Speedparts og s?rvis

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Låst
Saab90
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 262
Registrert: 11 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 2253
Navn: Bernt
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Speedparts og sørvis

Legg inn av Saab90 » 19 nov 2005, 12:43

Mandag 29. August 2005 sendte jeg bestilling på deler til Speedparts. Det jeg skulle ha var deler til min Saab 90. Bestillingslista mi var på til sammen 14 gjenstander som hovedsakelig bestod av bremse- og tenningsdeler.

Jeg fikk tilbakemelding samme dag på at bestilling var mottatt, delene skulle bli sendt "mandag til uken". Da mandagen endelig kom så kontaktet jeg Speedparts etter pakkenummer, men uten å få noe svar. Jeg skreiv til de på msn noen dager seinere, da fikk jeg beskjed at det hadde vært noe rot, derfor hadde ikke pakken blitt sendt. Da fikk jeg beskjed om at skivene jeg bestilte var oppgradert til slissede skiver, dette var morsomt og jeg tenkte dette måtte se bra ut på bilen min.

Jeg fulgte nøye med på bevegelsene til pakken siden jeg hadde pakkenummeret. Da jeg endelig så "ankommet Vadsø postkontor" på posten.no, fant jeg frem pengene mine, kjørte ned til postkontoret og hentet pakken.

Jeg ble litt overrasket da jeg åpnet pakken og fant ut at 3 gjenstander manglet. Da kontaktet jeg Speedparts om hvorfor de 3 tingene manglet (tenningskabler, rotor og bremseklosser bak). Jeg fikk til svar om at de ikke hadde fått alt på lager, så de sendte det som det hadde. Dette var greit nok siden jeg fant ut at jeg trengte noen deler til. Jeg sendte en ny bestilling mandag 10. oktober 2005. Bestillingen fikk jeg bekreftet via msn kort tid etterpå.

Nå har det gått over 1 måned siden bestillingen skjedde. Bilen har stått på 2 hjul utenfor huset lenge nok. Jeg kunne heller ikke skru delene sammen på grunn av at jeg manglet deler. Nå har snøen kommet og det er lite hyggelig å skru i kulda. Så etter en siste håp om at jeg kom til å få pakken skreiv jeg en e-post til Speedparts i går 17. november. Jeg spurte om jeg noen gang ville få delene, hvis jeg skulle få det, hva vil leveringstiden være på delene, pluss at jeg forklarte at bilen sto og har stått lenge utenfor. Da jeg skreiv var jeg lettere irritert og det gjenspeiles kanskje i e-posten. Uansett - så fikk jeg svar samme dagen, svaret jeg fikk var:

"Hvis bilen står ,,, anbefaler jeg deg turen til SAAB å få delene."

Dette er dessverre litt vanskelig for meg siden jeg bor ganske langt nærmeste forhandler. Nærmeste forhandler ligger i Alta, det er cirka 45 mil i fra - en vei!

Slutten ble at jeg avbestilte delene rett etter jeg fikk det svaret.

Dette er min historie og erfaring med speedparts. Jeg kunne fortsatt som kunde hos de hvis sørvisen deres hadde vært bedre, for etter det jeg har opplevd så er den for dårlig. Jeg vet ikke om det er Speedparts Norway sin feil om de ikke får ting på lager, men dette skal ikke jeg finne ut teorier om, hvis de ikke kan levere varer så vil jeg ha svar med engang i stedet for å vente over 1 måned på at jeg burde heller gå på en Saab forhandler. Siden det kun er snakk om noen tennings- og bremsedeler, ser jeg ikke noen grunn til at dette skulle være spesielt vanskelig å få fatt i for en forhandler av reserve- og tuningsdeler til Saab.

Brukeravatar
9000 Geir N371
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 226
Registrert: 29 nov 2004, 01:00
Sted: Ågotnes

Legg inn av 9000 Geir N371 » 19 nov 2005, 12:58

Velkommen i den klubben. Eg gav opp Speedparts og. Får ikke en del eg har betalt for en gang, men det var no bare et oljefilter.
Men ventet LENGE på bestillingER tidligere i år. Bare avbestilte og gikk på Saab i stedet. Ble jo lovet at det skulle komme i god tid før bilferien i sommer, men den som måtte på Saab et par dager før eg skulle kjøre var meg.

Men har jo registrert at mange er fornøyd med servicen, så de har vel et bare et par "blemmer"...? :?

Kanskje de kan innfømme litt tidligere hvis de ikke greier å levere???
Geir
-91 9000 CD 2.3i

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 19 nov 2005, 13:24

De har en tendens til å virke litt userriøse av og til.. Et firma skal behandle kundene som prioritet 1.:P men det er sikkert litt sress på jobben også da, men jeg syntes at de kan utbedre betillingsdelen!
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 19 nov 2005, 13:29

Det som sjokkerte meg mest var mailen saab90 fikk...

