Togturen gikk fint og omsider var man fremme hos Autopartner. Fikk tak i selgeren som beklaget at bilen ikke var ferdig riktig enda og at det kom til å ta omtrent en halvtime. En halvtime senere var bilen ferdig.
Må si at bilen er lekker, jeg er veldig fornøyd. Den gir meg lyst til å kjøre laaaangt. Det er leveringstid på kreftene, men det er vel bare the turbo-way. Når den først kommer så er det mye krefter. Madammen fikk erfare litt torque-steering ut av en rundkjøring.

Under klargjøringen var det et par ting de kom over som de ikke hadde deler til å fikse, så jeg må derfor tilbake for å få det fikset.
Jeg skal få låne bil mens de har min inne på verkstedet. De skal fikse det i løpet av en dag. Det blir to turer til Kongsberg, men det er helt greit.
Det som de skulle gjøre var:
-Skifte noe opphengsforinger bak.
-Skifte 2 ryggesensorer
-Oppatt noe lakkarbeid som selgeren (og jeg )ikke var fornøyd med
-Lakkere panseret pga stensprut
Panseret trengte jeg ikke en gang å påpeke. Det hadde han sett først når bilen var nyvasket og før han hentet meg, det skulle de ta av og lakkere.
Det jeg oppdaget i løpet av kvelden var at dekselet for sminkespeilet på venstresiden var knekt i hengselen, det manglet instruksjonsbok og at bilen knirker!! i understellet
Hva er det av instruksjonsbøker som skal ligge i mappen, noen som vet?
Og skal virkelig bilen knirke over fartsdumper? Den knirker både på fram og bakaksel.
Det som ligger i min mappe (fritt etter hukommelsen): servicehefte, en utfylt skademelding, quick reference card e.l., hurtig info hefte, Blekke med oversikt over Saabverksteder i Europa og visittkortet til selger
Den knirkinge i understellet ser jeg for meg er en ting som jeg kanskje må leve med, eller er det overkommelig å få det fikset?
Til nå er jeg særdeles fornøyd med folkene hos Autopartner på Kongsberg. Med de erfaringene jeg har til nå har jeg ingen problemer med å anbefale et bilkjøp der.