Side 1 av 4

Saab blant bilene med mest feil

Lagt inn: 04 apr 2006, 09:03
av HappyCamper
Saab blant bilene med mest feil

Egentlig ikke så uventet med tanke på problemene med T7 motorene.

Lagt inn: 04 apr 2006, 09:09
av matrox N522
Hørte det på radioen i går også :shock: :cry:

Lagt inn: 04 apr 2006, 22:55
av KongerudN344
Må faktisk si at det overrasker ikke meg særlig heller....

Lagt inn: 06 apr 2006, 13:04
av ut218
Må jo si at saab er ganske daffe med å berge ryktet sitt. Den motorgarantien som er utvidet til 8 år er jo egentlig temmelig dårlig. De burde egentlig kalt inn alle bilene som var solgt, og byttet de delene som forårsaket problemene. Stakkars de som neste år havner utenfor garantiperioden. Hvem vil kjøpe gammel 9-5 nå? Bruktpriser faller vel som en stein.

Lagt inn: 10 apr 2006, 10:45
av Ole-P-N154
Har vel spurt om dette tidliger, og aldri fått svar, men prøver igjen.
Hvoe mange av dere som driver og "gnåler" om dette, er det som virkelig har erfart dette? Eller sprer dere bare rykter videre??
Ja, jeg vet at dette forekommer, men hvor ofte!
Med erfart mener jeg opplevd selv eller i sin omgangskrets. Ikke at man har hørt om en like borti nabofylke her osv.
Dere prater jo i vei på samme måte som enkelte skryter på seg "kvinnebekjentskap". Og det gavner IKKE SAAB.

Lagt inn: 10 apr 2006, 10:56
av Eirik N310
Hvordan folk snakker påvirker da vitterlig ikke det faktum at SAAB bæsja på leggen når det gjelder 9-5en og motorhavarier. Disse tallene fra den aktuelle artikkelen stammer jo fra et svensk forsikringselskap, og ikke et svensk teselskap... ;D

Selv kjenner jeg til hele to her i klubben som har opplevd dette, Ot2 og TurboRoger.

Lagt inn: 10 apr 2006, 11:05
av Eirik N396
jeg synes også det virker som det har blitt blåst opp en del.. ikke mange som egentlig vet om noen som har opplevd dette, men alle "har hørt om en ...."

Lagt inn: 10 apr 2006, 12:31
av ut218
Søkte på finn og fant tre 9-5 som hadde skiftet motor, blant alle annonsene. Kan hende det er fler enn de 3, uansett ikke voldsomt mange da. Men kan tenkes at en del motorer er ganske slitte også, etter nesten havarier med oljeslush.

Lagt inn: 10 apr 2006, 13:02
av lie_N509
Tante og onkel ble rammet av dette

Lagt inn: 10 apr 2006, 13:46
av Jørgen N237
Kjenner jo Otto og har en annen bekjent/kamerat som nettopp har fått havari på sin 9-5.. Men enig med Ole-P..

Lagt inn: 10 apr 2006, 20:32
av aero01
Må jo si at det er snedig at motorhavari på saab ikke er trukket frem som den største feilen i den rapporten...men at det er turbo havari.. har ikke sett at det er så mange som har klaget på det i forhold til 9-5.
Er jo bra for svenskene at saab da er tredje billigste når det gjelder å få reparert de feilene som oppstår...

Når det gjelder motor "problemet" på 9-5 er det stort sett bileier sin "feil" at det blir noe (dyrt)problem. Da mener jeg på den måten at hvis man følger service intervallene, hver 20K ELLER 1 år (med oljeskift hver10k ved mye småkjøring) så vil man få det dekket av motorgarantien. Hvis man da hopper over en service eller kjører noe mye over på km, ja da er jo det bileier sitt valg.
men dette er jo bare mitt synspunkt da...

Re: Saab blant bilene med mest feil

Lagt inn: 16 apr 2006, 12:59
av tranceman N366
onkelalkohole skrev:Saab blant bilene med mest feil

Egentlig ikke så uventet med tanke på problemene med T7 motorene.
Merkelig. I Dine Penger (nr 5 2005) ble Saab 9-5 kåret til beste "statusbil" pga minst verdifall og feil.

Lagt inn: 18 apr 2006, 21:07
av ottorasmussen N242
Seriøst.
Jeg har hatt motorhavari.
Regningen kom i totalen på 34700,- nok.
Jeg var da i Sverige og hentet motor selv.
Visse omstendigheter gjorde at jeg fikk dekket dieselkostnader.
Det gikk et par tusen der også.
At ingen har hørt om noen er tull.

Jeg hadde en tråd gående fra motorhavariet skjedde, den tråden ble opprettet ganske nøyaktig to timer etter at bilen faktisk stoppet.
Jeg mener jeg beskrev hendelsene i detalj der.

Forøvrig unner jeg ingen den skaden, og vi får jo endelig håpe at det kommer en løsning på dette problemet, for jeg har ikke lyst å bytte motor en gang til.

Lagt inn: 19 apr 2006, 11:52
av Henrik N380
Hvor langt har bilene som har hatt motorhavari gått? Hvor hyppig var oljeskift? etc. Mange spørsmål som ikke er lett å få svar på rundt disse historiene. Ut over motorhavari og DI kassett hva er feilene på 9-5?
Har personlig ingen dårlige erfaringer med større utgifter på ting som har gått i filler. Eneste er bytte av toppakkning men det var vel egen feil siden bilen hadde stått stille over lenger tid.. Ellers er det irriterende småplukk med lyspærer som har gått eller som går og kommer.

Lagt inn: 19 apr 2006, 12:31
av Jørgen N237
Otto kan nok svare på alle spørsmålene om hans tilfelle/bil, en vet såpass at den var kjørt omtrent 200000km da han fikk havari..