Side 1 av 2
Galskap å kjøpe 9-5 aero med de bensinprisene vi har nå?
Lagt inn: 12 jul 2006, 16:00
av Jørn
Vurderer å kjøpe en 9-5 aer 04 modell. Er det galskap å kjøpe en slik bil med de bensinprisene vi har nå? Og er det galskap med hensyn til å selge den senere?
Lagt inn: 12 jul 2006, 16:15
av TurboLars N383
Når det gjelder bensinprisene så er det galskap ja

. Tanket 95blyfri til 12,68 istad , det er jo helt vanlig pris for tiden

.Når det gjelder å selge den så handler stort sett alt om pris

Lagt inn: 12 jul 2006, 18:15
av Hjelle, N6
Kva forbruk du vil få bestemmer vel stort sett høgrefoten

Om du brukar 0.1 meir på mila, og du køyrer 16000km i året, vil det verte beskjedne 160 liter i meirforbruk. Eg hadde ihvertfall ikkje brydd meg om bensinprisane om eg skulle kjøpe ny SAAB.
Lagt inn: 12 jul 2006, 19:29
av Joachim N370
Mamma og pappa har en -03 Nisse X-Trail diesel nå, men neste bil blir kanskje en 9-5 Aero i løpet av sommeren. Aero'n bruker ikke SÅ mye mer enn f.eks en 9-5 2,0t, men lettere å blåse vekk noen ekstra liter med Aero'n
KLIN TIL!!

Lagt inn: 12 jul 2006, 19:37
av KongerudN344
Sikk inn visa'n i kortautomaten, snu ryggen til og fyll

Lukk øya når du setter tilbake pistolen og KJØR
Funker helt fint

Lagt inn: 12 jul 2006, 19:54
av oddi N108
Det er galskap å kjøpe en for dyr bil hvis du ikke har råd til den ja. Hva bensinprisene angår har det vel knapt vært billigere å fylle bensin enn det er i dag.
mvh oddi
Lagt inn: 12 jul 2006, 19:55
av Ingvar N629
oddiN108 skrev:Det er galskap å kjøpe en for dyr bil hvis du ikke har råd til den ja. Hva bensinprisene angår har det vel knapt vært billigere å fylle bensin enn det er i dag.
mvh oddi
Stemmer det, og Norge er slett ikke dyrest. Men ikke si det høyt...
Lagt inn: 12 jul 2006, 20:15
av ottorasmussen N242
Jeg griner hver gang saaben må ha bensin.

Og det er nemlig til å grine av.
Jeg husker den gangen de satt ned avgiften slik at bensinen kom ned under ti kroner.
Det var tider.
Men vi har nå en regjering som har lovet å ikke gjøre dette.
Og jeg mistenker regjeringen for å holde nettopp dette løftet.
Lagt inn: 12 jul 2006, 21:31
av Ottar N398
Jeg har hatt lappen i snart tre år og husker faktisk å ha fyllt bensin for 7.69

Gode gamle dager, Bensinen har jo gått opp over tre kroner på tre år

Lagt inn: 12 jul 2006, 21:45
av jensabo
Å kjøre Aero er aldri galskap
Min bruker ca 1.1-1.2 l pr mil på lokal kjøring (innenfor 12 km). Har kjørt den på 0.69 l fra Oslo til Otta, men det ble litt kjedelig

. Dro vogn sist helg på vestlandsveier, da ble forbruket 1.7 l. Men dæven hvordan den dro!!
Lagt inn: 13 jul 2006, 01:41
av Mats900R
KongerudN344 skrev:Sikk inn visa'n i kortautomaten, snu ryggen til og fyll

Lukk øya når du setter tilbake pistolen og KJØR
Funker helt fint

helt enig, hehe

Lagt inn: 13 jul 2006, 15:55
av Gunnar N326
At bensin er dyrt er det mange som syns, men jeg ville heller kjørt pent med en Aero, og ha muligheten til å kjenne på kreftene, enn å kjøre 2,0t, og ikke ha samme muligheten, men bruke nesten like mye bensin....
Aero er jo mere enn bare motor.. Får håpe at det kommer etanolkonvertering i løpet av få år da!
Eller at Canada får fart på utvinningen av olje fra oilsand, så prisene synker på verdensbasis, for Norge har ikke råd til å gå glipp av ei krone, så det blir ingen redusering av avgifter her nei

Lagt inn: 13 jul 2006, 16:52
av Hjelle, N6
Gunnar N326 skrev:Eller at Canada får fart på utvinningen av olje fra oilsand, så prisene synker på verdensbasis, for Norge har ikke råd til å gå glipp av ei krone, så det blir ingen redusering av avgifter her nei

OT: Kva trur du skjer om dette vert noko av? Jau, det som vil ske er at avgiftene går opp for å kompansere for manglande oljeinntekter :/
Lagt inn: 13 jul 2006, 20:49
av Dag_N353
Bare som litt info om bensinpris:
http://www.fivh.no/filer/Faktaark_bensinpris.pdf
men hvem har egentlig billigst bensin: Estland, med 6,22 i bensinpris og 19 kr timelønn, eller Norge
med 10,86 i bensinpris og 171 kr i timelønn?
Alternativet?
Lagt inn: 14 jul 2006, 12:49
av Frode N220
Hva er alternativet?
Er det å kjøpe en med en mindre bensinmotor (les 2,0t) eller en diesel?
Svaret mitt er uansett: NEI, det er ikke galskap!
Hvis man ser bort fra de rene nytelsesfaktorene: kraftoverskudd, pener gange enn diesel osv. - mener jeg at man med et blikk inn i framtida kanskje vil se at en bensinmotor ikke vil være så dumt.
Forskere og myndigheter har endelig skjønt at diesel er fryktlig mye verre for miljøet enn bensin.
Dieselavgifta VIL etterhvert gå opp for personbiler (via økt årsavgift e l) og E85 vil presse seg fram i "miljønasjonen" Norge.
Og så flott og morsom bil da gitt! MÅ jo dessuten ikke kjøre s k "nødakselerasjon" hele tida...