Tråden er lagt ned.

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Renovering av motor, understell, girkasse mm.

Legg inn av Hjelle, N6 » 16 sep 2017, 09:19

Positiv skrev:Og en annen ting. Kan ikke se at noen har lagt ut noe, fra det siste treffet. Må da være en eller annen, som har bilder og noen tanker om hvordan treffet var. Eller var det så trist og kjedelig, at det ikke er noe og skrive hjem om? Om ingen av de som besøker tråden, har noe og vise til. Så har vel ledelsen på forumet, noe og vise til.
Har berre sett bilder ifrå en person ifrå landstreffet (som eg reknar med du tenker på), dei vart posta på Facebook. Hadde som du gjerne sett bilder ifrå landstreffet på forumet også, men all den tid klubben ikkje har nokon utskremt fotograf på treffa må vi som ikkje var der sette lit til at folk tek sg tid både til å ta bilder og dele dei med andre i ettertid. Personlig var eg ikkje på treffet då det kolliderte med eit anna treff som eg hadde meldt meg på lenge før datoen for landstreffet vart sleppt, so eg har heller ikkje noko i den forbindelse.
Ellers er prosjekttråden din kanskje ikkje beste plassen å etterspør bilder frå landstreffet, mulig du når breiare ut om du etterspør noko i tråden for treffet... ;)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Renovering av motor, understell, girkasse mm.

Legg inn av Ingvar N629 » 16 sep 2017, 09:35

Burde ikke denne (prosjekt)tråden ligge i Prosjekt-forumet? Første gang en prosjekttråd har fått ligge i åpent forum.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan



Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Renovering av motor, understell, girkasse mm.

Legg inn av Ingvar N629 » 16 sep 2017, 11:45

Positiv skrev:
Ingvar N629 skrev:Burde ikke denne (prosjekt)tråden ligge i Prosjekt-forumet? Første gang en prosjekttråd har fått ligge i åpent forum.

Hva er nå det for, et tåpelig resonnement. Med og stikke nesa de borti, noe du ikke har noe med. Du som er så aktiv på forumet. Har jo fått med deg at jeg har spurt, om det er greit med at jeg legger ut diverse her. Hva du mener om hva jeg poster. Er vel av ingen interesse, gutt. Skjerp deg. Plager det deg. Får du vel gå via de rette kanaler. Med og sende klagen din til admin. Og ikke komme med flåset ditt her.
Ehh holder meg heller langt unna tråden din heretter jeg, hvis det er så lett å starte krig her. Var bare et spørsmål, da alle prosjekter har blitt henvist til prosjektforumet i de ti årene jeg har vært i klubben. Ikke min sak annet enn at jeg lurte, slapp av og god helg.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan



Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Renovering av motor, understell, girkasse mm.

Legg inn av Helge » 16 sep 2017, 14:56

Positiv skrev:Nå har vel ikke du vært, særlig aktiv i denne tråden. Foruten i starten, så hadde du vel noen innlegg. Så jeg merker vel ikke mye til, om du holder deg langt unna tråden heretter. Og det er ikke, snakk om noen krig. Men du får svar på tiltale. Nå har jeg hatt denne tråden, i vel et år. Og så plutselig, får du for deg. At det ikke passer seg for deg, at jeg legger ut med hva jeg gjør her. Så regner med at dette, har plaget deg en stund. Og du er jo, heller ikke alene. Men det gidder jeg, ikke og forholde meg til. Får jeg beskjed, av forum ledelsen. Om at de har forandret syn på, om det er riktig av meg. Og legge ut med det arbeidet, som gjøres på bilen her. Så legger jeg tråden ned. Men som nevnt tidligere, må du ta dette opp i rette fora.

Ha selv, en god helg.
Nå er det på tide å skjerpe seg og stikke fingeren i jorda.
Slik svarer man ikke folk på et lite forum der hovedmålet er å ha det hyggelig og å hjelpe hverandre.
Og det ikke første gang du svarer folk på denne måten.
Har selv en PM fra deg liggende der du kaller meg en bygdetulling.
Og det ligger også noen ganske så krasse beskrivelser av meg i denne tråden.

I den forrige tråden du hadde her inne, som du slettet fordi du var misfornøyd med tilbakemeldingene, var jeg litt aktiv til å begynne med. Du hadde spørsmål om diverse ting og jeg svarte på noen av dem. Tilbakemeldingen fra deg var at min mening ikke var relevant fordi du hadde kontakter som visste bedre enn meg! Så da gadd jeg ikke å skrive mere.
Jeg fortalte deg også at motoren din ville havarere. Tilbakemeldingen fra deg var at jeg ikke visste hva jeg snakket om.
Ikke særlig koselig. Men motoren din havarerte.

