Speedparts og s?rvis

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 24 nov 2005, 22:49

Eliah skrev:Og en god grunn til å ta opp dette her er jo at speedparts faktisk leser forumet da :lol: tviler på at noen av sjefene i biltema leste min "ikke kjøp dette på biltema post" (Biltema har altså også fått kritikk :wink: )
At hele hylekoret henger seg på synes jeg blir feil, klager på en leverandør bør rettes til leverandøren mener jeg!

Tror forøvrig at det sitter mange fornøyde Speedpartskunder utenfor østlandet også...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 24 nov 2005, 22:59

Nå har det seg slik at det lenge har vært en latent misnøye med speedparts.
Jeg tror fullt og helt at det er all den misnøyen som nå kommer frem i lyset. Jeg har selv deltatt i slike diskusjoner angående speedparts, i ullike fora, men aldri her på forumet.

Kanskje det er bra at det nå kommer frem i lyset?

Jeg har som tidligere nevnt selv hatt en episode, men har ikke vegret meg for å handle hos speedparts i etterkant. Kanskje kjøper jeg smådeler lokalt, men dyrere ting har jeg ikke noen problemer med å handle hos speedparts. Kanskje jeg skal ringe inn bestillingen neste gang?
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 24 nov 2005, 23:28

Dette er vel en sak hvor det er meget enkelt å finne løsningen.

De som er så misfornøyd at de ser seg "nødt" til å "velte dritten sin over oss andre" : LA VÆR Å HANDLE DER! Så får både dere, Speedparts og vi andre litt ro!!


PS! Klarer ikke helt å la være jeg heller: I en stresset hverdag, er jeg ikke helt sikker på om jeg hadde satt 1.pri på en bestilling på 100,- kr ,men jeg er jo bare et fornuftig menneske....... :wink:
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Eirik N310
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 577
Registrert: 28 mar 2004, 01:00
Sted: Lørenskog

Legg inn av Eirik N310 » 25 nov 2005, 01:11

Tror noen tar hele dette litt for personlig...

Det som diskuteres i den tråden her er da vitterlig en bedrift, altså Speedparts, og jeg trodde de (som bedrifter og butikker flest) var ute etter å selge mest mulig -- men jeg begynner nesten å tvile sånn smått her.

Kunder er kunder, og om en bedrift vil øke sin markedsandel bør den så absolutt sette pris på nye kunder såfremst som gamle! En kunde som bestiller noe for 4-500 kroner er en kunde på lik linje med alle, og det første kjøpet kan være uttellende for videre (større) handel. Om ikke Speedparts ønsker lignende kunder bør de skrive det på hovedsida si.

Speedparts har ikke sagt dette direkte, men jeg tror alle som frekventerer forumet vet at visse her har et nært samarbeid med Speedparts, og jeg mener derfor de bør være forsiktige med hva de skriver her på forumet siden de 'representerer' speedparts som de gjør...

Utsagnet om at delene ikke ligger på posten etter 10 minutter, er usaklig. Klart man må regne med å vente, men da vil man også ha en beskjed om dette, spesielt når man faktisk spør.

Og dette er ikke et forsøk på å kaste dritt på noen av de involverte, og jeg mener ikke å provosere noen her.

mvh

Eirik
Eirik N310 |

'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d.. :|
x '84 Saab 99GL Five Speed

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Legg inn av Macgeier » 25 nov 2005, 07:33

Her er min siste bestilling via e-post:

2.Februar bestilte jeg 7-deler via e-post fikk svar samme dag:"Takk for bestilling, varer sendes så snart de ankommer".

Fint tenkte jeg.

Etterhvert har jeg glemt hele bestillingen og har ikke purret på Speedparts, så det er sikkert min egen feil at jeg ennå ikke har fått delene?
Hvis de kommer nå før jul så får jeg legge de på lager, trenger dem nemlig ikke lengere, så jeg akter ikke å purre...

