håper på noen gode svar, ettersom denne tok litt interesse fra meg :)

ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Re: Saab 9-5 2.0T 230HK - Hva tenke på før kjøp?

Legg inn av ut218 » 03 aug 2016, 17:12

Sikkert en bra bil der. Jeg ville sjekket for rust inne i skjermer og bak kanalskjørt. Ellers så kan man søke på stikkord som oilsludge. Passe på at det er gjort hyppige oljeskift. Følg med slitasje på bakhjul også. Innside bak. Og ren og fin girlolje, rød uten brentlukt , og fine girskift. Sjekk røyk ved kaldstart. Stille og fin motorgange. Finn ut hvilket firma som har trimmet den. Så kan du spørre på forumet igjen. Mange som har en formening om dette Fin farge på bilen forresten. Husk å få tektylert bilen :-)
2002 9-5 Aero automat

Svar