Forslag til Maptun reklame på en 9-5

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Positiv
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 567
Registrert: 03 jan 2014, 22:18

Forslag til Maptun reklame på en 9-5

Legg inn av Positiv » 29 aug 2016, 16:15

Hei.

Er i dialog med Maptun. Vedrørende noe reklame, på bilen. Så ser om det er noen forslag her, på hva som kunne ha gjort seg. Legger ved noen løsninger. Maptun venter nå, på en tilbakemelling fra meg. På hvordan jeg ønsker, at det skal være. Forslaget Deres trenger ikke, og være Maptun relatert. Jo flere ideer jo bedre. :)


Dette er bilen, reklamen skal på. Om jeg finner noe, som jeg ønsker og ha, på bilen. Fargen på bilen, er Imola rød. Det skal film på rutene. Noe mørkere bak, og lysere fremme. Og så, skal jeg montere spacere. Må bare vente, til jeg får på, SAS stagene.

Bilde

Bilde


Alternativer jeg har funnet, av reklame fra Maptun.

Bilde

Bilde

Bilde


Kun Maptun reklamen.

Bilde
Sist redigert av Positiv den 17 des 2016, 01:31, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
TurboTrykk
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 362
Registrert: 26 des 2013, 02:17
Medlemsnummer: N2716
Navn: Chris
Bil: 9000 2.0t CSE -97 Jubileum
Sted: Bergen

Re: Forslag til Maptun reklame på 9-5

Legg inn av TurboTrykk » 29 aug 2016, 23:12

Ingen forslag til reklame, men dæven så fet bilen din er blitt :)
Saab 9-3 1,9TiD SportCombi Vector 2007 - Bruksbil
Mitsubishi Carisma Classic 2000 - Solgt
9000 2.0t CSE 1997 Jubileum - Skrotet
Honda accord 1978 Bruksbil - Solgt
9000 2.3t CSE 1995 - Skrotet
Chevy G20 6.2 Ambulanse - Solgt
Ford transit 1965 Campingbil -Solgt

Positiv
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 567
Registrert: 03 jan 2014, 22:18

Re: Forslag til Maptun reklame på 9-5

Legg inn av Positiv » 30 aug 2016, 00:27

Takk skal du ha, Chris. :) Det kommer seg. Men det er stadig, nye ting og ta tak i. Om ikke, utskifting av deler. Så blir det, forbedringer og oppgraderinger. Siden jeg stort sett, har skrudd på bilen. Siden jeg kjøpte den, i 2014. Satset jeg nå, på en sommer, hvor bilen kunne benyttes. Men den gang ei. Siden motoren, tok kvelden i våres. Men hva annet kan man gjøre. Enn å brette opp armene, og gyve løs på utfordringen. Da det har vært mange nye utfordringer, vedrørende motor/girkasse prosjektet. Bla.a da bilen er my00, og motor my03, og kassa my05.

Vedrørende reklamen. Klør jeg meg i hodet, om dagen. Da jeg ikke er sikker på, hva som vil se greit ut. Men finner vel, ut av det. :)

Dette er forslaget fra maptun. Men synes det blir noe kjedelig.

Bilde

Positiv
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 567
Registrert: 03 jan 2014, 22:18

Re: Forslag til Maptun reklame på 9-5

Legg inn av Positiv » 30 aug 2016, 13:41

Av Dere 70, som har sett på emnet. Må det da være, en eller annen. Som har noen, kreative evner. Er det ingen her, som kunne photoshoppet noe?

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Forslag til Maptun reklame på 9-5

Legg inn av TiaZzz » 30 aug 2016, 20:36

Hvor store dekaler kunne du tenkt deg? Og hvor mange? Har litt å si for forslag.

Less is more, synes jeg. For mye og/eller for stort blir fort voldsomt. De dekalene på bakskjermen er ikke dumme. Du burde ha en sort skygge eller strek rundt den røde pynten i logoen, ellers forsvinner den vel.

Hva tenker du selv?

Positiv
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 567
Registrert: 03 jan 2014, 22:18

Re: Forslag til Maptun reklame på 9-5

Legg inn av Positiv » 31 aug 2016, 01:52

Hei Mathias.

Ja si det. Nå begynner jeg, og dra på årene. Så den under teltet, hadde jo vært fin. Enkel og se. Hehe :)

Den på panseret. Og en mindre utgave, av den på panseret bak. Under lykten på høyere side. Og eventuelt en lik som den bak. Som går langs etter, siden på bilen. Men da kun opptil, halve front døra. Under lista. Og ja. Den røde streken, må jeg ta opp med Maptun.

Skal prøve og få photoshoppet, et forslag i morgen. Så får vi se, hvordan det blir. Pc`n er ikke helt, i slaget om dagen. Vanskelig og si, hva som kan være problemet. Men har en annen, som jeg bygget, for en tid tilbake. Men som ikke er helt klar. Tenkte jeg skulle bli ferdig med Saab`en. Før jeg startet, på det prosjektet. Så satser på at den jeg bruker, holder frem til start av motor. Noe som forøvrig skal bli spennende. Gudene vet, hvordan det går. :)

Positiv
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 567
Registrert: 03 jan 2014, 22:18

Re: Forslag til Maptun reklame på 9-5

Legg inn av Positiv » 31 aug 2016, 14:44

Skal vi se. Da har jeg laget forslag, med sort og hvit logo. Men med noe mindre skrift, enn på bildene.


Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Vegars
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 811
Registrert: 10 jan 2006, 23:17
Medlemsnummer: N631
Navn: Vegar

Re: Forslag til Maptun reklame på en 9-5

Legg inn av Vegars » 31 aug 2016, 16:24

Synes iallefall at det passet best med hvit skrift!
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550

Positiv
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 567
Registrert: 03 jan 2014, 22:18

Re: Forslag til Maptun reklame på en 9-5

Legg inn av Positiv » 31 aug 2016, 21:00

Vi får se hva det blir til, Vegar. Men om det blir noe reklame. Vil det bli, i grå/hvit. Slik som takrails, håndtak. Og som list under dørene.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Forslag til Maptun reklame på en 9-5

Legg inn av Hjelle, N6 » 06 sep 2016, 09:18

Har du vurdert Maptunlogoen plassert nederst i framkant på døra, altså under lista på døra? Det du egentlig må ta stilling til er jo kva storleik du vil ha på ein evt logo, om en snakkar heile bilsida eller om det er noko litt meir diskret du er ute eller. En kan jo smøre MT-logoen utover panseret også for del del, men veit ikkje om eg ville ha hatt akkurat det om det var min bil.
Kva farge skrifta skal vere er det jo ei smakssak, men vert sikkert ikkje dumt med den fargen du ar handtaka og dei andre lyse detaljane i. Det raude streken i logoen kan det jo leggast kant rundt, enten i samme farge som skrifta, eller i svart.

Positiv
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 567
Registrert: 03 jan 2014, 22:18

Re: Forslag til Maptun reklame på en 9-5

Legg inn av Positiv » 06 sep 2016, 10:46

Hei Hjelle.

Som vist på bildet. Mener du vel, plasseringen som dette. Og logoene, skal være en god del mindre, enn det som er photoshoppet. Og her skal det ikke, smøres utover, Hjelle. :) Vi vil holde det, til mindre logoer. Og den røde streken, må jeg ta opp med Maptun. Men nå har jeg orientert Maptun, om at jeg vil komme, tilbake til Dem. Når bilen, er på veien igjen. Noe vi er sams om. Så får vi se om, det blir noe av, i det hele tatt. Er også viktig, at vi er enige i premissene, for at jeg skal bruke, Deres varemerke. Er fortsatt, i tenkeboksen. Uten at det tar alt for mye, av min oppmerksomhet. Da jeg har nok med å tenke på motor, girkasse og oppheng om dagen. :)

Bilde

Positiv
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 567
Registrert: 03 jan 2014, 22:18

Re: Forslag til Maptun reklame på en 9-5

Legg inn av Positiv » 06 sep 2016, 16:43

Mulig noe i denne størrelsen.


Bilde

Bilde

Bilde


Så kommer det opp et par emblemer.


Bilde


Det er nå også montert, led pærer i parklysene. :) Slik som i tåkelysene. Bildet viser ordinær pære. Og til venstre, led pære. Har kun det bildet, og vise til for nå.


Bilde

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Forslag til Maptun reklame på en 9-5

Legg inn av Hjelle, N6 » 06 sep 2016, 18:31

Positiv skrev:Hei Hjelle.

Som vist på bildet. Mener du vel, plasseringen som dette. Og logoene, skal være en god del mindre, enn det som er photoshoppet. Og her skal det ikke, smøres utover, Hjelle. :) Vi vil holde det, til mindre logoer. Og den røde streken, må jeg ta opp med Maptun. Men nå har jeg orientert Maptun, om at jeg vil komme, tilbake til Dem. Når bilen, er på veien igjen. Noe vi er sams om. Så får vi se om, det blir noe av, i det hele tatt. Er også viktig, at vi er enige i premissene, for at jeg skal bruke, Deres varemerke. Er fortsatt, i tenkeboksen. Uten at det tar alt for mye, av min oppmerksomhet. Da jeg har nok med å tenke på motor, girkasse og oppheng om dagen. :)
Synes det såg heilt greit ut... ellers er vel logoane ganske fritt å bruke for dei som vil, dei sel jo denne i fleire ulike storleikar i webshopen sin :)

Positiv
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 567
Registrert: 03 jan 2014, 22:18

Re: Forslag til Maptun reklame på en 9-5

Legg inn av Positiv » 06 sep 2016, 19:54

Det stemmer Hjelle. Men nå har jeg, min dialog med Maptun. Så får vi se hva vi kommer frem til. Må huske på, at bilen fremstår, som noe utenom det vanlige. Så her er spørsmålet, hvem som vil hva. :)

Bilen er nå satt sammen, med deler fra: 00 Karosseri, 03 Motor og speil, 05 Girkasse, 06 Seter, 07 Interiør med takrail, 08 Dashbord. Selvkomponert instrument skiver. Originalt ratt, som er bygd om. 5x108 felger 19", med slingre bolter. Realcar body kit. Hvor tåkelysene med innfestning, kommer i fra x5. Som er kuttet og tilpasset.


Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Jeg vil også si, at bilen er rustfri. Man skal lete godt, for og finne rust. Også hel lakkerte bilen i fjor. Og siden bilen, kun brukes om sommeren. Har den knapt vært på veien, mellom lakkeringen, og motorhavariet. :upset:


Bilde

Bilde
Sist redigert av Positiv den 07 sep 2016, 21:22, redigert 1 gang totalt.

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Forslag til Maptun reklame på en 9-5

Legg inn av Helge » 07 sep 2016, 16:58

Hvorfor vil du ha MapTun-reklame på bilen din?
Får du betalt?
Eller rabatt?
Eller bare fordi du synes det er kult?
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Svar