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 25 nov 2005, 07:35

ulv skrev:Tror noen tar hele dette litt for personlig...

Utsagnet om at delene ikke ligger på posten etter 10 minutter, er usaklig. Klart man må regne med å vente, men da vil man også ha en beskjed om dette, spesielt når man faktisk spør.

Og dette er ikke et forsøk på å kaste dritt på noen av de involverte, og jeg mener ikke å provosere noen her.

mvh

Eirik

Var bare for å sette ting på spissen, Speedparts hjelper meg mye med "Gatebilen". Det er ingen hemmelighet, men jeg har også flere bruksbiler, de trenger også deler og service...

Enig med inlegget over, bare slutt og handle på Speedparts. det gjør man jo med andre bedrifter/leverandører man ikke er fornøyd med.

Over og ut fra min side, prøvde å være objektiv men...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 25 nov 2005, 07:48

Jeg er fra vest og er kjempefornøyd.. Men føler det var best å ringe inn bestillingen,så sjekker de mens jeg er på telefonen.. Ingen problemer med Speedparts, men som sagt over; Haster det, kjøp delen på saab og om man ikke er fornøyd, ikke handle der.. Forumet her bør vel kansje ikke brukes til å slenge dritt om småting om en av sponsorene til klubben? Fårstår noen av dere, men ikke alle.. Dette sier jeg fordi alle her vet at speedparts må bestille/hente deler fra underleverandører, dvs. at de ikke alltid kan ha alt på eget lager..

Man har flere muligheter til deler på Saab:
1. Saab selv
2. Speedparts
3. Mekonomen
4. Biltema
5. Bilxtra skaffer det meste man vil ha
6. Vårt eget forum
7. Det finnes helt sikkert flere her.....

Her har man 5 alternativer til Speedparts, og endel her har sikkert negativt å si om hvert alternativ, f.eks. kvalitet på biltema/mekonomen.. Her må man betale for kvaliteten i form av litt lengre leveringstid..

Bare sånn at det er sagt, noen klager vil det alltid bli, men endel her synes jeg egentlig er litt usaklige..


MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
SPEEDPARTS N327
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 819
Registrert: 01 jun 2004, 01:00
Medlemsnummer: N327
Navn: Speedparts Norway
Bil: Norges raskeste SAAB
Sted: Kjeller Vest 1 - 3
Kontakt:

Service.

Legg inn av SPEEDPARTS N327 » 25 nov 2005, 10:35

Denne tråden har blitt lang og meningene er mange. Vi kan ikke annet en å nikke å si javel. Men ønsker også at det fremkommer at vi prioriterer STCN med rabatter - premier på treff osv samt en web annonse a kr 5000.- i året. Selvsagt skal dette ikke være noen hvilepute for oss når det gjelder kundeoppfølging, så jeg vil da oppfordre de som da savner tilbakemeldinger vedr bestilte deler om å ta direkte kontakt med oss om dette.

Vi håper selvsagt på et nært samarbeid med STCN" medlemmer for fremtiden, med tanke på rabatter - web spons - premier osv, men da må vi selvsagt ha et volum på varer vi selger dere. Som = en del av overskuddet på salg av varer til STCN medlemmer " så enkelt er det bare " :lol:

Som skrevet over, ta kontakt på tlf hvis du/dere lurer på noe rundt bestilling - varer - ventid osv :wink:
Close to your SAAB, closer to you with speedparts
www.speedparts.no

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Service.

Legg inn av Pål N526 » 25 nov 2005, 11:57

Speedparts Norway skrev:Denne tråden har blitt lang og meningene er mange. Vi kan ikke annet en å nikke å si javel. Men ønsker også at det fremkommer at vi prioriterer STCN med rabatter - premier på treff osv samt en web annonse a kr 5000.- i året. Selvsagt skal dette ikke være noen hvilepute for oss når det gjelder kundeoppfølging, så jeg vil da oppfordre de som da savner tilbakemeldinger vedr bestilte deler om å ta direkte kontakt med oss om dette.