"Hvis bilen står ,,, anbefaler jeg deg turen til SAAB å få delene."

Det er liksom ikke noe man skriver når noen har venta i over en mnd på delene sine, uansett... Hvor er kundebehandlinga liksom?

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
SPEEDPARTS N327
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 819
Registrert: 01 jun 2004, 01:00
Medlemsnummer: N327
Navn: Speedparts Norway
Bil: Norges raskeste SAAB
Sted: Kjeller Vest 1 - 3
Kontakt:

Deler til SAAB

Legg inn av SPEEDPARTS N327 » 19 nov 2005, 14:13

Helt utrolig, så fort noen ikke får hva de ønsker med en gang er slike tråder i gang :shock: . Svaret vi ga på mail var " Står bilen, dra til SAAB å kjøp deler ! Vi kan desverre ikke trylle ! :?

Som noen kansje ikke skjønner, er det faktisk underleverandører som forsyner forhandlerene med deler. Noen av delene som blir bestilt hos oss til tider er faktisk deler som Saab ikke lenger fører i sitt sortement.
Valget er da enkelt: vent den tiden det tar, eller la vær å kjøpe deler.

Helt ærlig, syntes vi at å legge alt ansvar på oss " Speedparts " å holde delelager til alle SAAB's gamle modeller til enhver tid blir helt tullete.
Close to your SAAB, closer to you with speedparts
www.speedparts.no

Brukeravatar
saabanders
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 237
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Sogn& Fj.

Legg inn av saabanders » 19 nov 2005, 14:55

Snakk om at kunden alltid har rett. Om dere ikke kan trylle, så kunne dere vel ha sendt en mail tidligere å forklart hvordan det låg ann?? Virker på meg som det er kundene som steller til alle vanskeligheten for dere???

Anders

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 19 nov 2005, 15:43

saabanders skrev:Snakk om at kunden alltid har rett. Om dere ikke kan trylle, så kunne dere vel ha sendt en mail tidligere å forklart hvordan det låg ann?? Virker på meg som det er kundene som steller til alle vanskeligheten for dere???

Anders
:blahblah:
enig dær:P jeg venter forstatt på et par blinkerglass til og 900:P bestillte de FØR somemren:P men men.. ikke noe hast, bare dra til saab..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Deler til SAAB

Legg inn av oddi N108 » 19 nov 2005, 16:44

Speedparts Norway skrev:Helt utrolig, så fort noen ikke får hva de ønsker med en gang er slike tråder i gang :shock: . Svaret vi ga på mail var " Står bilen, dra til SAAB å kjøp deler ! Vi kan desverre ikke trylle ! :?

Som noen kansje ikke skjønner, er det faktisk underleverandører som forsyner forhandlerene med deler. Noen av delene som blir bestilt hos oss til tider er faktisk deler som Saab ikke lenger fører i sitt sortement.
Valget er da enkelt: vent den tiden det tar, eller la vær å kjøpe deler.

Helt ærlig, syntes vi at å legge alt ansvar på oss " Speedparts " å holde delelager til alle SAAB's gamle modeller til enhver tid blir helt tullete.
Poenget her er at man blir forespeilet en tid, og når delen ikke dukker opp, får man en ny tid osv... slik holder det på. Det er heller ikke snakk om "med en gang" her, men faktisk langt over en måned (and counting) etter at delen ble lovet. Dette hadde vært helt greit, hadde man visst om det på forhånd. og når man først sender en mail om når delene dukker opp, får man beskjed om å handle et annet sted, istedenfor at "dette kan ta tid, men vi jobber så godt vi kan, ringer vår underleverandør med en gang og gir deg tilbakemelding" eller noe sånt.

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
Øyvind.H
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 122
Registrert: 11 jan 2004, 01:00

Legg inn av Øyvind.H » 19 nov 2005, 16:46

Et par måneders ventetid bør være mer enn nok egentlig når man venter på deler. Og "så fort noen ikke får det de har lyst på", joa. Fort og fort.
Når kunder er tålmodige og venter lenge på deler, og deretter purrer når de ikke hører noe, bør dere legge dere flate grunnet den lange leveringstiden, og fortelle at dere sliter med å få tak i deler.