Spørsmålet til Ingvar er helt relevant.
Deler av dette forumet er stengt for de som ikke er betalende medlemmer.
Dette gjelder bl.a. Prosjekttrådene, trimtrådene og endel andre tråder.
Mange bilforum på nett opererer på denne måten.

Så at noen lurer på hvorfor din tråd får ligge åpent er med andre ord helt relevant.
Du kan heller ikke bestemme hvem som får skrive i tråden din basert på tidligere deltagelse.

Vær litt hyggelig, så er folk hyggelige med deg også.
Slike svar som du kommer med til Ingvar er meningsløse og fører ikke noe godt med seg.

Tonen blant medlemmene i dette forumet og alle andre nettforum er avgjørende for forumets eksistens.
Akkurat nå bidrar ikke du med noe positivt.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.


Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Renovering av motor, understell, girkasse mm.

Legg inn av Paradigm N558 » 16 sep 2017, 16:34

Nå skal jeg ikke gå ene eller andre veien på noen av ytringene som går på person, meeeen:
Med hensyn til at både Ingvar og Helge er noen av de mest kompetente tekniske personene vi har på forumet, så ser jo i allfall jeg en soleklar fordel å holde seg på samme side av turtallsperra som de.
Og igjen, noen av utsagnene dine står ikke helt i stil med kallenavnet ditt :lol:
Eneste jeg ikke får meg til å gjøre er å kommentere for hver eneste gang du oppdaterer noe i tråden din, og si "Wow! Råflott arbeid, virkelig sans for detalj"
- For det har du... ;)
Igjen, nydelig bil, artig med en såppass aktiv tråd angående restaurering av en bil, ser herlig ut, og tipper mange sperrer øynene opp når de ser denne på nært hold!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Renovering av motor, understell, girkasse mm.

Legg inn av Helge » 16 sep 2017, 16:35

Positiv skrev:Fikk du blod på tann nå, Helge. Du så vel ditt snitt, med og komme med et innlegg, vedrørende noe du heller ikke har, noe med og gjøre. Og ja, tror nok, du er en bygdetulling. For du sier så mye dumt. Som bla.a. alt du lirer av deg, med her nå.
Det var dette med å være hyggelig da........
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Renovering av motor, understell, girkasse mm.

Legg inn av Helge » 16 sep 2017, 16:51

Positiv skrev:Når det gjelder havari, vedrørende motoren. Så hadde vel ikke du noen forutsetninger, for å mene hverken det ene, eller andre. Så hvor du har fått for deg, at du viste at et havari ville skje. Vet nå ikke jeg, hvor kommer i fra.
Jeg har eid 9-5 i 10 år.
Jeg har overhalt flere motorer jeg kan telle.
Jeg har byttet motor i ca 100 stk 9-5 og 7-8 stk 9-3.
Jeg er god kjent med problematikken til disse motorene.
Jeg har demontert og montert det meste på disse bilene.
Jeg har bygget om 2 stk standard 9-5 til komplett Aero.
Så ja, jeg vil påstå at jeg har endel forutsetninger for mene ting om både bilene og motorene som sitter i dem.

Du kjøpte en sliten 9-5 som har gått i nabolaget mitt.
Du trimmet den til nesten 300 hk.
Man trenger ikke å være rakettforsker for å forutse at denne motoren ville havarere.

Trodde du virkelig at et Saab-forum bestod av personer uten kompetanse på Saab?
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.


Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Renovering av motor, understell, girkasse mm.

Legg inn av TiaZzz » 16 sep 2017, 18:35

Rolig nå, gutter. Ingen grunn til å ødelegge en pen lørdagskveld for detaljer og dure miner.

Bent har informert meg om at han poster prosjekttråden sin i den åpne delen av forumet. Det synes i hvert fall jeg er greit da vi ikke akkurat er overarbeidet på det å holde orden i poster om dagen. Det bryter for så vidt med gammel praksis, men jeg ingen grunn til at styret skal overprøve medlemmers evne til selv å beslutte hvor de skriver om bilen sin. Jeg har min (neglisjerte) tråd under prosjekt for jeg ikke vil åpent snakke om trim. Annet enn det kunne den vært åpen.

Så husker vi alle mantraet fra Forsvaret: Tenk, trykk, tal. Les ikke alt i verste mening og husk at vi alle liker SAAB. :)


Låst