Vi håper selvsagt på et nært samarbeid med STCN" medlemmer for fremtiden, med tanke på rabatter - web spons - premier osv, men da må vi selvsagt ha et volum på varer vi selger dere. Som = en del av overskuddet på salg av varer til STCN medlemmer " så enkelt er det bare " :lol:

Som skrevet over, ta kontakt på tlf hvis du/dere lurer på noe rundt bestilling - varer - ventid osv :wink:
Hyggelig å høre.. :wink:
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
JP
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 89
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Sted: Akershus
Kontakt:

Legg inn av JP » 25 nov 2005, 12:46

ulv skrev:Tror noen tar hele dette litt for personlig...

Det som diskuteres i den tråden her er da vitterlig en bedrift, altså Speedparts, og jeg trodde de (som bedrifter og butikker flest) var ute etter å selge mest mulig -- men jeg begynner nesten å tvile sånn smått her.

Kunder er kunder, og om en bedrift vil øke sin markedsandel bør den så absolutt sette pris på nye kunder såfremst som gamle! En kunde som bestiller noe for 4-500 kroner er en kunde på lik linje med alle, og det første kjøpet kan være uttellende for videre (større) handel. Om ikke Speedparts ønsker lignende kunder bør de skrive det på hovedsida si.

Speedparts har ikke sagt dette direkte, men jeg tror alle som frekventerer forumet vet at visse her har et nært samarbeid med Speedparts, og jeg mener derfor de bør være forsiktige med hva de skriver her på forumet siden de 'representerer' speedparts som de gjør...

Utsagnet om at delene ikke ligger på posten etter 10 minutter, er usaklig. Klart man må regne med å vente, men da vil man også ha en beskjed om dette, spesielt når man faktisk spør.

Og dette er ikke et forsøk på å kaste dritt på noen av de involverte, og jeg mener ikke å provosere noen her.

mvh

Eirik
Når jeg leser innlegget til Saab90, så får ikke jeg inntrykket av at han fremstiller en problemstilling som kunne skapt en sunn diskusjon rundt Speedparts. Det virker som han er mer interessert i å kaste dritt. Men blir like vel litt overrasket av svaret han får fra speedparts. Men har Saab90 sendt mail til speedparts og spurt hvor delene blir av mange ganger? Har han ringt?
Sist redigert av JP den 25 nov 2005, 13:02, redigert 1 gang totalt.
Saab 9000CSE 2,3T "Aero" :D
Saab 900 giriffin

Fikser det meste med øl og en skrutrekker!

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 25 nov 2005, 13:00

JP skrev:
ulv skrev:Tror noen tar hele dette litt for personlig...

Det som diskuteres i den tråden her er da vitterlig en bedrift, altså Speedparts, og jeg trodde de (som bedrifter og butikker flest) var ute etter å selge mest mulig -- men jeg begynner nesten å tvile sånn smått her.

Kunder er kunder, og om en bedrift vil øke sin markedsandel bør den så absolutt sette pris på nye kunder såfremst som gamle! En kunde som bestiller noe for 4-500 kroner er en kunde på lik linje med alle, og det første kjøpet kan være uttellende for videre (større) handel. Om ikke Speedparts ønsker lignende kunder bør de skrive det på hovedsida si.

Speedparts har ikke sagt dette direkte, men jeg tror alle som frekventerer forumet vet at visse her har et nært samarbeid med Speedparts, og jeg mener derfor de bør være forsiktige med hva de skriver her på forumet siden de 'representerer' speedparts som de gjør...

Utsagnet om at delene ikke ligger på posten etter 10 minutter, er usaklig. Klart man må regne med å vente, men da vil man også ha en beskjed om dette, spesielt når man faktisk spør.