Selvfølgelig er det ikke deres skyld at deres leverandører svikter, men det blir deres skyld at kundene ikke får bilene på veien dersom dere ikke informerer dem om at det er problemer med leveringene.
Jeg skjønner at man blir lei av å beklage gang på gang, men dette er en servicebransje. Ingen tror dere skal ha alt på lager til enhver tid, og å gi hver eneste kunde beskjed hver gang det er forsinkelser krever sikkert arbeidskapasitet langt utover hva dere disponerer, men dere bør da være mer flytende med leveringstidspunkter. Dere har forklart det veldig bra et annet sted (husker ikke hvor) at om det haster, så gå direkte til Saab.

Når dette er sagt, er jeg, på tross av lang leveringstid på noen av delene, fornøyd med Speedparts. Jeg tror de gjør det veldig bra, og har mer enn nok å gjøre. Dette gir utslag i tilfeller som det ovenfornevnte, og det er jo ikke bra. Men man klarer ikke gjøre alt på en gang, og jeg tror og håper at de lærer av klagene de mottar. Jeg kommer hvertfall til å handle der igjen på tross av lang leveringstid på noen av delene.

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 19 nov 2005, 16:56

Jeg har stort sett fått mine deler raskt og overraskende effektivt, men en gang manglet det noe i pakken.
Hvite sideblinkers w404, eller noe.

Det var ikke den viktigste delen i pakken, men var like fullt betalt for.
Så det er min eneste grunn til å klage.
Jeg er ikke så nøye med de blinklysene, da rabattene hos speedparts likevel har vært god butikk. 130kr. en gang kan jeg se gjennom fingrene med. Bare det ikke skjer meg flere ganger.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 19 nov 2005, 17:24

Det er da fullt forståelig at det ikke lar seg gjøre å ha alt på lager. Men som det blir sagt her, så må det da på et eller annet vis kunne la seg gjøre å informere kunder som har ventet mange måneder over datoen de ble gitt, om at det er problemer med å få tak i delene. For eksempel når underleverandøren "svikter". Og jeg må si at Speedparts virker som en knallbra bedrift, med tanke på prisene! (tommelen i være for det! :) ) Desverre er det svært mange som har mindre gode erfaringer med kundebehandlingen, og annet. En skremmende stor andel av de jeg har snakket med, som har handlet med SP har følt seg dårlig behandlet og vært misfornøyd med servicen. (noen har til og med blitt skjelt ut på tlf :shock:) Det er synd! Og det later til at det stort sett er de som bor i nærheten (og bare kan stikke innom) som er helt fornøyde(ikke bare de, men..!)
jeg må legge til at jeg selv ikke har handlet med dem, så jeg har ingen personlige erfaringer. men jeg ville tro at en bedrift som SP trenger/ønsker hver en kunde de kan få.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 19 nov 2005, 17:31

Skjønner begge parter, men jeg har ikke hatt noe problemer.. Har kansje noe med hvilke deler jeg bestilte.. Men må si at jeg likte bedre å ringe å bestille, bent sjekket hvor varene var , om de var på lager++ og fikk en tid de skulle sende varene. Fikk varene samme dag som forventet. Som jeg har sagt til Saab90 tidligere, lurer du, så ring til speedparts og hør hvordan det går...
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 19 nov 2005, 17:46

Min erfaring fra SP er delt, men generelt er jeg kjempe førnøyd og prøver og kjøpe det meste av deler der. Prisene er bra og dersom varene er på lager hos levrandør er som regel varene der i løpet av ei uke... Såpass tålmodighet har jeg...

Og når det gjelder tryllinga så har jeg også fått den surt i øret ved et par annledninger og at jeg heller skal kjøpe det på SAAB.

Jeg syntes SP skal ta til seg den konstruktive kritikken de får og prøve å forbedre seg på de nevnte punkter, spesielt med tanke på kommunikasjon tilbake til kundene.

Og vi kunder må være villige til å gi dem en sjanse til, for er det en bedrift vi saabfolk trenger i norge så er det SP!

God helg :D

Brukeravatar
Petter_N261
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 179
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: 261
Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
Sted: Tønsberg

Legg inn av Petter_N261 » 19 nov 2005, 21:02

Det er andre som selger Speedpartsdeler også.
Jeg har ingen dårlige erfaringer med Speedparts, men bruker stort sett Skien Automobil (saabskien@hotmail.com, tlf 35522405) sjøl om det er litt dyrere. De har veldig god service, det er lett å komme gjennom på telefon, de svarer på epost, de har LANG erfaring med Saab, og kan gi gode svar på det meste.
STCN har vel ingen avtale med dem når det gjelder rabatt, men kunnskapen og den fantastiske servicen og er ofte verdt mer enn 15%!!

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 19 nov 2005, 21:47

Hvis du kjører fra Tønsberg til Skien, har du jo kjørt forbi norges eldste SAABforhandler, Gjestrum Larsen i Larvik. Kjempeservice og de kan sin SAAB.
Hilsen Ole-P. N-154

Låst