Side 1 av 1

hjelp til prissetting før salg, '01 9-3 turbo, med "nybygd" 2,3T.

Lagt inn: 26 apr 2018, 23:48
av Gunnar N326
Skal kvitte meg med ene 9-3'en.2.0t aut. Den ble kjøpt med "raslende register", som viste seg å være rådebank.. Endte med å bytte motorblokk, veiv, råder, og stempler. Alle delene ble tatt fra en 2,3i. Tok også oljepumpa, og kamakslene. Og toppdeksel og registerdeksel. Og turboen av slitt, så satt på en til en 9-5 Aero. Stempler er neddreid, fikk hjelp av Ingvar til å finne ut hvor mye. Han hjalp meg også med program til motoren. Original 2,3 Aero - effekt, 230hk. Powerflex i forstilling.
Alle lagerskåler, pakninger, simmringer og selvsagt stempelringer ble byttet. Motoren var ferdig høsten 2016.
Så håper motoren drar prisen litt opp. Ellers er bilen standard for disse årsmodellene,, med skinnseter, hekkspoiler skjørt og spoilerleppe. Selvsagt begynnende rust på begge sider bak dørene, der gummilista langs sidene ender.. Vanlige 16toms felger.
Hva ville dere ha lagt den på finn for?
Er 25 formye?

Re: hjelp til prissetting før salg, '01 9-3 turbo, med "nybygd" 2,3T.

Lagt inn: 27 apr 2018, 06:50
av Ingvar N629
Jeg ville prøvd 25 om bilen ser grei ut. Motoren trekker selvsagt bruksverdien veldig opp på denne, bør jo gjenspeiles litt i kroneverdien og.

Re: hjelp til prissetting før salg, '01 9-3 turbo, med "nybygd" 2,3T.

Lagt inn: 27 apr 2018, 15:54
av Gunnar N326
Fint. Da var jeg ikke helt på vidda..
Bilen ser normal ut. Ikke strøken, og ikke herpet heller.
Legges ut når jeg får vasket og pusset den litt. :)