Og dette er ikke et forsøk på å kaste dritt på noen av de involverte, og jeg mener ikke å provosere noen her.

mvh

Eirik
Når jeg leser innlegget til Saab90, så får ikke jeg inntrykket av at han fremstiller en problemstilling som kunne skapt en sunn diskusjon rundt Speedparts. Det virker som han er mer interessert i å kaste dritt. Men blir like vel litt overrasket av svare han får fra speedparts. Men har Saab90 sendt mail til speedparts og spurt hvor delene blir av mange ganger? Har han ringt?
Har nok ikke ringt, ihvertfall ikke sist jeg pratet med han..
Styrer med DAB og AUX

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 25 nov 2005, 13:12

På med hengelås nå!!!!!!!! 8)
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 25 nov 2005, 14:17

Kan desverre ikke la være jeg heller.....

Lurer på hva Saab90 skreiv i mailen når han var lettere irritert....?
Å henge ut et firma (uansett hvilket og anledning) på et forum og kun vise til mail DU har fått av dem er Feigt med stor F!

Vi bestiller ofte varer til kunder, og blir forespeilet en tid det skal komme, det hender mer enn en gang i blandt at de er forsinket. Posten/linjegods/tollpost tuller mye, og ofte vet ikke engang våre leverandører når de får inn varer!
Kunden skulle jo selvfølgelig helst ha hatt varene dagen før han bestillte.....
Når de ikke kommer må vi desverre henvise til andre som kan ha varene på lager, for at kunden skal få gjort ferdig en jobb, er det dårlig service eller frekkt????????

Nei!! Det er en ALTERNATIV LØSNING! Selv om den ikke er optimal!
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Saab90
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 262
Registrert: 11 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 2253
Navn: Bernt
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Saab90 » 25 nov 2005, 16:38

Først og fremst - jeg er ikke ute etter å slenge dritt eller sverte Speedparts på noen måte! Det er fint at noen orker å ha en bedrift hvor det selges deler til våre gode biler. Etter min mening så har jeg ikke gjort noe galt på noen måte i dette tilfellet. Å lage en diskusjon på forumet om bedrifter er blitt mer og mer vanlig. Hvis noen oppfatter innlegget mitt som useriøst og lite debattskapende så må jeg bare beklage det, men jeg føler jeg har mitt på det rene.

Å vente en måned på å få et svar om at jeg burde gå på Saab var ikke noe jeg forventet av Speedparts. Jeg har vært kunde hos flere bedrifter og aldri fått noen lignende kundebehandling. At Speedparts enda går i forsvarsposisjon i denne saken var også uforventet. Noe selvkritikk må de kunne ta, det er jo av kritikk man lærer. Jeg hadde gode erfaringer med Speedparts, men det hele ble ødelagt av deres siste svar. Noen mener vel at jeg har vært for utålmodig - det mener ikke jeg. Jeg har heldigvis flere i ryggen når det gjelder den meningen. Hadde jeg derimot fått noen form for tilbakemelding fra Speedparts, at varene faktisk var noe forsinket ville ting vært annerledes. Men å vente på dét svaret... det var mildt sagt skuffende.

Når jeg bestilte så visste jeg at det kunne ta litt tid for de å få sendt, men etter en måneds ventetid så vil jeg som kunde gjerne vite hva som skjer? Når kommer delene på lager? På internettsidene til Speedparts så har de masse varer, men hvor mye av det er på lager? Hvor langt tid tar det før tingene kommer på lager? Med litt mer informasjon så kunne det blitt så mye bedre.

Jeg kjenner flere personlig som har bestilt varer fra Speedparts og ikke fått de. Når bestillingen er gjort for oppimot et år siden, vil da delene komme etter hvert, eller har de gått i glemmeboka? Hvem sin feil er det at en pakke ikke kommer? Under normal kundesørvis så får man informasjon underveis hvis noe er vanskelig eller ikke kommer på lager. Dette kunne lett vært avverget med lagerstatus på nettsiden, og i dette tilfellet – en enkel e-post. Det som aldri kommer på lager fjernes enkelt og greit fra siden.

Det er ikke mange alternativer jeg har til handling av Saab-deler. Jeg bor i Vadsø. Her er det ingen bilrekvisittforhandlere. Det er noen få bilverksteder, men ingen Saab. Nærmeste Saab-forhandler er i Alta som er 45 mil unna. Nærmeste bilrekvisita vet jeg ikke hvor er, men muligens i Kirkenes som er cirka 17 mil unna. Det alternativet som så best ut var Speedparts, men de skuffet dessverre. Jeg har endelig fått orden på sakene og snart så er det nok en Biltemapakke som er på vei til meg.

De brukerne som har gode erfaringer bør ikke overskygge at Speedparts har gjort en for dårlig jobb her. Klart at det finnes mange positive erfaringer, men det hjelper jo ikke meg. Noen brukere har også nære forbindelser med Speedparts, de mener jeg er inhabile i denne saken.

At brukere blir direkte irritert på meg for mitt innlegg blir jeg forundret over. Dette er ikke et useriøst innlegg med intensjon for å skape negative innvirkninger på Speedparts. Hvis dere ikke takler sannheten om hvordan jeg oppfatter saken så burde dere finne på noe annet å gjøre. Det virker som om flere av dere har tatt et overfladisk blikk over mitt innlegg og funnet ut på forhånd at det var ”useriøst” og negativt, bare for å være negativ mot Speedparts. Opprinnelsen av innlegget var jo for å vite om hva resten av forumbrukerne mente om saken og dele min erfaring. Flere skriver konstruktive innlegg om hva som burde ha skjedd og hva som bør gjøres bedre i fremtiden. Andre forsvarer Speedparts med nebb og klør, enda de innerst inne vet at en sånn behandling hadde de ikke tolerert selv. Dere må tenke på at dere kanskje står i et bedre lys hos Speedparts siden dere har et nærere forhold til de. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men når en driver butikk så forventer kundene kundesørvis. Alt kan ikke bare skure og gå uten at man får beskjed på noen måte.

”Vi kan ikke annet en å nikke å si ja vel” skriver speedparts i et innlegg. Så all kritikk mot dere blir direkte avfeid? Vil ingenting av kritikken bli mottatt slik at bedriften deres kan bli bedre, for kundenes del? Jeg håper for all del, for deres skyld at dette ikke stemmer .Det er jo kundene dere lever av, la de være førsteprioritet, også de som ikke handler i butikken.

Uansett hvor stor bestillingen er så må kunder behandles på lik linje. Det jeg bestilte var ikke bare for en hundrings. Til sammen var bestillingen på nærmere 3000 kr. Klart det er en liten sum for Speedparts i den store helhet, men alt hjelper på. Dessuten skulle det egentlig ikke være min siste bestilling. Jeg har jo trossalt en gammel Saab, og sannsynligvis ikke den siste Saaben jeg kommer til å ha.

Edit: Her er forresten det jeg skreiv i e-posten før jeg fikk svar om at jeg heller burde gå på Saab: "Jeg bestilte for en god stund deler til min Saab 90. Nå lurer jeg på om jeg kommer til å få de delene. Vil jeg? Bilen har stått utenfor huset på 2 hjul lenge nok på grunn av at jeg ikke har delene som trengs for å montere. I begynnelsen håpet jeg på å få delene før snøen falt, så jeg slapp å montere metalldeler i flere minusgrader, det er ikke mulig nå. Hva er leveringstid på de delene som gjenstår å få på lager?"

Uansett hva som kommer til å skje med tråden så ble dette mitt siste innlegg her i forumet…
Sist redigert av Saab90 den 25 nov 2005, 17:05, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 362
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Bra innlegg!!

Legg inn av Viggen-51 » 25 nov 2005, 16:44

Synes dette var et SVÆRT BRA innlegg! :!:

Håper du vil fortsette her på forumet, selv om du ikke vil skrive mer om akkurat dette emnet!
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Låst